Fordelene med kataloger

PUBLISERT: 24 september 2020
OPPDATERT: 24 september
Illustrasjon: Strai Kjøkken

Kataloger ute- eller absolutt en mulighet?

–Vi vet at mange setter pris på katalogen og oppbevarer den hjemme gjennom hele året – i bokhyllen, på sofabordet eller på skrivebordet. De leser den som et innredningsmagasin, og benytter den som inspirasjonskilde når de skal innrede hjemmene sine. (IKEA)

Syv gode tips om kataloger:
1 Tilgjengelighet: 
Fremtredende fordeler ved kataloger er at de er enkle å bruke, er tilgjengelige og gir troverdighet. De er lettere å håndtere, med mye innhold og designet med henblikk på å bli lest igjen og igjen.
2 Mye informasjon:
Kataloger er enkle å lese og representerer en lett tilgjengelig kilde til informasjon, der leseren finner svar på spørsmålene sine. Pris, design, farge, størrelse, kvalitet og funksjonalitet blir enkelt og tydelig kommunisert.
3 Forførende:
For eksklusive produkter er muligheten til å invitere kunden inn i merkevarens egne verden unik i kataloger. Kombinasjonen foto og tekst gir en opplevelse som ikke kan formidles i butikken.
4 Merkevarebygging:
Kataloger gir merkevaren oppmerksomhet og mye tid med kundene, noe som forsterker bevisstheten om tilstedeværelse og som er med på å bygge merkevaren.
5 Målgrupperettet:
Distribusjonen av de fleste kataloger blir gjort via posten, og de‑ e gir virksomheten en unik mulighet til å målrette utsendelsen. Uansett hvor i landet du ønsker å få oppmerksomhet, kan mo‑ aker nås innen et døgn.
6 Lojalitet:
En kvalitetskatalog som er trofast til merkevarens identitet vil oppnå stor grad av lojalitet, der kunden føler at de blir ivaretatt og er en del av en gruppe som gjør seg fortjent til å motta katalogen.
7 Effektivitet:
Som et ledd i en større kommunikasjonsenhet, der for eksempel DM og digitale medier inngår, er målingen av katalogens nedslagskraft­ av stor betydning.

Les videre

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Agfa sluttfører oppkjøp: ”Et stort skritt”

Agfa-gruppen kunngjorde under FESPA at oppkjøpet av britiske Inca Digital Printers er fullført, etter at det ble godkjent av konkurransemyndighetene. Et oppkjøp som ifølge selskapet skal være en vekstmotor innen digital høyhastighetstrykk i markeder med emballasjetrykk og innen visuell kommunikasjon.
IMG_7281

Siste nytt

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik

Ny high-end foto- og plakatprinter fra Epson

Epson lanserer ny storformatskriver for det profesjonelle foto-, kunst- og plakatmarkedet.
Epson_P20500Series

Fujifilm viser deres styrkede B2-repertoar på Drupa

Sammen med en stor del av Fujifilms omfattende portefølje, vil et par nye B2-printere være utstilt på Fujifilms stand på Drupa, som er intet mindre end 2.420 m2 stor, hvilket noenlunde tilsvarer tre håndballbaner.
fujifilm-drupa

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12