Tilbakeblikk – slik var Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 14 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

Snipp, snapp, snute, så var Sign, Print & Promotion slutt. To dager med nettverking, forretninger og fremvisninger har kommet til sin ende. Her kommer noen flere innslag fra messen. 

Daglig leder Geir Heskestad og Igor Kashyrets.

Mange tok bilder og filmet på Wallprints stand. En printer fra Wallpen sto der og printet – rett på standveggene.

– Det er stor interesse, det stemmer, sier administrerende direktør Geir Heskestad.

Det var mange som var innom og tittet på standen.
Jens Brogund foran bilen som ble foliert på standen.

På Papyrus’ stand sto Foliering-4-You og folierte en bil med Grafprint PU Wrapping film, en PVC-fri film som også finnes som laminatfilm og vinyl

– Det er første gang de faktisk bruker den, sier Jens Brogund, Account manager for Visual Communications i Papyrus.

Jaså, det høres vågalt ut på messe?

– Ja, men vi vil vise hvor god og enkel den er.

Jo, visst gikk det fint å foliere med Grafprint.
Eivind Karfjell.

Ricohs satset på sitt tema ”Own the print room” og hadde med seg bra med maskiner. Print, ferdiggjøring, plottere og skjæring, man kunne finne det meste. Eivind Karfjell tror at bredden lokket besøkende.

– Det har vært mye folk hele dagen, forteller han.

Lars Anderson fra Riso og Jarle Berenett fra Postom Maskiner.

Lars Anderson på Riso var fornøyd da Sign&Print steg inn på standen onsdag ettermiddag, det hadde vært en intens morgen som førte til flere leads. Sammen med forhandleren Postrom stilte de ut inkjet- og høyhastighetsprinteren Valezus T2200.

– Vi ønsker å fremheve fordelene med inkjet sammenlignet med lasertoner, eller å ha rett applikasjon i riktig maskin, sier han.

Bjørn Hansen på Landsverks fargeglade stand.

Bjørn Hansen på Landsverk synes messen er en fin møteplass. Selskapet er rutinerte utstillere, helt siden 2012 har de vært med.

– Vi kommer hit for å møte kundene, sier han.

Kai Olsen fra Epson og Gunnar Müller fra Luth Gruppen

Det er full rulle på Luth Gruppens stand, hvor de stilte ut alt fra tekstilproduksjon, foliering med Omegaskinz, laserprintere og rullprint. Representanter fra Summa og Epson var på plass.

– ”Centerpiecen” har vært Epson SureColor V7000 flatbedprinter som har ti fargekanaler, det har vært veldig stor interesse for den, forteller Gunnar Müller.

Epson v7000 dro mange interesserte.
Lars Krogstad tror at Livecom kan være et godt tilskudd i den grafiske bransjen.

Livecom er en norsk LED-producent som spesialiserer seg på LED-skjermer. Målet med messen var å finne nye forhandlere.

– Det vi driver med er litt annerledes enn alle andre som er her. Så og vi prøver å fortelle dem at det de printer, kan de supplere med et digitalt tillegg, sier Lars Krogstad.

Rune Hansen og Mats Börsheim fra Eyecatcher.

Det var en positiv konsernsjef inne i Eycatchers, Rune Hansen meldte at det hadde vært to gode messedager.

– Det har gått over forventningene, det har faktisk vært mye folk.

Hendrik Fasmer, Jeanette Ekren og Steffen Ellingsen.

På Alvøen var Hendrik Fasmer i godt humør, mange mennesker hadde beveget seg rundt på standen i løpet av de to dagene. Det er faktisk så mange mennesker at Sign&Print knapt har tid til å stille spørsmålene sine, men til slutt slipper vi til.

– Ja, det har vært mye folk. En god del nye leads, og mange gode samtaler med gamle kunder, sier Hendrik Fasmer.

Herman Wennervold og Espen Nygaard.

Tidligere Smarttelt har blitt Messe-produkter. I tillegg til telt tilbyr de nå også blant annet lysvegger og oppblåsbare telt.

– Det føles spennende å stille ut dette for første gang siden navneskiftet, sier Herman Wennervold.

Kevin O’Donnell, Dag Erik Jørgensen, Jarle Asheim og Jeff Douglas.

Xerox og Xpartner hadde satt sine kloke hoder sammen og stilte ut sammen.

– Det er en viktig tid for oss å være her, Xerox har vært ute noen år, nå er vi sammen med dem. Det har vært mye besøk på standen, mange leads og mange case, sier daglig leder på Partner Jarle Asheim.

Les videre

Heidelberg: Nå kommer KI-revolusjonen til trykkeribransjen

Sign&Print har besøkt Heidelbergs nye Print Media Center "Home of print" i Tyskland. Med sitt nye arbeidsflytsystem og nye maskiner som Jetfire 50 og Boardmaster, staker de ut en stadig mer automatisert og KI-drevet fremtid for trykkerier over hele verden.
ai_heidelberg

Slutten på en æra for Lundeby – og starten på en ny

Siden Aksell Logistikk, tidligere Lundeby GF, ble stiftet i 1949, har bokbinderiet vært kjernen i virksomheten. Men nå er det slutt på dette. Ferdiggjøringen vil om kort tid samlokaliseres til Aksell Aurskog og i Hærland er det i stedet logistikktjenester det er fokus på.
Helge 2

Mutoh og Hasler: Nye stjerner i Marabus sortiment

Forhandleren Marabu inviterte nylig til åpent hus i sitt skandinaviske hovedkontor i Malmø. Det ble en suksess med 130 besøkende. Dagen bød på en rekke spennende maskinnyheter, blant annet printere fra Mutoh og et praktisk skjærebord fra Hasler.
mutoh-scheidung-daniela

Unik vakuumfunksjon avgjorde kjøpsbeslutning

Prima Trykk i Sarpsborg ble grunnlagt i 1981 og var et tradisjonelt arktrykkeri inntil for 10–15 år siden de det ble gjort en satsning på emballasje. Nå tar trykkeriet et nytt skritt over til digitaltrykk med en ny planskriver.
CC 2

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C