Wrapping-kurs med Papyrus og Arlon

Pjotr i aksjon

Mandag 21. oktober braket det løs med wrapping og teknikkopplæring med Arlon. På plass var representanter for Papyrus og Arlon, i tillegg til Arlon EMEAs tekniske sjef, tidligere verdensmester, Piotr Cinski. Godt over 40 deltakere hadde meldt seg på heldagskurset.

Ivrige deltakere

Her var det teori med innlagte praktiske eksempler på nyttige folieteknikker som Piotr demonstrerte lekende lett foran et lydhørt publikum. Enkelte deltakere fikk også prøve seg i plenum.
Etter lunsj var det klart for praktiske tester, hvor deltakerne fikk utdelt forskjellige folieprøver for så å kunne teste på de forskjellige varebilene som var plassert rundt i lokalet.
Senere ble det arrangert liknende kurs i Stavanger og Kristiansand. Her også med ivrige deltakere!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Heidelberg: Kjempesalg, prisstigninger og positive forventninger

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Heidelberg setter opp prisene moderat og forutser at neste regnskapsår vil komme ut med svarte tall i netto etter skatt, mye takket være et godt bokmarked i Europa. Samtidig stiger hollandske Wilco frem som stor Heidelberg-kunde, de har fornyet maskinparken med ikke mindre enn 11 nye Heidelberg-presser i løpet av ett år.

Publisert av: 

Dypdykk i digitaltrykt interiørdekor – muligheter og fremtid

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Den klassiske trykksaken, personalisert eller produsert i små opplag, er ingen match for digitaltrykk. Og med de forskjellige trykkteknikkene er det mulig å printe på nesten alle tenkelige materialer, noe som gir trykkerier muligheten til å skape seg vekst i nye markeder. Et av disse fremtidens markeder er interiørdesign og utforming av fysiske miljøer. Sign & Print intervjuer interiør- og dekorekspert Rachel Nunziata om hva trykkerier bør tenke på når de går inn på dette markedet.

Publisert av: 

Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: