Heidelbergs regnskap gir stor tro på fremtiden

Heidelbergs administrerende direktør Rainer Hundsdörfer ser 1. kvartal i det nye regnskapsåret som et tydelig tegn på at Heidelberg er på rett spor.

Heidelberg har fått en god start på regnskapsåret 2021/22 som for dem startet 1. april. Takket være en bred markedsgjenoppretting i stort sett alle regioner har de vært i stand til å levere de lovede forbedringene i salg og driftsoverskudd i første kvartal.

Eksempelvis steg salget i kvartalet med omkring en tredjedel sammenlignet med den tilsvarende perioden året før, hvor man var rammet af Covid-19. Men også sammenlignet med 2019 har salget steget.

– Som det fremgår av vårt vellykkede første kvartal av regnskapsåret 2021/22, leverer Heidelberg virkelig! Oppmuntret av den globale økonomiske oppsvingen og den bemerkelsesverdige forbedringen av driftsoverskuddet er vi også meget optimistiske med hensyn til å nå de målene som ble annonsert for året som helhet, uttaler Heidelbergs administrerende direktør Rainer Hundsdörfer.

Tilliten til regnskapsåret 2020/21 som helhet er drevet av en bred markedsgjenoppretting. Sammen med ordre fra den vellykkede messen i Kina har dette ført til innkommede ordre på € 652 millioner – en stigning på cirka 89 prosent i forhold til tilsvarende kvartal året før.

I betraktning av den markante stigningen i etterspørselen – især for innovative nye produkter som f.eks. Speedmaster CX 104 – er Heidelberg overbevist om at de kan fortsette med å bygge videre på virksomhetens markedsledende posisjon i Kina, verdens største vekstmarked.

Heidelberg forventer at den lønnsomme oppadgående tendensen vil fortsette i de etterfølgende årene. Dette skyldes deres fokus på den rentable kjernevirksomheten, utvidelsen av vekstområder samt kostnadsbesparelser på omkring € 140 millioner.

– Den enorme innsatsen vi har gjort for å transformere virksomheten bærer nå frukter. Takket være de forventede forbedringene i vårt driftsresultat, det betydelige frie pengestrømspotensialet og et historisk lavt gjeldsnivå. Så vi er nå overbeviste om at vi kan realisere vårt potensiale for fremtiden. Det er mange år siden Heidelberg sist var i denne situasjonen, sier virksomhetens finansdirektør Marcus A. Wassenberg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Luth Gruppen: Planlegger stand med CAD

Tekst: Roger Stormo | Foto: Luth Gruppen

Snart er det Sign, Print & Promotion messe, og hos Luth Gruppen har de bygget opp sin stand i et CAD-program og tester å flytte rundt maskinene så alt blir best mulig. Epsons siste modeller og det nyeste Summa skjærebordet er blant de tingene som skal lokke besøkerne.

Publisert av: 

Spesialeffekter hos Ricoh

Tekst: Peter Ollén | Foto: Pressebilder

Snart er det Sign, Print & Promotion – messe på X Meeting Point på Hellerudsletta utenfor Oslo. Hos Ricoh ser man frem til å endelig å møte kundene igjen etter pandemien. På standen er det tre maskiner som vil dele plassen. To av dem er fra storformatserien, mens den tredje er for printing.

Publisert av: 

Kommer fra Danmark med Kongsberg

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

Blant våre utstillere på den kommende Sign, Print & Promotion-messen på Xmeetingpoint, Hellerudsletta 20-21. oktober vil du stifte bekjentskap med den danske firmaet Artwork Systems Nordic A/S. De distribuerer skjærebord fra Kongsberg Precision Cutting systemer og programvare samt CDI fra Esko.

Publisert av: 

Xaar med nytt printhode

Tekst: Roger Stormo | Foto: Pressefoto

En ledende leverandør av printhoder for trykkpresser fra forskjellige produsenter er inkjet-teknoselskapet Xaar. Nå har de lansert sitt nyeste skrivehode – Xaar Irix – som er utviklet for å sikre nøyaktig, pålitelig og enkel utskrift for koding og merking, produktprinting, funksjonelle væsker og 3D -utskrift.

Publisert av: