Milepæl: 8,4 milliarder A4-ark på tre år

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 14 juni 2023
OPPDATERT: 14 juni
AccurioPress C14000e. Foto: Pressebilde

I 2019 lanserte Konica Minolta sin AccurioPress C14000/C12000-serie. På tre år har de solgt mer enn 700 maskiner i Europa og produsert rundt 8,4 milliarder A4-ark, ifølge Konica Minolta selv.

– C14000e/C12000e-skriverne representerer en betydelig suksesshistorie for Konica Minolta. Printerne hjelper kundene med å utvikle og effektivisere driften. Dette oppnås gjennom avansert automatisering, færre menneskelige berøringspunkter og høyere produktivitet med mindre avfall. Legg til dette en lavere total eierkostnad (TCO). I nært samarbeid med kundene våre hjelper vi til med å tenke nytt om muligheter i en verden i stadig endring, sier Karl Friedrich Edenhuizen, produktsjef for serien.

Konica Minolta har mottatt INGEDE-akkreditering for deinkbarhet for gjenbruk, samt den internasjonalt anerkjente BS 5609-standarden for selvklebende etiketter for varer som skal brukes til sjøs.

I tillegg er AccurioPress C14000- og C12000-skriverne sertifisert for deres matsikre toner. Dette er det tyske TÜV Rheinland-merket som har inkludert dem i PROOF Criteria Catalogue for trykte materialer i kontakt med mat.

Konica Minolta AccurioPress C14000e skriver ut 140 sider per minutt i A4 og er 40 % raskere enn noen annen Konica Minolta tonerbasert enhet. Sammen med AccurioPress C12000e var det Konica Minoltas første inntreden i høyvolums tonerskriversegmentet, som har sett vekstratene gå tilbake til nesten pre-pandeminivåer, ifølge en pressemelding.

I tillegg til AccurioPress C14000e-seriens høye effektivitet, inneholdt den bransjens første automatiske justering og inspeksjon av utskriftskvalitet. En innebygd mediesensor forteller brukerne hvilke utskriftsinnstillinger som er optimale. Disse innovasjonene gjør det mulig for trykkerier ikke bare å redusere bortkastet tid, men også å ansette operatører uten tidligere ferdigheter innen grafisk produksjon.

Les videre

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong