Milepæl: 8,4 milliarder A4-ark på tre år

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 14 juni 2023
OPPDATERT: 14 juni
AccurioPress C14000e. Foto: Pressebilde

I 2019 lanserte Konica Minolta sin AccurioPress C14000/C12000-serie. På tre år har de solgt mer enn 700 maskiner i Europa og produsert rundt 8,4 milliarder A4-ark, ifølge Konica Minolta selv.

– C14000e/C12000e-skriverne representerer en betydelig suksesshistorie for Konica Minolta. Printerne hjelper kundene med å utvikle og effektivisere driften. Dette oppnås gjennom avansert automatisering, færre menneskelige berøringspunkter og høyere produktivitet med mindre avfall. Legg til dette en lavere total eierkostnad (TCO). I nært samarbeid med kundene våre hjelper vi til med å tenke nytt om muligheter i en verden i stadig endring, sier Karl Friedrich Edenhuizen, produktsjef for serien.

Konica Minolta har mottatt INGEDE-akkreditering for deinkbarhet for gjenbruk, samt den internasjonalt anerkjente BS 5609-standarden for selvklebende etiketter for varer som skal brukes til sjøs.

I tillegg er AccurioPress C14000- og C12000-skriverne sertifisert for deres matsikre toner. Dette er det tyske TÜV Rheinland-merket som har inkludert dem i PROOF Criteria Catalogue for trykte materialer i kontakt med mat.

Konica Minolta AccurioPress C14000e skriver ut 140 sider per minutt i A4 og er 40 % raskere enn noen annen Konica Minolta tonerbasert enhet. Sammen med AccurioPress C12000e var det Konica Minoltas første inntreden i høyvolums tonerskriversegmentet, som har sett vekstratene gå tilbake til nesten pre-pandeminivåer, ifølge en pressemelding.

I tillegg til AccurioPress C14000e-seriens høye effektivitet, inneholdt den bransjens første automatiske justering og inspeksjon av utskriftskvalitet. En innebygd mediesensor forteller brukerne hvilke utskriftsinnstillinger som er optimale. Disse innovasjonene gjør det mulig for trykkerier ikke bare å redusere bortkastet tid, men også å ansette operatører uten tidligere ferdigheter innen grafisk produksjon.

Les videre

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Xerox stopper produksjonen av iGen og Nuvera

Xerox er i ferd med å gjenoppfinne sin posisjon på markedet, skriver de i en pressemelding.
xerox_igen

Xeikon viser innovasjoner i nøkkelsegmenter på Drupa

Xeikon, som er en del av Flint Group, tilbyr digitale løsninger for både den grafiske industrien og emballasjeindustrien. På Drupa viser de frem de siste innovasjonene i disse segmentene.
SV-kollage-1536x1024x

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie