Nye grafiske muligheter for Schjærven Reklamebyrå

PUBLISERT: 15 april 2021
OPPDATERT: 21 mars
Enten man selger møbler, sportsutstyr eller forbrukerelektronikk, er presentasjonen av produktene ofte avgjørende for om kunden velger å handle eller blar videre.

Med Canon imagePRESS C165 fikk Schjærven Reklamebyrå både en bedre prøvetrykksløsning og muligheter for å tilby nye tjenester til kundene sine.

Ledende i retail-segmentet
XXL, Power, Bohus og Montér er blant ledende retail-aktører som drar nytte av kunnskapen og kreativiteten til Schjærven Reklamebyrå i sin kamp om kundene. Grafisk ansvarlig Hogne Totland forteller at uadresserte kundemagasiner er en av hovedkanalene for kundenes markedsføring og at prøvetrykket er et sentralt element for å sikre rett kvalitet i sluttproduktet.

– Enten man selger møbler, sportsutstyr eller forbrukerelektronikk, er presentasjonen av produktene ofte avgjørende for om kunden velger å handle eller blar videre, sier Hogne. Han samarbeider nært med ledende trykkerier og med Schjærvens eget printselskap Produksjonssjefen, og ser at deres siste investering åpner for nye grafiske muligheter.

Schjærven-konsernet er et av landets ledende kommunikasjonshus med betydelig kompetanse både på retail og non-retail segmentet. Konsernet består av Schjærven Reklamebyrå, mediebyrået Re:Media, filmselskapet Clockwork og print/merchebrokeren Produksjonssjefen. Hovedkontoret er i Mølleparken i Oslo, og totalt arbeider rundt 100 personer i konsernet.

– Bedre rutiner for prøvetrykk var utgangspunktet for investeringen, men vi ser klart at denne kompakte imagePRESS-teknologien kan hjelpe oss med å produsere ulike typer dummies av esker og annen emballasje, til og med takheng og sekssiders hefter, siden den kan trykke på ark med opptil 130 cm lengde og bygges ut med inline ferdiggjøringsløsninger. Disse mulighetene har vi en veldig god dialog med Canons kundeansvarlig Kim Holberg om, men i første omgang trykker vi plano ark og da hovedsakelig prøvetrykk, opplyser Hogne.

– Da kan det være aktuelt å supplere med konturskjæreren Intec Colour Cut FB550 for automatisk konturskjæring, skyter Kim Holberg inn, som dermed planter nok en ny idé hos et av landets ledende reklamebyråer.

Grafisk ansvarlig Hogne Totland opplever at imagePRESS C165 gir fullverdige prøvetrykk for ulike reklameaviser og andre trykksaker.

Prøvetrykk som holder mål
Hensikten med prøvetrykket er at det visuelle inntrykket skal være så nært opptil det trykte sluttresultatet som mulig, noe som krever kalibrerte enheter og nøyaktige fargeprofiler. Hogne forteller at Canons høye kompetanse på fargestyring og RIP-teknologi var en avgjørende faktor for leverandørvalget.

Kalibrerte enheter og nøyaktige fargeprofiler er en forutsetning for å produsere fullverdige prøvetrykk. Bohus-katalogen er ett av mange grafiske produkter som Schjærven Reklamebyrå er ansvarlige for.

– Canons systemkonsulenter har gjort en veldig god jobb for oss med å implementere fargeprofiler for de aktuelle trykkeriene og papirtypene vi bruker, både avistrykk og magasintrykk på ulike typer bestrøket og ubestrøket papir. Dermed får både vi og kundene våre en klar forventning om sluttproduktet, og i mange sammenhenger benyttes prøvetrykket som referanse på trykkstart. Den grafiske kvaliteten på moderne avispapir kan bli svært bra når alle prosesser håndteres riktig, og etter et par måneders drift med vår nye imagePRESS C165, ser vi at det var et godt valg for oss, avslutter grafisk ansvarlig hos Schjærven Reklamebyrå.

Prøvetrykk for retailmagasiner var utgangspunktet, men investeringen gir også flere andre grafiske muligheter.

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Scandinavian Print Group kjøper opp digitaltrykkeri

Direktøren i Scandinavian Print Group (SGP), Esben Mols Kabell, bekrefter at de har kjøpt det danske digitaltrykkeriet PrinfoParitas.
esben_SGP-1

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1