mandag 16. mai – uke 20
Fra bilfolieringskonkurransen. To deltagere i ferd med å foliere hver sin bildør. Foto: Roger Stormo
På Sign, Print & Promotion-messen i år var det en god del biler på forskjellige stands. Det var tydelig at folier var «in», og på Print Supplies’ stand holdt man også demonstrasjon i bilfoliering. Men ett sted foregikk det også en konkurranse, og det var like ved foredragsscenen. Der drev bilfolierere og konkurrerte seg i mellom for å bli norgesmester i bilfoliering.
Til slutt sto det igjen en vinner, som ble kåret av dommere fra Hexis og NG Digital: Juris Vasiljevs.
Han fikk et stipend på 8 000 kroner for å dekke reise og hotell til World Finals i Berlin 31. mai 2022. Her trenger han ikke å delta i de innledende rundene, men er direkte kvalifisert til finalen. Vi gratulerer!
Konkurransen gikk på tid, så man ble så ferdig som man ble til den angitte tiden var ute. Etter å ha blitt kåret til mester avsluttet Juris jobben slik at bileieren kan kjøre rundt og vise frem resultatet.
Stora Enso oppnår det beste resultatet på 20 år for første kvartal 2022. Men selv om de igjen har svarte tall på bunnlinjen for sin papirproduksjon, er dette ikke lenger et strategisk fokuspunkt for dem. Der papir utgjorde 70 % av omsetningen i 2006, utgjør det i dag kun 15 %.
Publisert av:Initiativet «Print Against War» oppfordrer trykkerier og formidlere, utgivere, influensere og leverandører til trykkeri- og emballasjeindustrien om å gå sammen for å støtte sine kolleger i Ukraina i denne utrolig vanskelige tiden. Du kan f.eks. legge inn muligheten til frivillige donasjoner i nettbutikken din.
Publisert av:Electronics For Imaging (EFI) lanserer fem nye EFI Fiery digitale grensesnitt (DFE) basert på den nyeste Fiery-plattformen, Fiery FS500 Pro. Konica Minolta vil være den første til å integrere dem med sine produksjonsmaskiner på grunn av deres mangeårige samarbeid med EFI.
Publisert av:In-Trykk er et lite og tradisjonsrikt printsenter lokalisert sentralt i Oslo. De leverer digitaltrykk i alle formater til en lojal kundemasse i sitt nærområde – som kan være ganske stort. Firmaene ligger tett i tett i sentrale Oslo og de trenger printtjenester fortøpende.
Publisert av: