Bærekraft gjennom teknologisk innovasjon

PUBLISERT: 9 desember 2021
OPPDATERT: 21 mars

Epson jobber for å redusere miljøpåvirkningen til kundene sine. Det japansk-baserte selskapet øremerker 770 millioner euro til transformasjonen mot bærekraft det kommende tiåret.

Dette vil inkludere investeringer i avkarbonisering og lukkede ressurskretsløp (og maksimering av ressursbruk) internt. Eksternt kommer Epsons innovasjon til å redusere kundenes miljøpåvirkning og de vil utvikle nye produkter som i seg selv er bærekraftige.

Bærekraft – engasjement
I 2021 har Epson forpliktet seg til, innen eller før:

  • 2030 – skal redusere utslippene slik at de stemmer overens med målene for 1,5 graders oppvarming
  • 2023 – oppnå 100 % anvendelse av fornybar energi i all forretningsdrift
  • 2025 – målreduksjoner i direkte (19 %) og indirekte (44 %) utslipp
  • 2030 – oppfylle FNs bærekraftsmål – legg til målene 1, 2 og 16 til sine forpliktelser innen 2021 og sikre at alle 17 FNs bærekraftsmål nå er dekket
  • 2050 – bli «CO2-negativ» og fri for ressurser fra undergrunnen (f.eks. olje, metall)

I løpet av 2021 har Epson:

  • blitt inkludert på CDP-plattformens globalt publiserte A-liste for ideelle organisasjoner – og valgt som global leder i forsyningskjeden for andre år på rad
  • blitt en del av RE100-initiativet gjennom selskapets satsing på 100 prosent elektrisitet produsert fra fornybar energi
  • startet drift i henhold til ISO 9001 og 14001 standarder
  • blitt inkludert i FTSE4Good Index-serien for 18. år på rad

Det er ingen tvil om at miljø blir et større og større satsingsområde for både leverandører, produsenter og forbrukere.

Les videre

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

Amedia med stor påskegave til abonnentene

I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
paskemagasinet_amedia

Lederskifte i Luth Gruppen

Jeppe Broch Nielsen overtar roret i Luth Gruppen AS etter sin far, Arne Henrik Nielsen. Jeppe trer inn i rollen som daglig leder den 15. mars 2024 og Arne Henrik fortsetter som styreformann i bedriften.
luth-gruppen-jeppe

Skilt neste steg for trykkerikjede

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
Trykkeri

Siste nytt

Har Drupa svarene på bransjens utfordringer?

Etter åtte års pause kan vi igjen ta turen til Drupa for å se hva leverandørene mener vi trenger.
drupa24_12

Fem måter KI transformerer trykkproduksjon på

KI vil endre grafisk trykkproduksjon. Sander Sondaal, Director of Commercial Print Sales hos Ricoh Graphic Communications, lister opp fem måter det vil skje på.
FotoJet-52

Elitron er på plass hos NIZE equipment

Etter 14 dager med installasjon og intensiv opplæring er NIZE-equipment klart til å vise frem det siste tilskuddet til deres produktportefølje. Det er det italienske high-end skjære- og fresebordet Elitron Kombo SDC+ i formatet 320 x 210 cm de har montert i sitt demosenter i Odder i Danmark.
nize_elitron_02-1

100 Revoria Press PC1120 installert i Europa

Fujifilm har nå gjort den hundrede installasjonen av flaggskipet Revoria Press PC1120-modellen i Europa. Tonerpressen har vunnet flere priser opp gjennom årene.
Gibon7-768x512-1