Satsing på større DTG-utvalg

PUBLISERT: 2 desember 2021
OPPDATERT: 2 desember
Ricoh og Aeoon Technologies samarbeider om å utvikle nye DTG-løsninger. Foto: Pressebilde

Ricoh innleder et samarbeid med Aeoon Technologies for å utvikle produktive systemer for direkte utskrift av tekstiler.
– Ricohs DTG-produkter har vært på markedet en stund og dette gir oss muligheten til å kunne tilby løsninger også i industrisegmentet, sier Patrik Zetterström hos Ricoh Sverige.

Samarbeidet mellom Ricoh og Aeoon Technologies, en utvikler innen Direct to Garment (DTG), betyr en økt investering for Ricoh i det industrielle tekstiltrykkmarkedet. I partnerskapet vil Ricoh bidra med sin utviklingskompetanse og kunnskap om inkjet-hoder. Fargehåndtering og generering av utskriftsdata vil bli levert av ColorGATE, som eies av Ricoh.

«Det er store muligheter»
Ricoh ønsker spesielt å fokusere på å forbedre bærekraft og kostnadseffektivitet i DTG-utskrifter, ifølge Patrik Zetterström ved Ricoh Sverige.

Etterspørselen etter digitale løsninger innen tekstiltrykk har økt, sier Patrik Zetterström hos Ricoh Sverige. Foto: Pressebilde

– Samarbeidet med Aeoon er veldig interessant. Sammen med Ricohs kunnskap om blekkteknologi, Ricohs skrivehoder og ColorGate-programvare, er det store muligheter.

En positiv utvikling
Ifølge Ricoh og Aeoon har DTG-markedet for direktetrykk av tekstiler fortsatt å utvikle seg positivt, selv under covid-pandemien. Partnerskapet vil bringe nye løsninger til markedet som aktivt støtter tekstilindustrien med en modulær vekststrategi:

– Etterspørselen etter digitale løsninger innen tekstiltrykk har økt og etterspørselen etter en leverandør som kan tilby en komplett løsning er etterspurt. Her vil Ricoh kunne tilby en bred portefølje av løsninger.

System for bærekraftig produksjon
Ifølge selskapene vil den fremtidige skriverporteføljen inkludere systemer som driver bærekraftig tekstilproduksjon på etterspørsel, samt støtte vekstmulighetene som tilbys av både desentraliserte og sentraliserte nettselskaper.

– Vi ser en økt interesse for DTG som muliggjør en variasjon av produkter for forbrukerne som tidligere ikke var mulig. Vi ser også at det blir mer print-on-demand, dels for å redusere lagerhold, dels for å kunne tilby personaliserte trykk, sier Patrik Zetterström.

Siste nytt

Ni tips om hva du kan se på Fespa

Fespa i Berlin står for døren og det er alltid spennende å se i hvilken retning leverandørene har valgt for å styre sin utvikling. Sign&Print har plukket ut ni interessante nyheter på årets messe.
Fespa kollage

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Heidelberg feirer 175-års jubileum!

11. mars 1850 – for 175 år siden – åpnet Hemmer, Hamm & Co. klokkestøperi og maskinverksted i Frankenthal. I tillegg til klokker laget de også trykkpresser, som la grunnlaget for selskapet som nå heter Heidelberger Druckmaschinen AG. Presisjon, kvalitet og innovasjon var suksessfaktorene som forvandlet Heidelberg fra et verksted med base i Pfalz-regionen i Tyskland til en global aktør i trykkeribransjen.
Tigel

Durst Group kjøper Callas Software

Med kjøpet baner Durst veien for en åpen trykkeribransje, hvor målet er en mer intelligent og problemfri automatisering mellom maskiner, programvare og printprosesser.
Seggern_Gamper

Les videre

Spekket med nyheter hos Luth Gruppen

Luth Gruppen er veteraner på Sign, Print & Promotion og har i år en av de største standene. Der byr man på nyheter innen alt fra DTF til eco-solvent og etikettprintere.
Gunnar Müller w

Summa introduserer vinylkutter til DTF-applikasjoner

Den nye S Class 3-DTF er designet for å forhindre riper eller rullemerker som vanligvis oppstår ved transport av PET-film.
Summa-DTF-cutter

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb