Idnet blir en del av Lexit Group

Sjur Skjæveland, konsernsjef i Lexit og Peter Hallinger, adm dir i Idnet. Pressefoto.

Konsernet blir ledende på datafangst og digitaliseringsløsninger i Skandinavia. Lexit Group driver også med etikett & emballasjeløsninger.
Lexit-gruppen har inngått en avtale om kjøp av Idnet AB. Idnets eiere blir alle med videre som aksjonærer i Lexit Group. Lexit-konsernet vil etter overtakelsen få en årlig omsetning på om lag en milliard norske kroner med om lag 240 medarbeidere på tvers av Norge, Sverige og Danmark.

Lexit-gruppen har lenge operert i alle de tre skandinaviske landene. Selskapet leverer integrerte løsninger, utstyr og produkter innenfor tre forretningsområder: datafangst & digitalisering, industriell koding & merking, samt etiketter & emballasje.

Virksomheten innen datafangst og digitalisering vil omtrent doble seg etter konsolideringen med Idnet. Idnet, med base i Gøteborg, driver sin virksomhet primært i Sverige der selskapet bistår sine kunder med å digitalisere og optimalisere prosesser primært innen lager, logistikk og i detaljhandel.

– Med Idnet styrker vi oss vesentlig på å betjene de største skandinaviske kundene. Idnet har en solid track-record på å utvikle og implementere innovative løsninger for å kunne operere effektivt innen lager, logistikk og detaljhandel. Selskapet har videre spisskompetanse innen implementering av en ny generasjon av elektroniske hylleforkanter (ESL) og tilhørende løsninger. Som del av Lexit Group, kan vi tilby denne kompetansen og løsningene til våre kunder på tvers av landene, sier Sjur Skjæveland, konsernsjef for Lexit.

Dette er den andre overtakelsen Lexit-gruppen har annonsert i år. I april tok selskapet over virksomheten til Markem-Imaje (MI) i Norge, Sverige og Danmark. MI er en av verdens ledende leverandører av utstyr og løsninger for industriell merking.

– Vi har ikke planer om ytterligere større oppkjøp på det nåværende tidspunkt. Men, vi er kontinuerlig interessert i å knytte til oss innovative miljøer, for eksempel innen industriell programvare, som kan styrke vår portefølje og der vi kan bidra til å utvikle selskapene med markedsadgang og integrasjon av løsningene, avslutter Skjæveland.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.


Stora Enso selger papirfabrikk til eierne av Lidl

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Stora Enso har inngått avtale om å selge papirfabrikken Maxau i Tyskland til Schwarz Group, som ellers driver med detaljhandel. De eier kjedene Lidl og Kaufland og sies å være den største detaljhandelskjeden i Europa og den fjerde største på verdensbasis målt i omsetning.

Publisert av: 

Skalérbar trykkpresse med nye formatmuligheter

Tekst: Søren Winsløw | Foto: Pressefoto

Med slagordet ”Perfekt fra alle sider” lanserer Heidelberg den nye generasjon av Speedmaster SX 102. Denne nye trykkpressen henvender seg primært til kommersielle trykkerier, som krever et høyt produktivitets- og kvalitetsnivå med trykk på begge sider i én kjøring.

Publisert av: 

Skipnes: ”Vi blir mer konkurransedyktige”

Tekst: Claes Nordström | Foto: Skipnes

Det blåser positive vinder hos Skipnes. Arktrykkeriet, med både digital- og offsettrykk, har nå etablert seg i nye, større lokaler. I samme veiven har selskapet investert stort i mer effektiv offsetproduksjon, noe som gir dem muligheter til å ta på seg større volumer de neste årene.

Publisert av: 

Sverige: Postnord slutter å distribuere uadressert reklame

Tekst: Anja Degerholm | Foto: Pressefoto

Postnord i Sverige avvikler virksomheten for uadressert direktereklame (ODR) rettet mot husholdninger. Det er ikke lenger en lønnsom virksomhet for selskapet, noe som peker på et prispresset marked og stigende papirpriser som bakgrunn for beslutningen. I stedet bør det fokuseres på mer målgruppeorientert, adressert annonsering.

Publisert av: