Tilbakeblikk – slik var Sign, Print & Promotion

PUBLISERT: 14 februar 2023
OPPDATERT: 22 mars

Snipp, snapp, snute, så var Sign, Print & Promotion slutt. To dager med nettverking, forretninger og fremvisninger har kommet til sin ende. Her kommer noen flere innslag fra messen. 

Daglig leder Geir Heskestad og Igor Kashyrets.

Mange tok bilder og filmet på Wallprints stand. En printer fra Wallpen sto der og printet – rett på standveggene.

– Det er stor interesse, det stemmer, sier administrerende direktør Geir Heskestad.

Det var mange som var innom og tittet på standen.
Jens Brogund foran bilen som ble foliert på standen.

På Papyrus’ stand sto Foliering-4-You og folierte en bil med Grafprint PU Wrapping film, en PVC-fri film som også finnes som laminatfilm og vinyl

– Det er første gang de faktisk bruker den, sier Jens Brogund, Account manager for Visual Communications i Papyrus.

Jaså, det høres vågalt ut på messe?

– Ja, men vi vil vise hvor god og enkel den er.

Jo, visst gikk det fint å foliere med Grafprint.
Eivind Karfjell.

Ricohs satset på sitt tema ”Own the print room” og hadde med seg bra med maskiner. Print, ferdiggjøring, plottere og skjæring, man kunne finne det meste. Eivind Karfjell tror at bredden lokket besøkende.

– Det har vært mye folk hele dagen, forteller han.

Lars Anderson fra Riso og Jarle Berenett fra Postom Maskiner.

Lars Anderson på Riso var fornøyd da Sign&Print steg inn på standen onsdag ettermiddag, det hadde vært en intens morgen som førte til flere leads. Sammen med forhandleren Postrom stilte de ut inkjet- og høyhastighetsprinteren Valezus T2200.

– Vi ønsker å fremheve fordelene med inkjet sammenlignet med lasertoner, eller å ha rett applikasjon i riktig maskin, sier han.

Bjørn Hansen på Landsverks fargeglade stand.

Bjørn Hansen på Landsverk synes messen er en fin møteplass. Selskapet er rutinerte utstillere, helt siden 2012 har de vært med.

– Vi kommer hit for å møte kundene, sier han.

Kai Olsen fra Epson og Gunnar Müller fra Luth Gruppen

Det er full rulle på Luth Gruppens stand, hvor de stilte ut alt fra tekstilproduksjon, foliering med Omegaskinz, laserprintere og rullprint. Representanter fra Summa og Epson var på plass.

– ”Centerpiecen” har vært Epson SureColor V7000 flatbedprinter som har ti fargekanaler, det har vært veldig stor interesse for den, forteller Gunnar Müller.

Epson v7000 dro mange interesserte.
Lars Krogstad tror at Livecom kan være et godt tilskudd i den grafiske bransjen.

Livecom er en norsk LED-producent som spesialiserer seg på LED-skjermer. Målet med messen var å finne nye forhandlere.

– Det vi driver med er litt annerledes enn alle andre som er her. Så og vi prøver å fortelle dem at det de printer, kan de supplere med et digitalt tillegg, sier Lars Krogstad.

Rune Hansen og Mats Börsheim fra Eyecatcher.

Det var en positiv konsernsjef inne i Eycatchers, Rune Hansen meldte at det hadde vært to gode messedager.

– Det har gått over forventningene, det har faktisk vært mye folk.

Hendrik Fasmer, Jeanette Ekren og Steffen Ellingsen.

På Alvøen var Hendrik Fasmer i godt humør, mange mennesker hadde beveget seg rundt på standen i løpet av de to dagene. Det er faktisk så mange mennesker at Sign&Print knapt har tid til å stille spørsmålene sine, men til slutt slipper vi til.

– Ja, det har vært mye folk. En god del nye leads, og mange gode samtaler med gamle kunder, sier Hendrik Fasmer.

Herman Wennervold og Espen Nygaard.

Tidligere Smarttelt har blitt Messe-produkter. I tillegg til telt tilbyr de nå også blant annet lysvegger og oppblåsbare telt.

– Det føles spennende å stille ut dette for første gang siden navneskiftet, sier Herman Wennervold.

Kevin O’Donnell, Dag Erik Jørgensen, Jarle Asheim og Jeff Douglas.

Xerox og Xpartner hadde satt sine kloke hoder sammen og stilte ut sammen.

– Det er en viktig tid for oss å være her, Xerox har vært ute noen år, nå er vi sammen med dem. Det har vært mye besøk på standen, mange leads og mange case, sier daglig leder på Partner Jarle Asheim.

Les videre

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

All in Agfa ved nyinvestering

Reklamepartner Graphics på Sofiemyr sør for Oslo satser dobbelt og investerer i to storformatprintere fra Agfa. Det innebærer at nesten all deres print produseres med Agfa-maskiner.
ITAB Oberon

Større lerret for storformatprodusent

Siden 1994 har Megaprint gjort seg bemerket som en stor leverandør av storformattrykk. Høsten 2022 ble det gjort en sammenslåing med Spitting Image, som gjorde at utvalget ble utvidet med printing og innramming av kunst. Til våren åpner et kunstverksted på Skøyen i Oslo for å styrke det området ytterligere.
Mega NH Patrik

Konica Minolta lanserer ny B2-inkjet printer

Med sine 2400 m2 har Konica Minolta den syvende største standen på den grafiske messen Drupa. 150 personer vil stå for å ta imot de mange gjestene.
drupa24_konica

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie