Nize regner med suksess

Foto: Claes Nordström
PUBLISERT: 16 august 2023
OPPDATERT: 16 august
Swissqprints fjerde generasjon Nyala er en av maskinene som er utstilt på Nize Equipments stand. Foto: Arkiv/Claes Nordström

Med ambisjonen om å skape langsiktige relasjoner med sine kunder, viser Nize Equipment sitt brede utvalg av produkter, programvare og arbeidsflytløsninger under Sign&Print Scandinavia.
– Vi forventer besøksrekorder, sier Lars Bomgren, salgssjef i Sverige, Finland og Baltikum.

Nize Equipment har hovedkontor og demosenter i Odder, Danmark, men er også representert i de nordiske nabolandene og i Baltikum. Sortimentet inkluderer storformatskrivere, skjæreutstyr og tilhørende programvare.

– Vår ambisjon og vårt DNA er å tilby markedets absolutt beste produkter innen printere, skjæremaskiner og programvare, med kombinasjonen at vi skal overgå kundenes forventninger til oss som leverandør og servicepartner. Vi ønsker rett og slett å følge kundene våre i mange år fremover, sier Lars Bomgren.

Lars Bomgren.
Dobbelt opp med planskrivere

Han sier han tror messebesøkende vil bli imponert over produktene og programvaren som vises på standen.

– Målet vårt er at ingen som besøker standen vår skal forlate den uten å føle at de kunne tenke seg å jobbe med Nize Equipment og føle at vi leverer unike løsninger.

Hva venter da de besøkende? Vel, fremfor alt Swissqprints flatbed i storformatklassen, Nyala 4 med LED, med den nye generasjonen skrivehoder. Den er utstyrt med et såkalt «tip switch»-vakuumsystem, som ifølge Lars Bomgren har fått skryt av kundene som allerede bruker det fordi det eliminerer behovet for å avmaskere og tape media på printbordet. Med Nyala 4 er det også mulig å printe med lakk, hvit, neonfarger og oransje.

På utstillingen vises også DCS-53UV DTS fra Direct Color Systems, en inngangsmodell for kunder som ønsker å starte med flatbed og leter etter en unik skriver som også kan produsere taktile punktskriftskilt med god vedheft til en rekke forskjellige av materialer.

En kontaktflate for nye kunder

Multipress-programvaren fra Dataline vil også være i søkelyset.

– Det er en unik programvare som virkelig hjelper kundene med å minimere sin manuelle håndtering av alle steg innen CRM, artikkelregister, tilbud, bestillinger, produksjon, fakturering og oppfølging. Kom og se på den og se selv hva Multipress kan hjelpe deg med.

– Hvis alle brikkene faller på plass vil vi også lansere et helt nytt produkt i vårt sortiment, men det er litt for tidlig å fortelle mer om det akkurat nå.

Nize Equipment har nylig gjort en spesiell innsats for å hjelpe og følge nye kunder, og har satt opp en helt ny tjeneste for dette.

– Vi har nylig ansatt Maja Busk Rasmussen som Customer Success Manager hvor hennes rolle er å være edderkoppen i nettet når det kommer til nye kunder som bestiller produkter eller programvare fra oss. Maja vil holde kunden i hånden og fortløpende informere om hvilke steg som vil skje fra bestillingen er signert til seks måneder etter installasjon. Kunden skal kun trenge å ha en kontaktflate.

Utvikler pedagogiske aktiviteter

Fremover er planen også å utvikle det eget Nize Academy-konseptet ved demonsenteret i Odder, som er et verktøy for å utdanne kunder. Dette kan være alt fra grunnleggende opplæring i bruk av produktene til videreutdanning i for eksempel Caldera, hvor kundene lærer å lage sine egne profiler, bygge ulike arbeidsflyter og opplæring i Illustrator.

– Vi vil også jobbe videre med vår produktportefølje og vårt tilbud til markedet om å alltid være i forkant slik at kundene føler de kan vokse med Nize Equipment.

Hvorfor velger dere å stille ut på Sign&Print-messen?

– Historisk sett har vi hatt veldig gode resultater fra begge bestillingene, men fremfor alt potensielle nye kunder da Sign&Print er en naturlig møteplass for alle som har interesse for vår bransje. Nå som covid endelig er over, har vi store forhåpninger til messen. Det at det er på akkurat rett tid på året, mellom Fespa 2023 og 2024, og at det ikke er i februar, som tidligere år, så vi unngår nå risikoen for snøkaos, noe som gjør at vi forventer rekordmange besøkende, sier Lars Bomgren.

Les videre

Swissqprint viser hele produktlinjen

Det har rent mye vann under bruene siden Drupa sist ble arrangert for åtte år siden. Swissqprint, som har sitt hovedkontor på vestsiden av Rhinen i Sveits, vil vise innovasjonene som de har utviklet i løpet av disse årene på årets messe.
swissqprint-fespa

Xerox stopper produksjonen av iGen og Nuvera

Xerox er i ferd med å gjenoppfinne sin posisjon på markedet, skriver de i en pressemelding.
xerox_igen

Xeikon viser innovasjoner i nøkkelsegmenter på Drupa

Xeikon, som er en del av Flint Group, tilbyr digitale løsninger for både den grafiske industrien og emballasjeindustrien. På Drupa viser de frem de siste innovasjonene i disse segmentene.
SV-kollage-1536x1024x

Messepremiere for Zünds Q-Line

Den sveitsiske skjærebordprodusenten Zünd stiller ut under mottoet "Performance across the board" og tar med seg Q-Line som ble lansert i fjor vår og nå for første gang vises på en messe.
Zund 2

Siste nytt

Fagtrykk Idé kjøper aksjene i ISAS Reklame

Fagtrykk Idé as har kjøpt alle aksjene tilhørende ISAS Reklame i Tromsø, og styrker med det posisjonen i Ishavsbyen.
fagtrykk_isas

Mer støtte til fysiske bøker

Regjeringen har tydeligvis sett signalene fra forskjellige undersøkelser og skal nå satse mer på fysiske lærebøker i skolen. De har bevilget 300 millioner kroner som er øremerket dette formålet.
books-5937716_1280

30-årsjubilanten investerer i fremtiden: "Mitt livsverk"

Med lokaler midt i Oslo sentrum er digitaltrykkeriet In-Trykk tett på mange store bedrifter som trenger trykketjenester.
– Jeg har blitt litt av en hustrykker for bedriftene på gata, sier eier Yalcin Ucarli.
IN Konica

Åpent hus med tema "foliering av kjøretøy"

Torsdag 20. juni inviterer Spandex til åpent hus i Larvik. Foliering av kjøretøy er tema for dagen og det blir demonstrasjon av foliering og nye produkter.
Spandex folie