Colorado M-serien godkjennes til 3Ms MCS-garantiprogram

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 7 august 2023
OPPDATERT: 7 august
Foto: Pressebilde

3M har anerkjent kvaliteten på Colorado M-serien og godkjent deres UVgel 460 inkludert den hvite fargen som en del av 3M MCS-garantiprogrammet.

Denne godkjenningen gir sikkerhet for at applikasjoner trykt med Colorado M-serien og UVgel 460 i kombinasjon med 3Ms godkjente medier vil oppnå de høyeste kvalitetsstandardene. Applikasjoner som dekkes av 3M MCS-garantien inkluderer bilomslag, skilt og skjermer, gulvgrafikk, samt gjennomsiktig film og flerlagsapplikasjoner som vindusgrafikk og mer.

Foto: Pressebilde.

For å kvalifisere for denne godkjenningen, måtte Colorado M Series og dens UVgel 460-blekk testes på en rekke 3M-medier i en serie tester utført under 3Ms strenge evalueringsbetingelser. Testen inkluderer ulike mediekombinasjoner, samt å utsette mediene for ulike simulerte værsituasjoner, som må bevise holdbarhet. 3M MCS-garantien gir da både trykksaksleverandører og deres kunder trygghet og tillit til at kampanjen deres vil fungere som forventet i forventet levetid.

Allment anerkjent som en de-facto industristandard og representerer den mest omfattende garantien for trykt grafikk, garanterer 3M MCS-garantien den tiltenkte levetiden til grafikken, inkludert beskyttelse mot falming, sprekker, avskalling, blemmer, misfarging og andre aspekter ved opptredenen etter trykking.

Canon Colorado M-serien ble lansert tidligere i år og er utformet som en enkelt og fullt modulær plattform som kan konfigureres til kundenes behov og vokse med virksomheten deres med enkle oppgraderinger i felten.

– Hos 3M setter vi vår ære i å gi skiltprodusenter det bredeste utvalget av førsteklasses utskriftsløsninger. Å utvide garantien gjennom vårt partnerskap med Canon og deres voksende UVgel-portefølje forsterker vår forpliktelse til å sikre kvalitet og våre kunders suksess, noe som igjen styrker tilliten til de trykte foliene, sa Woonsik Shim, visepresident for grafikk og personlig bilvirksomhet, 3M Commercial Merkevare- og transportavdeling.

Mer informasjon finner du på Canons storformatportal graphiPLAZA.

Foto: Pressebilde.

Les videre

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong