Labelexpo i april innstilles – flyttes til 2023

PUBLISERT: 3 mars 2022
OPPDATERT: 3 mars
Etikett- og emballasjemessen Labelexpo Europe avlyses i år. Foto: Arkivfotografi / Claes Nordström

Den europeiske etikett- og emballasjemessen Labelexpo Europe skulle etter planen finne sted 26.-29. april i Brussel. Nå melder arrangøren at messen flyttes til september 2023. Mangel på leveranser av komponenter og materialer i kjølvannet av pandemien og den pågående situasjonen i Ukraina er pekt på som årsaker til at messen flyttes.

Labelexpo-messen var planlagt til 26.-29. april i Brussel. Men i lys av det økte presset på leverandørkjedene som den europeiske merkeindustrien opplever, sammen med dagens situasjon i Ukraina, varsler arrangøren nå at den flytter messen videre.

Vedtak tatt i samråd
Tarsus Group, arrangør av de globale Labelexpo-messene, skriver i en pressemelding at avgjørelsen er tatt i nært samråd med utstillere, foreninger og den bredere industrien. Mange er direkte berørt av mangelen på komponenter og materialer:

«Disse manglene, utløst av pandemien, har eskalert de siste månedene med lange ledetider som nå forstyrrer forsyningskjeden i Europa. Siden arrangementet skulle finne sted om knappe to måneder og det faktum at det er vanskelig å få oversikt fremover, har ført til at arrangementsteamet har flyttet messen i etikettbransjens interesse.»

September 2023
Nye datoer for messen vil være 11.-14. september 2023.

Lisa Milburn, Labelexpos administrerende direktør, forklarer i en pressemelding:

– Først og fremst vil jeg takke for støtten vi har fått fra bransjen med mange som er engasjert i Labelexpo Europe til tross for problemene som mange av dem for tiden arbeider med. Vi vet at beslutningen om å booke om messen vil være like skuffende for dem som for oss.

– Dette har vært en veldig vanskelig avgjørelse for oss å ta, vi har jobbet utrettelig for å overvinne problemer med forsyningskjeden og produsere messen som bransjen trenger, spesielt i lys av utfordringene de siste to årene. Dessverre har disse problemene vist seg uoverkommelige på dette stadiet, så vi føler at omorganisering er den ansvarlige beslutningen å ta.

Les videre

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Mark Andys nye digitalpresse skal sette ny industristandard

Mark Andy lanserer nå en digital etikettpresse, Digital Series HD HighSpeed ​​​​1200. Den setter ifølge firmaet en ny industristandard, og det bemerkes at den dobler hastigheten til sine forgjengere med en oppløsning på 1200 dpi, noe som gir den en posisjon som markedets raskeste digitale smalbanebaserte trykkpresse.
MA-HD-Image-768x512x

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong