Tilbakeblikk – slik var Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 14 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

Snipp, snapp, snute, så var Sign, Print & Promotion slutt. To dager med nettverking, forretninger og fremvisninger har kommet til sin ende. Her kommer noen flere innslag fra messen. 

Daglig leder Geir Heskestad og Igor Kashyrets.

Mange tok bilder og filmet på Wallprints stand. En printer fra Wallpen sto der og printet – rett på standveggene.

– Det er stor interesse, det stemmer, sier administrerende direktør Geir Heskestad.

Det var mange som var innom og tittet på standen.
Jens Brogund foran bilen som ble foliert på standen.

På Papyrus’ stand sto Foliering-4-You og folierte en bil med Grafprint PU Wrapping film, en PVC-fri film som også finnes som laminatfilm og vinyl

– Det er første gang de faktisk bruker den, sier Jens Brogund, Account manager for Visual Communications i Papyrus.

Jaså, det høres vågalt ut på messe?

– Ja, men vi vil vise hvor god og enkel den er.

Jo, visst gikk det fint å foliere med Grafprint.
Eivind Karfjell.

Ricohs satset på sitt tema ”Own the print room” og hadde med seg bra med maskiner. Print, ferdiggjøring, plottere og skjæring, man kunne finne det meste. Eivind Karfjell tror at bredden lokket besøkende.

– Det har vært mye folk hele dagen, forteller han.

Lars Anderson fra Riso og Jarle Berenett fra Postom Maskiner.

Lars Anderson på Riso var fornøyd da Sign&Print steg inn på standen onsdag ettermiddag, det hadde vært en intens morgen som førte til flere leads. Sammen med forhandleren Postrom stilte de ut inkjet- og høyhastighetsprinteren Valezus T2200.

– Vi ønsker å fremheve fordelene med inkjet sammenlignet med lasertoner, eller å ha rett applikasjon i riktig maskin, sier han.

Bjørn Hansen på Landsverks fargeglade stand.

Bjørn Hansen på Landsverk synes messen er en fin møteplass. Selskapet er rutinerte utstillere, helt siden 2012 har de vært med.

– Vi kommer hit for å møte kundene, sier han.

Kai Olsen fra Epson og Gunnar Müller fra Luth Gruppen

Det er full rulle på Luth Gruppens stand, hvor de stilte ut alt fra tekstilproduksjon, foliering med Omegaskinz, laserprintere og rullprint. Representanter fra Summa og Epson var på plass.

– ”Centerpiecen” har vært Epson SureColor V7000 flatbedprinter som har ti fargekanaler, det har vært veldig stor interesse for den, forteller Gunnar Müller.

Epson v7000 dro mange interesserte.
Lars Krogstad tror at Livecom kan være et godt tilskudd i den grafiske bransjen.

Livecom er en norsk LED-producent som spesialiserer seg på LED-skjermer. Målet med messen var å finne nye forhandlere.

– Det vi driver med er litt annerledes enn alle andre som er her. Så og vi prøver å fortelle dem at det de printer, kan de supplere med et digitalt tillegg, sier Lars Krogstad.

Rune Hansen og Mats Börsheim fra Eyecatcher.

Det var en positiv konsernsjef inne i Eycatchers, Rune Hansen meldte at det hadde vært to gode messedager.

– Det har gått over forventningene, det har faktisk vært mye folk.

Hendrik Fasmer, Jeanette Ekren og Steffen Ellingsen.

På Alvøen var Hendrik Fasmer i godt humør, mange mennesker hadde beveget seg rundt på standen i løpet av de to dagene. Det er faktisk så mange mennesker at Sign&Print knapt har tid til å stille spørsmålene sine, men til slutt slipper vi til.

– Ja, det har vært mye folk. En god del nye leads, og mange gode samtaler med gamle kunder, sier Hendrik Fasmer.

Herman Wennervold og Espen Nygaard.

Tidligere Smarttelt har blitt Messe-produkter. I tillegg til telt tilbyr de nå også blant annet lysvegger og oppblåsbare telt.

– Det føles spennende å stille ut dette for første gang siden navneskiftet, sier Herman Wennervold.

Kevin O’Donnell, Dag Erik Jørgensen, Jarle Asheim og Jeff Douglas.

Xerox og Xpartner hadde satt sine kloke hoder sammen og stilte ut sammen.

– Det er en viktig tid for oss å være her, Xerox har vært ute noen år, nå er vi sammen med dem. Det har vært mye besøk på standen, mange leads og mange case, sier daglig leder på Partner Jarle Asheim.

Les videre

Tredobbelt med nyheter og fullspekket timeplan

Norske Print Supplies kommer til Stockholm og Sign&Print-messen for blant annet å presentere tre nye varemerker i sin portefølje. Men også for kanskje å finne nye medarbeidere.
Fredrik-och-Gaute-Print-Supplies-1024x684 (1)

Lakkbeskyttelse fra raskt voksende leverandør

Forhandleren Scandraft tar med eksempler fra sitt brede utvalg av materialer og tilbehør til bilde-, dekor- og reklameproduksjon til Sign&Print Scandinavia.
Scandraft-Anna-webb-1024x683

Horizon: ”Å effektivisere er dagens melodi”

Hos Horizon staves fremtiden automatisering, og med seg til Sign&Print Scandinavia tar selskapet en del eksempler på produksjonsløsninger som kan forenkle for kundene, hvorav noen er helt nye på det skandinaviske markedet.
Paul-Jakobson

Viser skjæring med robotløsning

Det lønner seg å kjøpe utstyr av høyt kaliber. Det sier Martin Roed Nielsen, salgssjef hos Zünd Skandinavia, som også slår et slag for automatiseringsløsninger i forkant av Sign&Print Scandinavia.
Zund-Portatable-webb

Siste nytt

Fremhever trofast tjener – og kommende hybrider

I løpet av første kvartal 2024 planlegger Agfa å lansere to helt nye hybridmaskiner. Dessverre så de ikke dagens lys under Sign&Print Scandinavia, men besøkende kunne likevel høre noen detaljer om de kommende nyhetene.
agfa4253-1024x682

Skjæring med samarbeidende roboter

Automatisering med robotløsninger. Dette er fokus hos Zünd under Sign&Print Scandinavia.
Zund-1-1024x683

Ny HP Latex-modell avduket på Sign&Print Scandinavia

HP Latex-familien har fått et nytt medlem, modellnavn 630 W. Maskinen hadde verdenspremiere hos ikke mindre enn tre utstillere under Sign&Print Scandinavia: NI Solutions, Spandex og Antalis.
hplatex2-1024x683

Konica Minolta holder fokus på den enkle etikettproduksjon

Konica Minolta har allerede oppnådd betydelig suksess med AccurioLabel 190 og 230, med over 1000 solgte maskiner over hele verden. Nå er deres siste skudd på stammen – AccurioLabel 400 – kommersielt tilgjengelig og ble vist på LabelExpo i Brüssel.
konica_labelexpo_01_small