Markedsleder innen rullbasert blekkutskrift for 11. år på rad

PUBLISERT: 19 april 2021
OPPDATERT: 19 april
Hayco Van Gaal, Vice President Sales and Service, Commercial Printing EMEA, Canon Europa. Pressebilde

Canon har beholdt lederposisjonen innen rullbasert blekkutskrift for 11. året på rad med en markedsandel på 43 % i 2020.

Markedsanalyseselskapene Infosource og Keypoint Intelligence har i sine nyeste analyser av markedet for høyvolum blekkbasert produksjonsutskrift med rull- og arkmating, bekreftet at Canon har størst markedsandeler i EMEA-regionen. Ifølge Keypoint Intelligences Quarterly Tracker har Canon beholdt lederposisjonen innen rullbasert blekkutskrift for 11. året på rad med en andel på 43 prosent i 2020. Samtidig har Canon også sikret seg markedsledelsen i segmentet for høyvolum blekkbasert produksjonsutskrift med arkmating med en andel på 40 prosent.

Etter lanseringen av varioPRINT iX-serien i april 2020 opplevde Canon en økning i salget av B3-blekkpresser med arkmating, hvilket samsvarer med den nye markedslederposisjonen. varioPRINT iX-serien har vist seg å være et populært investeringsalternativ for kommersielle trykkerikunder og nettbaserte utskriftsprodusenter, takket være seriens enestående offset-lignende kvalitet, svært pålitelige produksjonskapasitet og fleksible bruksområder.

ColorStream-serien har alltid vært drivkraften bak suksessen i markedet for rullbasert blekkutskrift. Serien er nå i tredje generasjon og etterspørselen etter ColorStream 3000-, 3000Z- og 6000-seriene er fortsatt svært god. Mange kunder har kommentert seriens imponerende pålitelighet, produktivitet og forbedrede utskriftsproduksjon – viktige kvaliteter som har vært avgjørende faktorer for de 1500 installasjonene.

I 2018 og 2020 bygget Canon videre på suksessen i markedet for rullbaserte skrivere med lanseringen av høyhastighetspressene ProStream 1000 og 1800. Med maksimum hastighet på 80 meter/min (ProStream 1000) og 133 meter/min (ProStream 1800), er disse enheten kjent for å levere høyeste oppløsning og utskriftskvalitet for digitale presser i denne hastighetsklassen, hvilket gir kundene maksimal ytelse.

–Hos Canon har vi fokus på å investere i blekkskriverproduktene våre slik at vi kan tilby kundene løsninger som hjelper dem med å forbedre effektiviteten, utvide produktspekteret sitt, møte kundenes behov og utvide virksomheten, sier Hayco Van Gaal, Vice President Sales and Service, Commercial Printing EMEA, Canon Europa. –Med dette i tankene er vi trygge på at vår teknologi kombinert med førsteklasses service og støtte, gjør at vi skiller oss ut i konkurransen og øker kundenes tillit når de investerer i Canons blekkbaserte presser. Vi er stolte over at vi nok en gang utpekes som markedsleder for rullbasert blekkutskrift, og at vi for første gang også anerkjennes for å lede an med våre blekkbaserte presser med arkmating, avslutter Van Gaal.

Les videre

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Agfa sluttfører oppkjøp: ”Et stort skritt”

Agfa-gruppen kunngjorde under FESPA at oppkjøpet av britiske Inca Digital Printers er fullført, etter at det ble godkjent av konkurransemyndighetene. Et oppkjøp som ifølge selskapet skal være en vekstmotor innen digital høyhastighetstrykk i markeder med emballasjetrykk og innen visuell kommunikasjon.
IMG_7281

Siste nytt

Smarte fabrikker trenger smart service

Müller Martini innså tidlig at en smart fabrikk, utformet for produktivitet også trenger en innovativ servicetilnærming. Tiden er ute for den gamle filosofien med at ting går i stykker og så skal de repareres. På Drupa demonstrerer de den modulære programvaren MMServices.
PI-2402-drupa_MMServices_1

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Unge voksne mest interessert i bærekraftig emballasje

I følge plastemballasjegiganten ALPLAs "2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey", prioriterer yngre kjøpere (18-34 år) bærekraftig emballasje til det punktet at de er villige til å bruke mer, reise videre og gjøre andre ekstra anstrengelser for å sikre at kjøpene deres inkluderer miljøvennlig emballasje.
alplax

Gelato lanserer arbeidsflyt-programvare

I forbindelse med Drupa benytter den norske trykkeri- og logistikkgiganten Gelato anledningen til å lansere Gelato Connect, en intuitiv programvare for trykkproduksjon der hele arbeidsflyten kan styres fra én enkelt plattform.
Gelato Henrik