Velholdt butikkfasade har mye å si for handelen

PUBLISERT: 16 november 2022
OPPDATERT: 19 desember
Rak-Uniforms-butikken etter oppussingen av fasaden.

En studie utført av Roland DG i Europa viser at over en tredjedel av forbrukerne unngår å gå inn i butikker med dårlig vedlikeholdte butikkfasader, og i underkant av en tredjedel er mindre tilbøyelige til å bruke penger i dem.

Tre fjerdedeler av de 1531 forbrukerne som ble spurt i Storbritannia, Frankrike, Tyskland, Italia og Spania sa at minst én av fem butikker i den lokale hovedgaten hadde dårlig vedlikeholdt butikkfasade og at problemet ikke har endret seg eller forverret seg de siste tre år, da vi ble rammet av pandemien.

Forskjell på bransjene

Når forbrukerne skulle påpeke hvilke butikker som hadde de dårligste fasadene, kom bilverkstedene på førsteplass med 31 %. Jernvarebutikker (26 %), take-away (26 %), kiosker (20 %) var også foran, mens bokhandlere (6 %), reisebyråer (6 %) og bakerier (6 %) sjeldnere ble utpekt som skyldige.

Studien antyder også at virkningen av butikkfasader av lav kvalitet går dypere enn redusert antall besøkende og tapt salg. Tre fjerdedeler mener at butikkfasader av lav kvalitet gjør at et område føles utrygt, og åtte av ti er enige i at det gjør et område mindre attraktivt å bo i.

Kampanje

Studien ble utført av det digitale trykkeriet Roland DG som en del av en kampanje for å vise frem verdien av bedre butikkfasader for økonomien og samfunnet.

– På den ene siden er det neppe overraskende at forhandlere har måttet overse butikkfasadene sine mens de kjemper mot COVID, en levekostnadskrise og en potensiell økonomisk nedgang, sier Stephen Davis, EMEA Marketing Director hos Roland DG. – På den annen side viser vår studie at en godt vedlikeholdt fasade har en positiv effekt på både besøkende og salg.

For å underbygge resultatene av undersøkelsen har Roland DG sammen med lokale partnere hjulpet utvalgte butikker med en fasaderenovering.

Rak-uniforms før oppussingen.
Prosjekter

Roland DG har sørget for utvendige oppussinger for Yum Yum’s Café i Manchester, klesforhandleren Rak Uniforms i Birmingham og veldedighetsbutikken El Desvan i Alicante, Spania. Renoveringene inkluderer ny merkevarebygging, skilting og vindusfilmer laget og installert av lokale Roland DG-brukere.

Resultater

Dagen etter Rak Uniforms omgjøring av butikkfasaden økte kortbetalingene med svimlende 83 prosent, det totale salget økte med 14 prosent, og gjennomsnittlig salgsbeløp økte med 54 prosent, sammenlignet med samme dag i fjor.

– Levekostnadskrisen har virkelig rammet oss og har en stor effekt på årets og neste års økonomiske inntjening, men jeg er virkelig håpefull om omgjøringen og dens innvirkning så langt, sier Eieren av Rak Uniforms, Rashalit-Ali Khan. – Den nye skiltingen og omgjøringen av butikkfasaden har allerede en positiv kommersiell effekt. Det vil utgjøre en enorm forskjell.

– Detaljhandel er livsnerven i økonomien vår, sier Stephen Davis. – Vi håper at vårt lille bidrag til å optimalisere butikkfasader og skilting vil inspirere andre til å følge etter og bidra til å vinne kunder tilbake etter to harde år, avslutter Stephen Davis.

Les videre

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

HP lanserer skalerbar Latex FS-printerserie

HP kunngjør at HP Latex FS50- og FS60-seriene som ble vist på Drupa nå er tilgjengelige. Superwide-printerne tilbyr henholdsvis 50 og 60-tommer utskriftsbredde.
HP_Latex_FS50_60

Trygve Walle er ansatt som forretningsutvikler innenfor storformat hos Canon Norge

Trygve Walle skal jobbe som forretningsutvikler for Canon Norge innenfor storformat og være spesialist på applikasjoner.
Pressemelding_Trygve Walle til Canon

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01