Sjanseløse nettrykkerier

Peter Ollén, forlegger, gir sine refleksjoner fra møter i trykkeribransjen.

KRONIKK | En skiltprodusent i en liten norsk by hadde vanskelig for å konkurrere med nettrykkeriene. Det var fordi han konkurrerte om det samme som dem – nemlig å produsere skilt.

Så snudde han på det og tenkte å begynne å levere ferdigmonterte skilt. Og så sendte han en brosjyre til alle bedriftene i byen, der de kunne se bilder og priser på ulike skilt, inkludert montering.

Et skilt som tidligere ble oppfattet som dyrt for 800 kroner, ble nå plutselig interessant da det for 2900 kroner inkluderte å skru ned et gammelt skilt, sparkling og boring/montering av det nye skiltet.

Hvilke produkter kan du foredle for kundene dine?

God jul!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *


Konica Minolta: Emballasjetrykk i korte serier

Tekst: Claes Nordström | Foto: Pressebilder

Flaggskipet for arkmatet tonerproduksjon i store volumer og en kompakt inkjetprinter for printing på emballasje av bølgepapp «on demand» i korte serier. Begge disse vil bli demonstrert i Konica Minoltas utstilling på Sign & Print Scandinavia.

Publisert av: