Nyheter tett i tett hos Signcom

Foto: Claes Nordström
PUBLISERT: 8 februar 2023
OPPDATERT: 9 februar
Robert Nyblom, Mattias Söderberg og Simon Nyman fra Signcom hadde mye nytt å fortelle messebesøkerne.

Vi fikk en prat med Robert Nyblom, administrativ direktør på Signcom, på messen Sign, Print & Promotion. Og det var bra med nyheter som kunne avsløres i selskapets utstilling.

IGEPA-eide Signcom stilte ut både storformatsprintere fra Mimaki, Yellotolls tilbehør- og verktøysortiment for skiltproduksjon og bilfolierng og ikke minst sitt store utvalg på materialsiden med folier, vinyler og laminater.

Mange kjenner kanskje til Signcom som maskinleverandør av printere, graverings- og lasermaskiner med mer. Men faktum er at de faktisk er en storselger av materialer med mange varemerker i sortimentet.

Lanserer IGEPA-materialer i Norge

Den store nyheten for Signcom Norge er at de nå lanserer IGEPAs egenutviklede materiale med printvinyler og tilhørende laminater. Og mer kommer, ifølge Robert Nyblom, administrerende direktør for Signcom.

– Det er et første skritt at vi nå kan introdusere vårt sortiment med IGEPA-label til det norske markedet, sier han.

Signcom ansetter også en ny salgsansvarlig for det norske markedet. Informasjon om hvem personen er vil først bli fortalt på et senere tidspunkt, men rekrutteringen er klar. Signcom kan foreløpig ikke røpe det fulle navnet, men «Anders», som har lang erfaring i bransjen, begynner i stillingen i slutten av mars.

Ny nettbutikk

Den tredje nyheten er at Signcom har lansert en ny nettbutikk for hele sitt utvalg av maskiner, materialer, verktøy og forbruksvarer. Et sortiment som fortløpende fylles på. I Sverige ble den nye nettsiden lansert 7. februar. Nordmennene må vente litt til.

– Den norske går live om cirka en måned. Så foreløpig blir de norske kundene henvist til svensk side. Men de kommer ikke til å kunne handle digitalt før den norske butikken dukker opp.

Viktig mot kunden

Lanseringen av nettbutikken, med ny og forbedret e-handel, er et viktig steg i møte med kunden, ifølge Robert Nyblom:

– Vi har utrolig mange kunder, alt fra eiere, administrerende direktører, maskinførere, selgere til installatører. De bestiller ikke bare rett inn i ordremottaket vårt når det er åpent, de ønsker å kunne bestille hele døgnet. Og våre store kunder ønsker å kunne integrere sine forretningssystemer med vår nettbutikk. Alle disse mulighetene får de nå, sier han.

 

Les videre

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324