Trykt i Norge-trykkeriene presenteres

Facebooksiden til Grafisk Bransjeforening har startet opp en serie der de presenterer forskjellige trykkerier som er tilsluttet «Trykt i Norge»-kampanjen. Foreløpig er disse trykkeriene presentert:

Oslo Silketrykk AS
Andvord Grafisk

I utgangspunktet var det trykkerier som var medlemmer av Grafisk Bransjeforening som fikk tilgang på «Trykt i Norge»-stempelet, men nå har også medlemmene av Mediebedriftene blitt med på opplegget. Trykkerier som er medlemmer av MBL delta i Trykt i Norge og velger selv om man ønsker å inngå avtale om dette.

Trykt i Norge er et merke som viser at en trykksak er laget i Norge av et norsk trykkeri, av en seriøs bedrift med omtanke for miljøet og lokalsamfunnet. Merket skal symbolisere stoltheten ved å produsere og benytte norsk kvalitetstrykk. Følge gjerne med på Facebook for flere trykkeripresentasjoner.

Publisert av: 

Del artikkelen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Canon skal levere print-tjenester til Statnett de neste 3 årene

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon

Statnett har inngått avtale med Canon om en tjenesteavtale «Print as a Service» (Print som en tjeneste). Avtalen inneholder drift av 230 multifunksjonsmaskiner med tilhørende sikker-print-løsning, i tillegg til bemanning fra Canon på større lokasjoner og landsdekkende service. Avtaleperioden er på 3 år og har en verdi på 15 millioner kroner.

Publisert av: 

Går for gull i Kobbervikdalen

Tekst: Roger Stormo | Foto: Canon Marked

Med 11 medarbeidere kunne de fylt et fotballag. Akkurat det overlater de til Strømsgodset, der Skilt design foretrekker å delta i fotballklubbens eksklusive “Sølvklubben”. På skilt- og dekorsiden derimot, er det ingen overdrivelse å si at bedriften selv går for gull.

Publisert av: 

Eske i bølgepapp holder ferskvarer kjøleskapskalde

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressefoto

Mondi, en av Europas største produsenter av emballasje, er spesielt fokusert på bølgepapp. Selskapet lanserer en pappeske for e-handel, kalt BCoolBox, som er så tett og dermed isolerende at den kan holde temperaturen på innholdet i esken på rundt syv grader Celsius i opptil 24 timer.

Publisert av: