Gallus feirer 100 år med nytt Experience Center

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 28 juni 2023
OPPDATERT: 28 juni
Den offisielle åpningen av Gallus Experience Center. Ferdinand Rueesch, Key Account Manager hos Gallus (TV), og investor og styremedlem i Heidelberg Dr. Ludwin Monz. Foto: Pressebilde.

Gallus Group feirer sitt 100-årsjubileum ved å åpne dørene til et helt nytt demosenter i St. Gallen i Sveits.

Gallus Experience Center er utformet for å fungere som et kontaktpunkt for kunder, varemerkeeiere, eksperter og andre interessenter innen selvklebende etiketter. I tillegg til selve senteret, markerer Gallus også hundreårsjubileet ved å lansere tre nye produkter på tvers av porteføljen: Heidelberg-kundeportalen, den nye Gallus One med konvertering og en digital oppgradering til Gallus ECS 340.

Hundreårsdagen falt sammen med den offisielle åpningen av Gallus Experience Center som ble holdt som en del av Gallus Experience Days, et arrangement dedikert til den digitale transformasjonen av etikettproduksjon.

Gallus skriver i en pressemelding at enten du er produsent, leverandør, omformer, skriver eller varemerkeeier, inviteres du til å bruke det nye anlegget til å utforske ideer, teste og utvikle nye teknologier, bli undervist og oppleve et moderne teknologisk økosystem. I tillegg vil Gallus bruke anlegget til å vise frem konvensjonelle, hybride og digitale Gallus-produkter, programvare og skybaserte løsninger, neste generasjons maskiner og partnerteknologier.

Emballasje og etiketter utgjør allerede 50 % av omsetningen

– Når vi feirer Gallus 100-årsjubileum, er Heidelberg glad for å stå sammen med Gallus-teamet – samlet som én gruppe. Sammen er vi enda sterkere og har en robust vekstplan som ser fremover, sier Dr. Ludwin Monz, administrerende direktør, Heidelberg.

– Med etiketter og emballasje som nå representerer 50 % av konsernets totale salg, vil de nye digitale og automatiserte løsningene vi ser introdusert av Gallus i dag spille en viktig rolle i fremtiden. Som et resultat er Gallus en viktig pilar i vår vekststrategi, og vi er mer forpliktet enn noen gang til å samarbeide med dem.

Han utdyper med å forklare at med en årlig vekst på over 2 prosent i globale utskriftsvolumer, er emballasjetrykk et av de sterkeste vekstområdene i trykkeribransjen. Sammen med etikettutskrift er det et viktig kjerneområde for Heidelberg. I tråd med sin tosporsstrategi fokuserer Heidelberg også på vekst innen digitalprinting. Denne teknologien brukes for eksempel i etikettproduksjon, som gir noen av de største vekstmulighetene i trykkeribransjen. En tredjedel av alle etiketter over hele verden er allerede trykt digitalt, ifølge Ludwin Mons. Digitalprinting driver dermed endring i dette lovende markedssegmentet med en inkjetvekst på rundt 6 prosent per år. Heidelberg har til hensikt å utvide sin posisjon her med Gallus One.

Ny kundeportal

For ytterligere å drive etikettene og emballasjen «digital transformasjon» og bidra til å møte dagens mangel på arbeidskraft og kostnadsøkninger, avduker Gallus også en ny Heidelberg Customer Portal (HCP) som automatiserer nesten alle kundekontaktpunkter. Som noen av de første i bransjen, vil fremtidige iterasjoner av løsningen også gi prediktive evner ved bruk av kunstig intelligens (AI) for å gi anbefalinger for å øke produktiviteten, redusere vedlikehold og øke lønnsomheten. Den nye plattformen forventes å spare kundene i gjennomsnitt opptil 35 prosent i både tid og penger.

Gallus One med alt i konvertering

Gallus bruker også arrangementet til å lansere sin nye Gallus One med konvertering. Denne løsningen bringer alt in-line og har en digital skriver med en in-line flexo-stasjon, en semi-roterende stans som kan bytte jobb innen et minutt og skrive ut opptil 70 meter per minutt. Et kamera-inspeksjonssystem vil sikre høyeste kvalitet og minimere avfall.

Det nye Gallus One inkjet-systemet. Foto: Pressefoto.

Selskapet kunngjør også muligheten til å oppgradere en eksisterende Gallus ECS 340 flexopresse med en digital utskriftsenhet (DPU), og transformere den til en Gallus Labelfire 340 hybridpresse, men uten å måtte investere i en ny plattform. Dette betyr at kundene nå kan få tilgang til all fleksibiliteten og allsidigheten til digital utskrift med påliteligheten og presisjonen til konvensjonell trykk- og ferdiggjøringsteknologi.

Les videre

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

Trygve Walle er ansatt som forretningsutvikler innenfor storformat hos Canon Norge

Trygve Walle skal jobbe som forretningsutvikler for Canon Norge innenfor storformat og være spesialist på applikasjoner.
Pressemelding_Trygve Walle til Canon

Flying start for Epsons etikettsatsing

Epson har produsert etikettpresser i over et tiår, men i Norden har selskapets fokus vært mer på tradisjonell trykking. Inntil nå. For rundt et år siden ble det også gjort en etikettsatsing her nord.
Epson-1-1024x683 (1)

En sømkunde kan gå herfra med ideer innen DTF eller laser

I 2022 kjøpte Scantimagruppen en del av ACP Systems. Til sammen vokste forretningsområdet innen produksjons- og merkingindustrien mellom selskapene.
Induktatechnologies3

Siste nytt

Vellykket norsk-svensk union

Ålgård Offset-eide Printagon Graphics ble startet i 2013 av noen tidligere ansatte i Aller Tryck og JMS som så en fremtid for det mangeårige ukeblad-trykkeriet og et behov for rotasjonstrykk i Sverige. Siden har det vært både oppturer og nedturer.
Printagon 3

Scanpack 2024 overtraff forventningene, sier fornøyde utstillere

Scanpack feirer 60 år og er sterkere enn noen gang. Nord-Europas ledende emballasjemesse trakk flere besøkende og utstillere i år enn i fjor – og reaksjonene var overveldende positive, ifølge Svenska Mässan.
60-arx

ORAFOL vil produsere klimabeskyttelsesfilm

Orafol har kjøpt en eierandel i den belgiske spesialfilmprodusenten Group Michiels Advanced Materials (Group M.A.M.) med mål om å kjøpe 100 % av selskapet i løpet av de kommende årene.
orafol_01

Trygve Walle er ansatt som forretningsutvikler innenfor storformat hos Canon Norge

Trygve Walle skal jobbe som forretningsutvikler for Canon Norge innenfor storformat og være spesialist på applikasjoner.
Pressemelding_Trygve Walle til Canon