Agfa sluttfører oppkjøp: ”Et stort skritt”

PUBLISERT: 8 juni 2022
OPPDATERT: 8 juni
Nils-Arne Sletten fra Agfa ønsker Inca velkommen inn i «familien». Foto: Roger Stormo

Agfa-gruppen kunngjorde under FESPA at oppkjøpet av britiske Inca Digital Printers er fullført, etter at det ble godkjent av konkurransemyndighetene. Et oppkjøp som ifølge selskapet skal være en vekstmotor innen digital høyhastighetstrykk i markeder med emballasjetrykk og innen visuell kommunikasjon.

Britiske Inca Digital Printers utvikler og produserer produksjonsteknologi og digitale utskriftsløsninger for skilt- og displayapplikasjoner, men også for det raskt voksende markedet for digitalt trykt emballasje.

«Et stort skritt»
Det var i april at Agfa første gang annonserte sine oppkjøpsplaner. Det er nå klart at selskapet blir kjøpt opp av Screen graphic solutions group, som omfatter hele serviceorganisasjonen.

– Jeg er glad for at vi nå kan begynne å integrere Incas aktiviteter i organisasjonen vår. Dette oppkjøpet er et stort skritt i transformasjonen av konsernet vårt. Vekstmotoren vår for digital utskrift har et enormt potensial, som vil bli ytterligere akselerert ved å legge til Inca, sier Pascal Juéry, president og administrerende direktør i Agfa-Gevaert-gruppen.

Ser vekst
Vincent Wille, administrerende direktør i Agfas divisjon for digital utskrift og kjemikalier:

– Kombinasjonen av Inca Digitals produksjonskunnskap og Agfas blekk, tekniske ekspertise, verdensomspennende tilstedeværelse og utmerkede servicenettverk gjør dette til en fantastisk mulighet til å vokse i den hurtiggående emballasjeindustrien. Vi kan nå ta vår posisjon med high-end og høyhastighetssystemer for både skilt og screen og det voksende papp- og bølgepappmarkedet.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Satser 100 millioner på nytt etikettrykkeri

I den lille byen Kattarp, en drøy kilometer nord for Helsingborg skjer det noe merkelig. På en idyllisk gård kranset av eple- og pæretrær bygges et helt nytt etikettproduserende selskap fra bunnen av, og det investeres mye penger.
NicEtikett

Langsom overgang til Kong Charles pengesedler

Det er et veldig godt bilde på betydningen av sedler i det moderne samfunn når Bank of England presenterer de nye sedlene med portrettet av kong Charles den tredje.
britisk-pund

Folie for tøffe tak

Hexis har utviklet en folie for virkelig tøffe tak. Den er betydelig tykkere enn de vanlige og har en veldig sterk heftemasse. Tilhørende laminat beskytter slik at trykket ikke blir skadet på for eksempel crossmotorsykler eller arbeidsmaskiner i tøffe miljøer.
2

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong