Materialfokus når ny nettbutikk lanseres

PUBLISERT: 12 april 2023
OPPDATERT: 12 april
«Tanken er å gjøre det enklere for kunden, at bestillingen skal gå smidig», sier Anders Joki på Signcom om den nye nettbutikken.

Svenske Signcom har tradisjonelt vært kjent som maskinleverandør. Når selskapet nå på alvor vil begi seg inn på det norske markedet er det med en bred materialportefølje i fokus. Et første skritt er lanseringen av en helt ny nettbutikk.

– Målet er å vokse veldig offensivt i Norge, sammenlignet med de andre landene der vi opererer, sier Anders Joki, som er Country Manager for Signcom Norge. Signcoms hovedkontor og sentrallager er i Borås, Sverige, og selskapet har også avdelinger i Finland og Danmark.

I dagene som kommer lanseres en ny nettbutikk med samme opplegg som allerede er testet i Sverige med godt resultat. Siden alle artiklene skal oversettes til norsk, vil butikken etterfylles med flere produkter, men det er allerede mulig å foreta bestillinger på det som ligger inne. Alle kan registrere seg gratis, eventuelle rabatter legges inn for hver enkelt kunde.

– Tanken er å gjøre det enklere for kunden, at bestillingen skal gå smidig. Kunden har sin egen innlogging og kan se hva de har kjøpt tidligere. Nettbutikken i Sverige ble lansert i februar og den har fungert veldig bra. Og de som ikke vet hvilket produkt de skal velge skal selvfølgelig ta kontakt så hjelper vi, sier Anders Joki, som jobber etter mottoet ”Riktig produkt til riktig formål”.

Alle kan registrere seg gratis, eventuelle rabatter legges inn for hver enkelt kunde.
Gravering og laserskjæring

Fokus for satsingen i Norge er å vise den brede produktporteføljen som Signcom har bygget opp på materialsiden. Ikke bare aktuelle produkter for printing, men også for for eksempel gravering og laserskjæring.

Når det gjelder materialer til printing, er Signcom forhandler for blant annet Orafol, en av de største aktørene i foliebransjen. De tilbyr også PVC-frie alternativer, noe som blir stadig mer etterspurt, spesielt rimelige sådanne.

I forbindelse med Sign, Print & Promotion-messen i Oslo i februar, lanserte Signcom sin egen serie med printvinyler og tilhørende laminater, under varemerkene henholdsvis MasterJet og MasterGuard.

– Vi har fått veldig gode tilbakemeldinger i Sverige etter lanseringen, blant annet at materialet fungerer godt i maskinene. Vi ønsker å kunne tilby et rimelig alternativ i tider med høy konkurranse og inflasjon.

 

Synlige i sosiale kanaler

Et annet fokus i nær fremtid er merkevarebygging og fremfor alt å øke synlighet. Selv om Signcom har deltatt på flere messer, er det nok fortsatt mange nordmenn som tror at selskapet kun opererer i Sverige. Det vil Anders Joki endre på.

– Vi har startet en offisiell Linkedin-side for Signcom Norge, den har ikke eksistert før. Og vi vil være synlige i andre sosiale kanaler også.

Bygge opp organisasjon i Norge

Signcoms plan er å gire opp i Norge og gradvis ansette nye folk samt åpne kontorer i landet.

– Vi må bygge opp en organisasjon sakte og stabilt, smart og pragmatisk. Det er viktigere å ha et høyt servicenivå enn høy vekst. Men vi ønsker absolutt å vokse i Norge, sier Anders Joki.

I nær fremtid vil han være mye ute på de norske veiene for å besøke både eksisterende og potensielle kunder.

– Det er noe jeg ser frem til, det skal bli fantastisk gøy!

Les videre

Tredobbelt med nyheter og fullspekket timeplan

Norske Print Supplies kommer til Stockholm og Sign&Print-messen for blant annet å presentere tre nye varemerker i sin portefølje. Men også for kanskje å finne nye medarbeidere.
Fredrik-och-Gaute-Print-Supplies-1024x684 (1)

Schibsted med nytt trykkeri i Vestby

Fredag 8. september åpnet Schibsted sitt nye trykkeri i Vestby. Trykkeriet er svært kompakt, og rommer bare 20 prosent av arealet til det gamle lokalet i Nydalen.
– Dette er et trykkeri for fremtiden, sier administrerende direktør i Schibsted Trykk, Bjarne Andersen.
schibsted1

Canon lanserer 100% CO2-kompensert bredformatpapir

Canon Red Label Zero FSC og Resirkulert White Zero FSC er CO2-nøytrale papirtyper i bredformat spesielt rettet mot tekniske tegninger. Begge papirtypene er kompatible med Canon ColorWave, PlotWave og imagePROGRAF-serien.
red-label-zero-hero-image-16x9-close-up_5c5ecbe41ab14bd3bc9f71f870ee956a

Lakkbeskyttelse fra raskt voksende leverandør

Forhandleren Scandraft tar med eksempler fra sitt brede utvalg av materialer og tilbehør til bilde-, dekor- og reklameproduksjon til Sign&Print Scandinavia.
Scandraft-Anna-webb-1024x683

Siste nytt

Fremhever trofast tjener – og kommende hybrider

I løpet av første kvartal 2024 planlegger Agfa å lansere to helt nye hybridmaskiner. Dessverre så de ikke dagens lys under Sign&Print Scandinavia, men besøkende kunne likevel høre noen detaljer om de kommende nyhetene.
agfa4253-1024x682

Skjæring med samarbeidende roboter

Automatisering med robotløsninger. Dette er fokus hos Zünd under Sign&Print Scandinavia.
Zund-1-1024x683

Ny HP Latex-modell avduket på Sign&Print Scandinavia

HP Latex-familien har fått et nytt medlem, modellnavn 630 W. Maskinen hadde verdenspremiere hos ikke mindre enn tre utstillere under Sign&Print Scandinavia: NI Solutions, Spandex og Antalis.
hplatex2-1024x683

Konica Minolta holder fokus på den enkle etikettproduksjon

Konica Minolta har allerede oppnådd betydelig suksess med AccurioLabel 190 og 230, med over 1000 solgte maskiner over hele verden. Nå er deres siste skudd på stammen – AccurioLabel 400 – kommersielt tilgjengelig og ble vist på LabelExpo i Brüssel.
konica_labelexpo_01_small