
Vi fikk en prat med Robert Nyblom, administrativ direktør på Signcom, på messen Sign, Print & Promotion. Og det var bra med nyheter som kunne avsløres i selskapets utstilling.
IGEPA-eide Signcom stilte ut både storformatsprintere fra Mimaki, Yellotolls tilbehør- og verktøysortiment for skiltproduksjon og bilfolierng og ikke minst sitt store utvalg på materialsiden med folier, vinyler og laminater.
Mange kjenner kanskje til Signcom som maskinleverandør av printere, graverings- og lasermaskiner med mer. Men faktum er at de faktisk er en storselger av materialer med mange varemerker i sortimentet.
Lanserer IGEPA-materialer i Norge
Den store nyheten for Signcom Norge er at de nå lanserer IGEPAs egenutviklede materiale med printvinyler og tilhørende laminater. Og mer kommer, ifølge Robert Nyblom, administrerende direktør for Signcom.
– Det er et første skritt at vi nå kan introdusere vårt sortiment med IGEPA-label til det norske markedet, sier han.
Signcom ansetter også en ny salgsansvarlig for det norske markedet. Informasjon om hvem personen er vil først bli fortalt på et senere tidspunkt, men rekrutteringen er klar. Signcom kan foreløpig ikke røpe det fulle navnet, men «Anders», som har lang erfaring i bransjen, begynner i stillingen i slutten av mars.
Ny nettbutikk
Den tredje nyheten er at Signcom har lansert en ny nettbutikk for hele sitt utvalg av maskiner, materialer, verktøy og forbruksvarer. Et sortiment som fortløpende fylles på. I Sverige ble den nye nettsiden lansert 7. februar. Nordmennene må vente litt til.
– Den norske går live om cirka en måned. Så foreløpig blir de norske kundene henvist til svensk side. Men de kommer ikke til å kunne handle digitalt før den norske butikken dukker opp.
Viktig mot kunden
Lanseringen av nettbutikken, med ny og forbedret e-handel, er et viktig steg i møte med kunden, ifølge Robert Nyblom:
– Vi har utrolig mange kunder, alt fra eiere, administrerende direktører, maskinførere, selgere til installatører. De bestiller ikke bare rett inn i ordremottaket vårt når det er åpent, de ønsker å kunne bestille hele døgnet. Og våre store kunder ønsker å kunne integrere sine forretningssystemer med vår nettbutikk. Alle disse mulighetene får de nå, sier han.