Ricoh: "En kostnadseffektiv produksjon"

PUBLISERT: 4 februar 2021
OPPDATERT: 4 februar
Karl Elias i Ricoh ønsker å vise messebesøkende hvordan de tilbyr produktivitet og kvalitet i produksjonen. Pressebilde

Storformatskrivere for plater og rullemedier, DTG-printere og en anerkjent arkmatet produksjonsprinter sammen med brosjyreproduksjon demonstreres hos Ricoh.

Ricoh har som mål å presentere en god miks av maskiner på Sign & Print Connect. I følge Karl Elias viser selskapet sitt utvalg i to produktsegmenter. Delvis innenfor forretningsområdet Industrial, som inkluderer lateksskrivere, DTG-skrivere og flatbed-skrivere med UV-teknologi. På den andre siden får publikum også et innblikk i selskapets tilbud innen arkmatet printing. Produsenten viser Ricoh Pro C9200 i kombinasjon med etterbehandlingsleverandøren Plockmatics maskin for å lage hefter og brosjyrer – PBM5035 online Bookletmaker.

– Disse gir en kostnadseffektiv produksjon, med utmerket kvalitet og produktivitet, sier Karl Elias når han gir et helhetsbilde av produktene i utstillingen.

Rull og storformat
For rullematerialer vises Ricoh Pro L5160. Det er en storformatskriver utstyrt med tre printhoder, og ifølge produsenten kan den nå en hastighet på 46,7 kvadratmeter i timen for utskrift i fire farger i høyhastighetsmodus. I standardmodus produseres 25 kvadratmeter i timen.

I fjor la Ricoh til de ekstra fargene grønt og oransje for å gi brukerne et bredere utvalg av farger. For de som ønsker det, er det også mulig å skrive ut dobbel CMYK for økt produktivitet og CMYK pluss hvitt for eksempel til transfermedier. Lateksblekket er Greenguard-sertifisert.

Trykk på plagg
Planprinteren Ricoh Pro TF6251 hybrid UV er en annen publikumsmagnet for Ricoh. Trykkbordet er 2,5 x 1,2 meter, og maskinen kan skrive ut på både fleksible og stive materialer. Karl Elias sier også at de vil demonstrere trykk direkte på plagg, inkludert med flaggskipet Ri 2000.

Trykking direkte på plagg (DTG) gjøres blant annet med Ricohs flaggskip Ri 2000. Pressefoto

Hva er forventningene dine til Connect?

– Det er at vi vil nå ut til nye kunder som får se litt av utstillingen vår og får et ønske om å komme til oss, for å kjenne på produktene våre.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324