Snipp, snapp, snute, så var Sign, Print & Promotion slutt. To dager med nettverking, forretninger og fremvisninger har kommet til sin ende. Her kommer noen flere innslag fra messen.
Mange tok bilder og filmet på Wallprints stand. En printer fra Wallpen sto der og printet – rett på standveggene.
– Det er stor interesse, det stemmer, sier administrerende direktør Geir Heskestad.
På Papyrus’ stand sto Foliering-4-You og folierte en bil med Grafprint PU Wrapping film, en PVC-fri film som også finnes som laminatfilm og vinyl
– Det er første gang de faktisk bruker den, sier Jens Brogund, Account manager for Visual Communications i Papyrus.
Jaså, det høres vågalt ut på messe?
– Ja, men vi vil vise hvor god og enkel den er.
Ricohs satset på sitt tema ”Own the print room” og hadde med seg bra med maskiner. Print, ferdiggjøring, plottere og skjæring, man kunne finne det meste. Eivind Karfjell tror at bredden lokket besøkende.
– Det har vært mye folk hele dagen, forteller han.
Lars Anderson på Riso var fornøyd da Sign&Print steg inn på standen onsdag ettermiddag, det hadde vært en intens morgen som førte til flere leads. Sammen med forhandleren Postrom stilte de ut inkjet- og høyhastighetsprinteren Valezus T2200.
– Vi ønsker å fremheve fordelene med inkjet sammenlignet med lasertoner, eller å ha rett applikasjon i riktig maskin, sier han.
Bjørn Hansen på Landsverk synes messen er en fin møteplass. Selskapet er rutinerte utstillere, helt siden 2012 har de vært med.
– Vi kommer hit for å møte kundene, sier han.
Det er full rulle på Luth Gruppens stand, hvor de stilte ut alt fra tekstilproduksjon, foliering med Omegaskinz, laserprintere og rullprint. Representanter fra Summa og Epson var på plass.
– ”Centerpiecen” har vært Epson SureColor V7000 flatbedprinter som har ti fargekanaler, det har vært veldig stor interesse for den, forteller Gunnar Müller.
Livecom er en norsk LED-producent som spesialiserer seg på LED-skjermer. Målet med messen var å finne nye forhandlere.
– Det vi driver med er litt annerledes enn alle andre som er her. Så og vi prøver å fortelle dem at det de printer, kan de supplere med et digitalt tillegg, sier Lars Krogstad.
Det var en positiv konsernsjef inne i Eycatchers, Rune Hansen meldte at det hadde vært to gode messedager.
– Det har gått over forventningene, det har faktisk vært mye folk.
På Alvøen var Hendrik Fasmer i godt humør, mange mennesker hadde beveget seg rundt på standen i løpet av de to dagene. Det er faktisk så mange mennesker at Sign&Print knapt har tid til å stille spørsmålene sine, men til slutt slipper vi til.
– Ja, det har vært mye folk. En god del nye leads, og mange gode samtaler med gamle kunder, sier Hendrik Fasmer.
Tidligere Smarttelt har blitt Messe-produkter. I tillegg til telt tilbyr de nå også blant annet lysvegger og oppblåsbare telt.
– Det føles spennende å stille ut dette for første gang siden navneskiftet, sier Herman Wennervold.
Xerox og Xpartner hadde satt sine kloke hoder sammen og stilte ut sammen.
– Det er en viktig tid for oss å være her, Xerox har vært ute noen år, nå er vi sammen med dem. Det har vært mye besøk på standen, mange leads og mange case, sier daglig leder på Partner Jarle Asheim.