Nize regner med suksess

Foto: Claes Nordström
PUBLISERT: 16 august 2023
OPPDATERT: 16 august
Swissqprints fjerde generasjon Nyala er en av maskinene som er utstilt på Nize Equipments stand. Foto: Arkiv/Claes Nordström

Med ambisjonen om å skape langsiktige relasjoner med sine kunder, viser Nize Equipment sitt brede utvalg av produkter, programvare og arbeidsflytløsninger under Sign&Print Scandinavia.
– Vi forventer besøksrekorder, sier Lars Bomgren, salgssjef i Sverige, Finland og Baltikum.

Nize Equipment har hovedkontor og demosenter i Odder, Danmark, men er også representert i de nordiske nabolandene og i Baltikum. Sortimentet inkluderer storformatskrivere, skjæreutstyr og tilhørende programvare.

– Vår ambisjon og vårt DNA er å tilby markedets absolutt beste produkter innen printere, skjæremaskiner og programvare, med kombinasjonen at vi skal overgå kundenes forventninger til oss som leverandør og servicepartner. Vi ønsker rett og slett å følge kundene våre i mange år fremover, sier Lars Bomgren.

Lars Bomgren.
Dobbelt opp med planskrivere

Han sier han tror messebesøkende vil bli imponert over produktene og programvaren som vises på standen.

– Målet vårt er at ingen som besøker standen vår skal forlate den uten å føle at de kunne tenke seg å jobbe med Nize Equipment og føle at vi leverer unike løsninger.

Hva venter da de besøkende? Vel, fremfor alt Swissqprints flatbed i storformatklassen, Nyala 4 med LED, med den nye generasjonen skrivehoder. Den er utstyrt med et såkalt «tip switch»-vakuumsystem, som ifølge Lars Bomgren har fått skryt av kundene som allerede bruker det fordi det eliminerer behovet for å avmaskere og tape media på printbordet. Med Nyala 4 er det også mulig å printe med lakk, hvit, neonfarger og oransje.

På utstillingen vises også DCS-53UV DTS fra Direct Color Systems, en inngangsmodell for kunder som ønsker å starte med flatbed og leter etter en unik skriver som også kan produsere taktile punktskriftskilt med god vedheft til en rekke forskjellige av materialer.

En kontaktflate for nye kunder

Multipress-programvaren fra Dataline vil også være i søkelyset.

– Det er en unik programvare som virkelig hjelper kundene med å minimere sin manuelle håndtering av alle steg innen CRM, artikkelregister, tilbud, bestillinger, produksjon, fakturering og oppfølging. Kom og se på den og se selv hva Multipress kan hjelpe deg med.

– Hvis alle brikkene faller på plass vil vi også lansere et helt nytt produkt i vårt sortiment, men det er litt for tidlig å fortelle mer om det akkurat nå.

Nize Equipment har nylig gjort en spesiell innsats for å hjelpe og følge nye kunder, og har satt opp en helt ny tjeneste for dette.

– Vi har nylig ansatt Maja Busk Rasmussen som Customer Success Manager hvor hennes rolle er å være edderkoppen i nettet når det kommer til nye kunder som bestiller produkter eller programvare fra oss. Maja vil holde kunden i hånden og fortløpende informere om hvilke steg som vil skje fra bestillingen er signert til seks måneder etter installasjon. Kunden skal kun trenge å ha en kontaktflate.

Utvikler pedagogiske aktiviteter

Fremover er planen også å utvikle det eget Nize Academy-konseptet ved demonsenteret i Odder, som er et verktøy for å utdanne kunder. Dette kan være alt fra grunnleggende opplæring i bruk av produktene til videreutdanning i for eksempel Caldera, hvor kundene lærer å lage sine egne profiler, bygge ulike arbeidsflyter og opplæring i Illustrator.

– Vi vil også jobbe videre med vår produktportefølje og vårt tilbud til markedet om å alltid være i forkant slik at kundene føler de kan vokse med Nize Equipment.

Hvorfor velger dere å stille ut på Sign&Print-messen?

– Historisk sett har vi hatt veldig gode resultater fra begge bestillingene, men fremfor alt potensielle nye kunder da Sign&Print er en naturlig møteplass for alle som har interesse for vår bransje. Nå som covid endelig er over, har vi store forhåpninger til messen. Det at det er på akkurat rett tid på året, mellom Fespa 2023 og 2024, og at det ikke er i februar, som tidligere år, så vi unngår nå risikoen for snøkaos, noe som gjør at vi forventer rekordmange besøkende, sier Lars Bomgren.

Les videre

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong