Tilbakeblikk – slik var Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 14 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

Snipp, snapp, snute, så var Sign, Print & Promotion slutt. To dager med nettverking, forretninger og fremvisninger har kommet til sin ende. Her kommer noen flere innslag fra messen. 

Daglig leder Geir Heskestad og Igor Kashyrets.

Mange tok bilder og filmet på Wallprints stand. En printer fra Wallpen sto der og printet – rett på standveggene.

– Det er stor interesse, det stemmer, sier administrerende direktør Geir Heskestad.

Det var mange som var innom og tittet på standen.
Jens Brogund foran bilen som ble foliert på standen.

På Papyrus’ stand sto Foliering-4-You og folierte en bil med Grafprint PU Wrapping film, en PVC-fri film som også finnes som laminatfilm og vinyl

– Det er første gang de faktisk bruker den, sier Jens Brogund, Account manager for Visual Communications i Papyrus.

Jaså, det høres vågalt ut på messe?

– Ja, men vi vil vise hvor god og enkel den er.

Jo, visst gikk det fint å foliere med Grafprint.
Eivind Karfjell.

Ricohs satset på sitt tema ”Own the print room” og hadde med seg bra med maskiner. Print, ferdiggjøring, plottere og skjæring, man kunne finne det meste. Eivind Karfjell tror at bredden lokket besøkende.

– Det har vært mye folk hele dagen, forteller han.

Lars Anderson fra Riso og Jarle Berenett fra Postom Maskiner.

Lars Anderson på Riso var fornøyd da Sign&Print steg inn på standen onsdag ettermiddag, det hadde vært en intens morgen som førte til flere leads. Sammen med forhandleren Postrom stilte de ut inkjet- og høyhastighetsprinteren Valezus T2200.

– Vi ønsker å fremheve fordelene med inkjet sammenlignet med lasertoner, eller å ha rett applikasjon i riktig maskin, sier han.

Bjørn Hansen på Landsverks fargeglade stand.

Bjørn Hansen på Landsverk synes messen er en fin møteplass. Selskapet er rutinerte utstillere, helt siden 2012 har de vært med.

– Vi kommer hit for å møte kundene, sier han.

Kai Olsen fra Epson og Gunnar Müller fra Luth Gruppen

Det er full rulle på Luth Gruppens stand, hvor de stilte ut alt fra tekstilproduksjon, foliering med Omegaskinz, laserprintere og rullprint. Representanter fra Summa og Epson var på plass.

– ”Centerpiecen” har vært Epson SureColor V7000 flatbedprinter som har ti fargekanaler, det har vært veldig stor interesse for den, forteller Gunnar Müller.

Epson v7000 dro mange interesserte.
Lars Krogstad tror at Livecom kan være et godt tilskudd i den grafiske bransjen.

Livecom er en norsk LED-producent som spesialiserer seg på LED-skjermer. Målet med messen var å finne nye forhandlere.

– Det vi driver med er litt annerledes enn alle andre som er her. Så og vi prøver å fortelle dem at det de printer, kan de supplere med et digitalt tillegg, sier Lars Krogstad.

Rune Hansen og Mats Börsheim fra Eyecatcher.

Det var en positiv konsernsjef inne i Eycatchers, Rune Hansen meldte at det hadde vært to gode messedager.

– Det har gått over forventningene, det har faktisk vært mye folk.

Hendrik Fasmer, Jeanette Ekren og Steffen Ellingsen.

På Alvøen var Hendrik Fasmer i godt humør, mange mennesker hadde beveget seg rundt på standen i løpet av de to dagene. Det er faktisk så mange mennesker at Sign&Print knapt har tid til å stille spørsmålene sine, men til slutt slipper vi til.

– Ja, det har vært mye folk. En god del nye leads, og mange gode samtaler med gamle kunder, sier Hendrik Fasmer.

Herman Wennervold og Espen Nygaard.

Tidligere Smarttelt har blitt Messe-produkter. I tillegg til telt tilbyr de nå også blant annet lysvegger og oppblåsbare telt.

– Det føles spennende å stille ut dette for første gang siden navneskiftet, sier Herman Wennervold.

Kevin O’Donnell, Dag Erik Jørgensen, Jarle Asheim og Jeff Douglas.

Xerox og Xpartner hadde satt sine kloke hoder sammen og stilte ut sammen.

– Det er en viktig tid for oss å være her, Xerox har vært ute noen år, nå er vi sammen med dem. Det har vært mye besøk på standen, mange leads og mange case, sier daglig leder på Partner Jarle Asheim.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Kongsberg forenkler håndteringen med ny programvare

På Drupa i fjor lanserte Kongsberg PCS sitt nye flaggskip ultimate 24. Det var en gitt følgesvenn for årets FESPA -messe samt et C24 -bord og nyheter innen programvare.
David

Unike prosjekter er drivkraften for Colormaster

Produksjon av en gigantisk melkesjokolade for en TV-produksjon den ene dagen, fotoutskrifter til utstilling den neste og butikkmaterialer den tredje. Hos Oslotrykkeriet Colormaster er ingen dager like.
Colorado 1

Video: Peter Ollén om fremtiden for grafisk bransje

Da Sign, Print & Promotion-messen ble arrangert på X Meeting Point utenfor Oslo i midten av mars, var Peter Ollén fra AGI Media en av foredragsholderne på scenen. Peter Ollén er også parlamentsmedlem for Moderaterna i Sverige.
Peter-Norge-e1743685864737-768x512

Regjeringskvartalets trykkeri har fått et nytt hjem – med sterkt fornyet maskinpark

Dette er kanskje Norges største offentlige hustrykkeri, som jobber på oppdrag fra departementene og statsministerens kontor. Gjennom årene har de bygget opp en toppmoderne grafisk virksomhet som i flytteprosessen er oppgradert med blant annet tre digitalpresser og en planskriver i helt nye lokaler.
Grupp 2