Gallus Group feirer sitt 100-årsjubileum ved å åpne dørene til et helt nytt demosenter i St. Gallen i Sveits.
Gallus Experience Center er utformet for å fungere som et kontaktpunkt for kunder, varemerkeeiere, eksperter og andre interessenter innen selvklebende etiketter. I tillegg til selve senteret, markerer Gallus også hundreårsjubileet ved å lansere tre nye produkter på tvers av porteføljen: Heidelberg-kundeportalen, den nye Gallus One med konvertering og en digital oppgradering til Gallus ECS 340.
Hundreårsdagen falt sammen med den offisielle åpningen av Gallus Experience Center som ble holdt som en del av Gallus Experience Days, et arrangement dedikert til den digitale transformasjonen av etikettproduksjon.
Gallus skriver i en pressemelding at enten du er produsent, leverandør, omformer, skriver eller varemerkeeier, inviteres du til å bruke det nye anlegget til å utforske ideer, teste og utvikle nye teknologier, bli undervist og oppleve et moderne teknologisk økosystem. I tillegg vil Gallus bruke anlegget til å vise frem konvensjonelle, hybride og digitale Gallus-produkter, programvare og skybaserte løsninger, neste generasjons maskiner og partnerteknologier.
Emballasje og etiketter utgjør allerede 50 % av omsetningen
– Når vi feirer Gallus 100-årsjubileum, er Heidelberg glad for å stå sammen med Gallus-teamet – samlet som én gruppe. Sammen er vi enda sterkere og har en robust vekstplan som ser fremover, sier Dr. Ludwin Monz, administrerende direktør, Heidelberg.
– Med etiketter og emballasje som nå representerer 50 % av konsernets totale salg, vil de nye digitale og automatiserte løsningene vi ser introdusert av Gallus i dag spille en viktig rolle i fremtiden. Som et resultat er Gallus en viktig pilar i vår vekststrategi, og vi er mer forpliktet enn noen gang til å samarbeide med dem.
Han utdyper med å forklare at med en årlig vekst på over 2 prosent i globale utskriftsvolumer, er emballasjetrykk et av de sterkeste vekstområdene i trykkeribransjen. Sammen med etikettutskrift er det et viktig kjerneområde for Heidelberg. I tråd med sin tosporsstrategi fokuserer Heidelberg også på vekst innen digitalprinting. Denne teknologien brukes for eksempel i etikettproduksjon, som gir noen av de største vekstmulighetene i trykkeribransjen. En tredjedel av alle etiketter over hele verden er allerede trykt digitalt, ifølge Ludwin Mons. Digitalprinting driver dermed endring i dette lovende markedssegmentet med en inkjetvekst på rundt 6 prosent per år. Heidelberg har til hensikt å utvide sin posisjon her med Gallus One.
Ny kundeportal
For ytterligere å drive etikettene og emballasjen «digital transformasjon» og bidra til å møte dagens mangel på arbeidskraft og kostnadsøkninger, avduker Gallus også en ny Heidelberg Customer Portal (HCP) som automatiserer nesten alle kundekontaktpunkter. Som noen av de første i bransjen, vil fremtidige iterasjoner av løsningen også gi prediktive evner ved bruk av kunstig intelligens (AI) for å gi anbefalinger for å øke produktiviteten, redusere vedlikehold og øke lønnsomheten. Den nye plattformen forventes å spare kundene i gjennomsnitt opptil 35 prosent i både tid og penger.
Gallus One med alt i konvertering
Gallus bruker også arrangementet til å lansere sin nye Gallus One med konvertering. Denne løsningen bringer alt in-line og har en digital skriver med en in-line flexo-stasjon, en semi-roterende stans som kan bytte jobb innen et minutt og skrive ut opptil 70 meter per minutt. Et kamera-inspeksjonssystem vil sikre høyeste kvalitet og minimere avfall.
Selskapet kunngjør også muligheten til å oppgradere en eksisterende Gallus ECS 340 flexopresse med en digital utskriftsenhet (DPU), og transformere den til en Gallus Labelfire 340 hybridpresse, men uten å måtte investere i en ny plattform. Dette betyr at kundene nå kan få tilgang til all fleksibiliteten og allsidigheten til digital utskrift med påliteligheten og presisjonen til konvensjonell trykk- og ferdiggjøringsteknologi.