HP med ny digitalpresse

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 21 mars 2023
OPPDATERT: 22 mars
Pressebilde.

21. mars 2023 lanserte HP den nye HP Indigo 200K digitalpressen, som ifølge selskapet har en 30 prosent forbedret hastighet og skal kunne gi 45 prosent økning i produktivitet.

Digitalpressen HP Indigo 200K Digital Press er designet for å gi digitale fleksible trykksakleverandører konkurransefortrinn med bedre produktivitet, levering på forespørsel, ingen minimumsbestillinger, unike design, redusert energiforbruk og minimalt med spill. Den leverer dyptrykksmatchende fargekvalitet – ved hjelp av HP Indigo Liguid Electro Photography (LEP) og One-Shot Color-teknologi.

Den nye pressen er basert på den eneste utprøvde digitale teknologien for digital fleksibel emballasje og på en vellykket installasjonsbase på over 300 HP Indigo 25K digitale presser, serie 4, over hele verden. Den nye, serie 5, HP Indigo 200K digitalpressen, skriver ut opptil 56 m/min og øker dramatisk produktiviteten til bærekraftige korte serier av digital fleksibel emballasje med høy margin, som skal leveres på dager, ikke uker.

Eksempler på emballasje produsert med den nye digitalpressen til HP. Pressebilde.

–HP Indigo 200K er en mid-web digital presse spesielt utviklet for trykksakleverandører som imøtekommer behovene til varemerkeeiere om fleksibel emballasje, men den tjener også de økende kravene til etikett- og omslags-industrien for høyere produktivitet og bredere format, sa Noam Zilbershtain , VP og daglig leder for HP Indigo & Scitex. – Fleksibel emballasje er et voksende marked, og ettersom HP Indigo-kunder vokser mye raskere enn markedet, er jeg ikke i tvil om at HP Indigo 200K digitalpressen vil åpne døren for flere flexo-trykkere som ønsker å bli med på suksessen, og regjere i industri 4.0, insisterer Zilbershtain.

HP fremhever disse fortrinnene til den nye digitalpressen:

• Øker produktiviteten – skyver breakeven-punktet med 50 prosent og lar kundene tredoble volumet. Åpner døren til mer fleksible emballasjetrykkere som ønsker å gå inn på det digitale markedet.
• Leverer dyptrykksmatchende fargekvalitet – ved hjelp av HP Indigo Liquid Electro Photography (LEP) og One-Shot Color-teknologier. Med patentert Indigo Spot Master-teknologi kan trykkerier enkelt nå riktig farge raskt, holde den konsistent og dele fargeresultatene på nettet med varemerket.
• Forbedrer bærekraft – karbonnøytralt produsert, minimerer avfall under oppsett og produksjon, reduserer energiforbruket og er kompatibel med matemballasje.

Foreløpig er produktet i en Beta-fase, så tilgjengelighet for kommersielle marked vil bli kunngjort når Beta-perioden er over.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Sceneprogrammet for Scanpack 2024 er her!

Sceneprogrammet for Scanpack, Skandinavias største emballasjemesse, som finner sted på Svenska Mässan i Gøteborg 22. – 25. oktober, slippes nå. I tillegg til utstillingen med 400 utstillere vil de besøkende få tilbud om et omfattende sceneprogram med nærmere 100 programpunkter.
Talare-pa-Scanpack-SVx

Satser på eskeproduksjon i små serier

Stavangerbaserte Norengros Kjosavik ser en økt etterspørsel etter esker med trykk i mindre serier. Derfor har de investert i en HP Latex R2000.
norengros-Hjalmar

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324