Det er stor forskjell når det kommer til hvordan koronaen traff Lasertryk innen ulike områder. Det sier administrerende direktør Esben Mols når han foredrar på Print Next-konferansen i Stockholm. Roll-ups og visittkort tok mye juling når det ikke skulle holdes arrangementer og ingen mennesker skulle møtes. Men bannere som henger utendørs gikk bra etter en innledende nedgang og bøkene har gått kjempebra.
– De siste månedene har omsetningen steget slik at det er betydelig høyere enn før koronaen, fastslår Esben Mols.
Sign & Print spør om hans vurdering av markedet for nettrykkerier. I Sverige står nettrykkerier nå for elleve prosent av markedet.
– Tyskland er best på å kjøpe trykk på nett. Likevel er det rundt 16-17 prosent av volumene. Så det er vel der markedstaket er. Resten er enten store volumer eller krever en eller annen type unike løsninger.
– Lasertryk har kun 4 prosent av det skandinaviske markedet, så vi har fortsatt mye å hente i dette markedet, sier Esben Mols.
I Sverige kjøpte Lasertryk sist Lenanders i Kalmar. De har allerede e-print og EO Grafiska i Stockholm.