Intelligent produksjon med solenergi

PUBLISERT: 12 desember 2022
OPPDATERT: 9 januar
Anders Grønborg og Esben Mols Kabell startet Lasertrykk i 1999 og trykte da plakater til diskoteker.

Lasertrykk er trykkeriet som startet å trykke plakater for diskoteker i Danmark ved årtusenskiftet og har nå nesten 40.000 bedriftskunder. Til Sign&Print forteller salgssjef Hanne Koch Mittet om selskapets satsing på bærekraft, intelligent produksjon og deres dypdykk i miljøsertifiseringer – de samme tingene de vil fokusere på på standen sin på Sign, Print & Promotion-messen, 8. – 9. februar.

Hanne Koch Mittet, skandinavisk salgssjef for Lasertrykk.

Hvorfor bør besøkende komme til standen?
LaserTrykk.no er en del av Scandinavian Print Group som råder over 30 000 kvadratmeter grafisk produksjon fordelt på Danmark, Sverige og Polen. Som en av skandinavias største grafiske produsent setter vi vår ære i å gå fremst med ansvarlig produksjon. Vi optimerer hele tiden vårt produksjonsutstyr, slik at CO2-belastningen konstant reduseres. Vi anvender bærekraftig og CO2 nøytral strøm fra solcelleanlegg på taket.

Vi har intelligent produksjon og som samarbeidspartner med LaserTrykk.no kan du få levert en ferdig trykksaks-nettbutikk i ditt navn. På den måten kan du bli grafisk totalleverandør og øke din omsetning online. Løsningen heter Whitelabel.

Hva er de store nyhetene dere viser?
Vi tilbyr et bredt utvalg av trykksaker, herunder spennende produkter som bøker i store og små opplag og eskeproduksjon. Vi utvikler konstant vårt produktsortiment og om ikke lenge kan du som Whitelabel-partner også tilby etiketter i din nettbutikk.

På messen tar vi gjerne et mindre «oppgjør» med besøkende på fakta kontra miljømyter. Med våre seriøse sertifiseringer som Svanemerket, FSC®- sertifisering og ISO sertifisering har vi stor kunnskap omkring miljøvennlig produksjon og produkter.

Hvilke forventninger har du til messen?
Vi ser frem til å møte deg på stand B15 hvor du kan se og høre langt mere om dine muligheter og hvilke miljøsertifiseringer du med fordel kan gjøre bruk av. Vi gleder oss til å møte nye og gamle samarbeidspartnere til en god snakk og en kopp kaffe. Velkommen til nye og kjente!

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Summa automatiserer arbeidsflyten for inline skjæring

Summa viste blant annet inline-løsninger med matere til sine digitale skjærebord og tekstillaserkuttere under Fespa.
bob-summa

Gnistrende presisjon med iEchos nye laserstans

IEcho hadde med seg en rekke skjæremaskiner til Fespa. Den som kanskje fanget de besøkendes interesse mest var laserskjæremaskinen LCT350, som i gnistrende fei skar ut etiketter.
laserstans2

Automatisert og tilkoblet – Horizon på Drupa 2024

Horizon planlegger å ha en sterk tilstedeværelse på Drupa 2024. Med en stand på mer enn 1600 m² vil fokus være på helautomatiserte systemer og start-til-slutt arbeidsflyt.
Horizon-drupa

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324