Flere kunder har behov for mindre opplag – det tror Konica Minolta er grunnen til at deres PKG-675i er så populær. Men selskapet satser også på automatisering.
Og det er automatisering som står i fokus på deres stand på Sign, Print & Promotion.
– Blant annet har vi denne, Accuriopress C7100 som er en printer som kan skrive ut ferdigskårne visittkort og postkort, forteller Morten Hegge.
Arkene printes og beskjæres i printeren for siden å komme ut ferdige til bruk.
– Dette er virkelig noe vi kan kalle automatisering, man sparer veldig mye tid med den, sier Roger Wiig.
Stjernen er en annen
Men det er en annen som stjeler rampelyset, nemlig deres inkjetprinter PKG-675i.
– Den er absolutt mest populær på vår stand, forteller Roger Wiig.
Inkjetprinteren kan skrive ut direkte på bølgepapp og er Konica Minoltas inngangsmaskin for emballasjetrykk i korte serier on-demand.
Hvorfor tror du at den er så populær?
– Det finnes veldig få maskiner som kan gjøre slike trykk i slike små opplag, forteller Roger Wiig og fortsetter:
– Så tror jeg at det finnes en stor etterspørsel, vi ser at mange av våre kunder som ønsker opplag på kanskje hundre esker. Da trengs en slik en.