HP Stitch 1000: Oppgradert

PUBLISERT: 14 mai 2021
OPPDATERT: 14 mai
HP Stitch S1000 er nå lansert i en ny oppgradert versjon. Foto: Pressebilde

Våren 2019 ga HP seg inn på tekstilmarkedet med sublimeringsskriveren HP Stitch S1000. Den hadde myke skilt og interiør som kundegrunnlag. Nå lanseres en oppgradert versjon med blant annet en ny integrert kontaktvarmer.

HP Stitch S1000 er en 126-tommers skriver som lar deg skrive ut direkte på tekstiler eller overføringspapir. En av nyhetene er en varmeapparat i maskinen som gir bedre kvalitet når du skriver ut direkte på stoff.

– Det varmer stoffet nedenfra, noe som betyr at blekket går ned gjennom stoffet, hvis du vil ha et skarpt bilde både på for- og baksiden, sier Marcus Wollard, som er ansvarlig for HPs forretningsområde for storformat i Sverige, Finland og Baltikum.

Skrapt bilde på begge sider av stoffet er en fordel når man f.eks  skriver ut flagg eller bannere. Skriveren har et såkalt Drop & Dry-system som ifølge HP gjør det mulig å skrive ut med større dybde i sort og som generelt skal gi mer livlige farger og en enda bedre utskriftskvalitet.

Allerede på markedet
Maskinen har skrivehoder med 1200 ppt som operatøren kan bytte ut selv, den kan skrive ut opptil 220 kvadratmeter i timen og kan håndtere ruller på 300 kilo. Det har også et forbedret ekstraksjonssystem for å fjerne vanndamp og aerosolpartikler fra blekket, en fordel når du bruker delikate stoffer. Den nye HP Stitch S1000 er allerede ute på markedet. – Vi forventer vekst innen tekstiltrykk, miljøvennlige og fremfor alt mer eksklusive produkter. Derfor mener jeg at denne maskinen appellerer til det nordiske markedet, sier Marcus Wollard til Sign&Print Sverige.

Les videre

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Agfa sluttfører oppkjøp: ”Et stort skritt”

Agfa-gruppen kunngjorde under FESPA at oppkjøpet av britiske Inca Digital Printers er fullført, etter at det ble godkjent av konkurransemyndighetene. Et oppkjøp som ifølge selskapet skal være en vekstmotor innen digital høyhastighetstrykk i markeder med emballasjetrykk og innen visuell kommunikasjon.
IMG_7281

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324