Inngangsmodell for industrielt tekstiltrykk

PUBLISERT: 15 oktober 2020
OPPDATERT: 15 oktober
Epson kompletterer sitt utvalg med en inngangsmodell for digitalprint på tekstiler i store kvanta.

Med sin Monna Lisa ML-8000 retter Epson seg primært mot firmaer som ønsker å ta steget inn i industriell tekstiltrykk. Den nye inkjetmaskinen har en utskriftsbredde på 1,8 meter, er utstyrt med åtte nyutviklede Precision Core-skrivehoder, og forventes å ha en hastighet på opptil 155 kvadratmeter i timen.

Den nyeste generasjonen printhoder fra produsenten Epson, er utstyrt med en rekke teknikker for å redusere striper og kornethet i utskriftene i denne nye innstegsmodellen. I tillegg reduserer flerlags-halvtone-systemet (MLHT) dannelsen av tilfeldig genererte moiré-mønstre (når to mønstre danner en uønsket tredjedel). Dynamic alignment stabilizer (DAS) -teknologien arbeider for å sikre en mer stabil utskriftskvalitet. Bølgeformer på hver skrivehodebrikke kontrolleres for en mer nøyaktig plassering av blekkdråper og en mer jevn punktdensitet i hvert pass.

Sikker transport av stoff
I følge Epson er stoffmating og avstand også sikret med Epsons beltekontrollteknologi (ABPC), for å unngå stropping og for å transportere stoffet trygt under utskrift.

Produsenten spesifiserer den typiske utskriftshastigheten med to passeringer og oppløsningen 600 x 600 dpi til 155 kvadratmeter i timen. Maksimal hastighet med ett pass gir 250 kvadratmeter i timen og 300 x 600 dpi. Maksimal oppløsning er 1200 dpi.

Operatøren kan bytte skrivehode
I følge Epson er stabil produksjon garantert ved hjelp av rengjøringsmekanismer og forskjellige automatiske kalibreringsfunksjoner. En lofilter sørger for rene overflater i utskriftsområdet og fjerner også blekktåke slik at den ikke sitter fast noe sted. I følge produsenten kan skrivehodene byttes ut, settes og kalibreres av brukeren selv.

Når det gjelder blekket, jobber Monna Lisa ML-8000 med vannbasert blekk. Det proprietære og patenterte Genesta-blekket er tilgjengelig som reaktivt, syre-, dispersjons- eller pigmentblekk og er Eco Passport-sertifisert.

Utgis til våren
Alle som ivrer etter å ta steget inn i industriell og digital tekstiltrykk med Monna Lisa ML-8000, må vente en stund til. Ifølge Epson vil den ikke være tilgjengelig på markedet før våren 2021.

Siste nytt

PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Mossfirmaet PS Press Reklame hadde travle dager på Fespa i Berlin. De dro hjem med både en ny maskin og en Fespa-pris.
PS Press Canon
PS Press kjøpte Arizona på Fespa – og fikk en fin pris

Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

HP viste frem flere nye produkter på årets Fespa-messe. Antalis Norge tok med seg et trettitalls norske kunder på en omvisning på standen for å vise frem hva som er nytt.
Antalis tur 3
Antalis tok med seg 32 kunder på HP-tur

Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Zünd viste, med bare to maskiner, mulighetene som finnes med deres skjære- og freseutstyr.
Zund-Fespa_02
Med stor modularitet gir Zünd det som kundene har bruk for

Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

På FESPA viste Robotfactory frem sitt automatiserte skjæresystem med to ABB-industriroboter i samkjøring med et industrielt Zünd D3-skjærebord.
robot_01
Robotfactory med helautomatisk skjæresystem

Les videre

Canon stiller ut de siste storformatnyhetene

Canon viser frem det nyeste i storformat på FESPA Global Print Expo, 6.–9. mai i Berlin, Tyskland.
fespa-2025_web-page_coloradom_arizona_flow_neon_env1_2023_hr-3x2_6d346bbefd7445b3b7c32e8e381567ab
Canon stiller ut de siste storformatnyhetene

Ny beskyttelsesfilm for frontruter: "Utrolig stort marked"

Hexis bestselgende lakkbeskyttelsesfilm Bodyfence kommer med en ny film for å beskytte frontruter.
fukt_9373
Ny beskyttelsesfilm for frontruter: «Utrolig stort marked»

Summa demonstrerer den nye V-serien og DTF-kutter

For snart tre år siden kjøpte Summa den italienske skjærebordprodusenten Valiani. Nå slippes den første fellesløsningen, V-serien.
Summa-V-w-1024x683
Summa demonstrerer den nye V-serien og DTF-kutter

Et bredt repertoar tiltrakk seg nye kunder

Med sin deltakelse på Sign, Print & Promotion ønsket Ricoh å vise at de er mer enn arkmatede digitalpresser. Det lyktes de godt med.
Ricoh 1
Et bredt repertoar tiltrakk seg nye kunder