Får tilbud fra besøkende og utstillere

Foto: Roger Stormo
PUBLISERT: 9 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars
Mens vi er på standen kommer Martin Olsen og Geir Hagen fra Skipnes Trykkeri for å beundre trykksakene og få Janne i tale.

Vi stakk innom trykksakutstillingen på Sign, Print & Promotion. Janne Høgshøj jobbet i Papyrus i 11 år før hun startet sitt eget Danish Connection, som holder utstillinger på Sign & Prints messer.

Hun samarbeider nå både med med sin gamle arbeidsgiver Papyrus men er fri til også å jobbe sammen med Antalis og andre papirleverandører. For tiden snakker hun varmt om Gmund, som bl.a. har lagd papir av hamp. Råstoffet som man lager røykesaker som marijuana og hasj av kan altså også brukes til å trykke på.

–De utgir et tidsskrift man kan abonnere på, som inneholder både interessante artikler men også papirprøver, sier Janne.

Magasinet man kan abonnere på fra Gmund.

Emballasjetrykk er i vinden og Janne vet at man kan bruke emballasje ikke bare for forsendelse, men også i salgsfremmende øyemed, og der kommer både papirkvalitet, farger, utforming og grafikk inn som viktige bestanddeler.

– Jeg har hatt besøk her av designere, designskoler og trykkerier, sier Janne mens hun viser frem bøker fra Clausen Grafisk.

– Dette er luksuriøse bøker som er bestilt av f.eks. den berømte restauranten Geranium i København og Koks fra Færøyene. Den siste er trykt på både en færøysk og en dansk utgave.

Restaurantøker fra Clausen Grafisk på midterste hylle på bordet nærmest kamera.

Vi blar gjennom de lekre coffe table-bøkene som byr på flotte bilder på kvalitetspapir og som også inneholder oppskrifter fra de Michelinbelønnede restaurantene.

Under messedagene har Janne fått forespørsel fra både besøkende og de andre utstillerne om å komme og drive rådgivning og holde foredrag, kurs og undervisning på deres bedrifter. Og det gjør hun gjerne.

– Det er jo enkelt å fly til Norge og flybillettene er jo heller ikke så dyre for tiden, sier Janne Høgshøj.

Les videre

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324