Stein Raaness as kommer og demonstrerer DTF-teknologien

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 6 februar 2023
OPPDATERT: 6 februar
Salgssjef Geir Arne Bakke

Stein Raaness as har vært leverandør av løsninger til grafisk bransje i snart 40 år. De tilbyr både maskiner og programvarer, og tar også service på sine produkter og holder delelager. Vi snakket med salgssjef Geir Arne Bakke om firmaets deltakelse på Sign, Print & Promotion.

Hvorfor skal de besøkende komme til deres stand?

– De kan komme og se hvordan man kan produsere transfer på en rimelig og rask måte ved bruk av DTF – direct to film – teknologi, sier Bakke.

– Løsningen består av en film-plotter som er online tilkoblet en pulvermaskin med tørk. Plotteren benytter vannbasert blekk – CMYK pluss hvitt – som printes på en PET film, en DTF Transfer Film. Filmen føres deretter til pulvermaskinen, pulveret, som er pulverisert lim fester seg til blekket og blir deretter varmebehandlet. Transferfilmen er deretter klar for lagring eller øyeblikkelig bruk.

Hva har dere med dere av nyheter til messen?

– DTF-teknologien kom på markedet for ca to år siden, og er den største nyheten for tekstiltrykk siden DTG – direct to garment – kom for over 20 år siden. Vi vil vise frem DTF maskiner fra Sublistar. På kort tid har flere kunder gått for denne løsningen, kom og se hvorfor!

Hvilke forventninger har dere til messen?

– Vi ser frem til å hilse på nye og eksisterende kunder, og forventer stor interesse. Ikke minst rundt DTF produksjon av transfer.

– Den populære etikettprinteren fra OKI, Pro 1050 med ferdiggjøring tror vi også mange kunder ønsker å se, avslutter Bakke.

Sign, Print & Promotion-messen finner sted på Hellerudsletta mellom Oslo og Gardermoen 8. – 9. februar 2023. Messen er gratis for besøkende som er påmeldt. Meld deg på her: Sipp.no

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324