Satsing på større DTG-utvalg

Ricoh og Aeoon Technologies samarbeider om å utvikle nye DTG-løsninger. Foto: Pressebilde

Ricoh innleder et samarbeid med Aeoon Technologies for å utvikle produktive systemer for direkte utskrift av tekstiler.
– Ricohs DTG-produkter har vært på markedet en stund og dette gir oss muligheten til å kunne tilby løsninger også i industrisegmentet, sier Patrik Zetterström hos Ricoh Sverige.

Samarbeidet mellom Ricoh og Aeoon Technologies, en utvikler innen Direct to Garment (DTG), betyr en økt investering for Ricoh i det industrielle tekstiltrykkmarkedet. I partnerskapet vil Ricoh bidra med sin utviklingskompetanse og kunnskap om inkjet-hoder. Fargehåndtering og generering av utskriftsdata vil bli levert av ColorGATE, som eies av Ricoh.

«Det er store muligheter»
Ricoh ønsker spesielt å fokusere på å forbedre bærekraft og kostnadseffektivitet i DTG-utskrifter, ifølge Patrik Zetterström ved Ricoh Sverige.

Etterspørselen etter digitale løsninger innen tekstiltrykk har økt, sier Patrik Zetterström hos Ricoh Sverige. Foto: Pressebilde

– Samarbeidet med Aeoon er veldig interessant. Sammen med Ricohs kunnskap om blekkteknologi, Ricohs skrivehoder og ColorGate-programvare, er det store muligheter.

En positiv utvikling
Ifølge Ricoh og Aeoon har DTG-markedet for direktetrykk av tekstiler fortsatt å utvikle seg positivt, selv under covid-pandemien. Partnerskapet vil bringe nye løsninger til markedet som aktivt støtter tekstilindustrien med en modulær vekststrategi:

– Etterspørselen etter digitale løsninger innen tekstiltrykk har økt og etterspørselen etter en leverandør som kan tilby en komplett løsning er etterspurt. Her vil Ricoh kunne tilby en bred portefølje av løsninger.

System for bærekraftig produksjon
Ifølge selskapene vil den fremtidige skriverporteføljen inkludere systemer som driver bærekraftig tekstilproduksjon på etterspørsel, samt støtte vekstmulighetene som tilbys av både desentraliserte og sentraliserte nettselskaper.

– Vi ser en økt interesse for DTG som muliggjør en variasjon av produkter for forbrukerne som tidligere ikke var mulig. Vi ser også at det blir mer print-on-demand, dels for å redusere lagerhold, dels for å kunne tilby personaliserte trykk, sier Patrik Zetterström.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Konica Minolta: Emballasjetrykk i korte serier

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Flaggskipet for arkmatet tonerproduksjon i store volumer og en kompakt inkjetprinter for printing på emballasje av bølgepapp «on demand» i korte serier. Begge disse vil bli demonstrert i Konica Minoltas utstilling på Sign & Print Scandinavia.

Publisert av: