Epson + Usain Bolt = sant

PUBLISERT: 14 oktober 2021
OPPDATERT: 14 oktober
–Det er en glede å kunne jobbe med Epson for å spre budskapet om EcoTank-skriverne, sier Usain Bolt. Foto: Epson.

Epson og Usain Bolt inngår partnerskap for å promotere utskrifter uten blekkpatroner. Kampanjen omfatter TV, utendørs, POS og sosiale medier for å skape oppmerksomhet om Epsons EcoTank-serie.

Epson har inngått et omfattende samarbeid med Usain Bolt, verdens raskeste mann. Usain, som er åtte ganger OL-gullmedaljevinner og ansett som tidenes beste sprinter, fronter en stor kampanje for å skape oppmerksomhet om Epsons blekkpatronfrie EcoTank-skrivere.

Usain skal fronte Epson EcoTank i en TV-reklamekampanje som starter senere denne uken i Storbritannia og Tyskland. Han skal også vises på plakater, på nettbannere og -annonser, i butikker på større utsalgssteder samt på sosiale medier i resten av regionen. Usain skal demonstrere på sin egen ukompliserte måte at med Epsons EcoTank-skrivere kan du bokstavelig talt «Just Fill and Chill», og få opptil tre år med problemfri utskrift uten blekkpatroner 1.

Over 60 millioner EcoTank-blekkskrivere med høy kapasitet er solgt på verdensbasis siden lanseringen i 2010. Det har ført til at kunder har redusert utskriftskostnadene sine med opptil 90 %. 2. Skriverne leveres med blekkflasker med høy kapasitet i stedet for blekkpatroner. Epson har nylig fornyet sin prisbelønte serie med EcoTank-skrivere, som gjør det mulig for travle husstander og mindre virksomheter å skrive ut problemfritt til en svært lav kostnad per side. Alle Epsons nye EcoTank-skrivere har Micro Piezo-teknologi uten varmeutvikling, slik at du også får et lavere energiforbruk og mindre behov for å skifte deler.

–Usain er den perfekte partneren for oss, sier Yoshiro Nagafusa, president i Epson Europe i en kommentar til samarbeidet. –Han er en av de mest gjenkjennelige personene i verden, og hans engasjerende karakter vil bidra til å gi liv til våre rimelige utskriftsløsninger på en morsom, minneverdig og engasjerende måte. Flere av oss jobber hjemmefra enn før, og det moderne familielivet blir travlere. Nå er riktig tidspunkt for å skape enda mer oppmerksomhet rundt EcoTank-skriverne våre og de kostnadsbesparende fordelene de leverer, avslutter Nagafusa.

–Det er en glede å kunne jobbe med Epson for å spre budskapet om EcoTank-skriverne, uttaler Usain Bolt. –Jeg samarbeider bare med merkevarer som jeg mener kan utgjøre en reell forskjell. EcoTank-skriverne fjerner mange av frustrasjonene rundt utskrift med blekkpatroner, så alt som kan gjøre livet litt enklere, må være en god ting. Men det handler om mye mer enn det. Vi deler mange av de samme verdiene som for eksempel å utvikle en bedre fremtid. For Epson handler det om å skape tillit gjennom produktene sine, produkter som hjelper samfunnene å vokse og utvikle seg. For meg handler det om å inspirere andre til å følge sine drømmer, uansett hvor store eller små de måtte være, sier Bolt før han løper videre.

Les videre

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Agfa sluttfører oppkjøp: ”Et stort skritt”

Agfa-gruppen kunngjorde under FESPA at oppkjøpet av britiske Inca Digital Printers er fullført, etter at det ble godkjent av konkurransemyndighetene. Et oppkjøp som ifølge selskapet skal være en vekstmotor innen digital høyhastighetstrykk i markeder med emballasjetrykk og innen visuell kommunikasjon.
IMG_7281

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324