FESPA dykker ned i personalisering

PUBLISERT: 14 desember 2022
OPPDATERT: 9 januar
Foto: Roger Stormo

FESPA Expo returnerer til Messe München i mai 2023, med en misjon om å dele ‘New Perspectives’ med de profesjonelle skilte- og printleverandørene som legger frem sine strategier for fremtiden.

– Å hjelpe vårt globale fellesskap med å bygge lønnsomme, bærekraftige selskaper er kjernen i FESPAs oppdrag, sier leder av FESPA Global Print Expo, Michael Ryan.

– Bedriftene som har kommet gjennom pandemien har allerede lært viktigheten av smidighet og fleksibilitet. Nå står de overfor et nytt sett med utfordringer og trenger å utforske ulike muligheter for lønnsom vekst. Derfor lanserer vi vår eventkampanje for 2023 med «Nye perspektiver». Vi inviterer trykkerier og skiltmakere til å komme med et åpent sinn, klare til å se på problemene fra ulike vinkler og utfordre etablerte oppfatninger for å frigjøre vekstmuligheter.

FESPA Global Print Expo og European Sign Expo 2023 vil tilby besøkende et vell av produktinnovasjoner innen digital-, skjerm- og tekstiltrykk og skilting. Mer enn 330 utstillere har allerede inngått kontrakt med messen. Messen arrangeres 23.-26. mai 2023 på Messe München i Sør-Tyskland.

Ny begivenhet: Personaliseringsopplevelse

I tråd med dette fokuset på innovativ tenkning, lanserer FESPA en helt ny personaliseringsopplevelse som skal kjøre sammen med FESPA Global Print Expo. Denne unike begivenheten, som ligger i hjertet av messen, vil sentrere rundt et utstillingsområde som er åpent for alle besøkende på FESPA Global Print Expo og European Sign Expo, og tilbyr en opplevelsesrik utstilling av personaliseringsprodukter og -løsninger.

En flerdagers Personalization Experience-konferanse vil inkludere individuelle innholdsstrømmer dedikert til personlig lojalitetsmarkedsføring, sportsklær og motetilpasning, skreddersydd interiør og personlig innpakning, med mer enn 50 forskjellige foredragsholdere.

Hele opplevelsen er først og fremst designet for merkevareeiere, forhandlere, markedsførere, byråer og medlems- og lojalitetsorganisasjoner som ønsker å forbedre eller differensiere tilbudene sine med personalisering og tilpasning. Trykkerier og skiltmakere som ønsker å sette personalisering i sentrum av tjenestetilbudet vil også få verdifull praktisk kunnskap og innsikt.

Duncan MacOwan, FESPAs sjef for markedsføring og arrangementer forklarer:

– Personalisering har vært et hett tema i noen tid. Fremtidstenkende print- og skiltbedrifter har sett muligheten for individualisering som fulgte med overgangen til digital produksjon, selv om mange ennå ikke har utnyttet det fullt ut. Nå har vi nådd et vendepunkt hvor den kreative og tekniske evnen matches av en utbredt og umiddelbar etterspørsel.

Han legger til:

– Forbrukere overalt vil ha opplevelser som er personlige. Merker som omfavner personalisering skjerper deres konkurransefortrinn, skaper verdi og øker markedsandeler. Med lanseringen av Personalization Experience ønsker vi å hjelpe deltakerne til å forstå den kommersielle verdien av personalisering ved å høre om ekte forretningstilfeller og se sanntids personalisering i aksjon. Ved å avmystifisere personalisering og demonstrere hva som er mulig, kan vi gjøre lyse ideer til lønnsom virkelighet.

Printet interiør blir også personlig

FESPAs populære Printers-interiørutstilling vil nå bli innlemmet i Personalization Experience, og vise frem en rekke individualiserte rom kuratert av FESPA Textile Ambassador Debbie McKeegan. Deltakerne vil få muligheten til å gå gjennom prosessen med å definere, bestille og samle inn personlige produkter fra deltakende sponsorer i utstillingen.

Søkelys på bærekraft

Sustainability Spotlight-utstillingen kommer tilbake for andre år, og gir igjen besøkende en sjanse til å lære mer om hvordan de kan forbedre miljøinnsatsen og dokumentasjonen for å møte den økende etterspørselen etter bærekraft.

World Wrap Masters

World Wrap Masters kommer også tilbake, og gir besøkende muligheten til å se europeiske bilpakkere konkurrere om tittelen World Wrap Master Europe 2023, etterfulgt av show-down av de syv regionale konkurransevinnerne i World Wrap Masters-finalen. I tillegg vil arrangementet inneholde live demonstrasjoner fra bransjeeksperter.

På kvelden torsdag 25. mai arrangerer FESPA igjen en fest på Pasha Night Club i hjertet av München. Mer informasjon om arrangementet og billetter kommer vi tilbake til når det foreligger.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324