Canon presenterer matt og glans i samme prosess

Anton Strand fra Canon viser hvordan matt og glansete svart kan trykkes i ett fra Colorado printeren.

Gjennom en ekstra installasjon på eksisterende Colorado-storformatmaskiner tilbyr Canon matt og høyglans utskrift på de samme sidene.

Nøkkelen ligger i å bruke et speil som frigjør de respektive lenkene til en led-stråle som herder blekket når den treffer det med lyset.
– Det hele kan ettermonteres på to timer i eksisterende maskiner, sier Anton Strand fra Canon. Produksjonstakten blir halvert til syv kvadratmeter i timen, men for mange kunder er ikke dette noe problem når de nå får denne eksklusive muligheten. Løsningen heter FLEX+ og i Norden kan vi se den på Sign&Print-messen i Odense, Danmark, 14. og 15. september i år.

Colorado med FLEX+ kan printe matt og gloss fra alle farger.

I en tidligere utgave av denne nyhetsnotisen ble det feilaktig opplyst at man benyttet seg av to typer blekk, men det korrekte er at det ikke er blekket som skaper matt gloss – men herdeprosessen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: