Visutech inngår samarbeid med Fujifilm

PUBLISERT: 23 august 2023
OPPDATERT: 23 august
– Ved å integrere Fujifilm i vår portefølje kan vi enda bedre møte våre kunders varierende behov og tilby komplette løsninger for det grafiske markedet, sier Johan Lidström, Vice President & COO i Visutech. Foto: Pressebilde.

Visutech styrker sin markedsposisjon og utvider produktspekteret gjennom et samarbeid med Fujifilm.

Dette samarbeidet vil dekke et bredere spekter av tjenester, fra service og forbruksvarer til utskriftsteknologier. Ved å integrere Fujifilm i sin portefølje kan Visutech bedre møte sine kunders behov og tilby komplette løsninger for det grafiske markedet, skriver Visutech i en pressemelding.

Ved å utvide sitt utvalg av forbruksvarer samt digitale og analoge produksjonsløsninger, vil Visutech kunne tilby nye og enda mer omfattende løsninger til sine kunder. Visutech vil kunne tilby en bred produktportefølje fra Fujifilm, inkludert forbruksvarer, inkjetblekk, printbarer samt inkjet- og tonermaskiner.

Med sin pan-nordiske tilstedeværelse og lokale ansatte i Norge, Sverige, Danmark og Finland, er Visutech godt posisjonert for å effektivt betjene og supportere flere kunder i regionen. Gjennom et sentralt logistikksenter, strategisk plassert for rask levering til hele området, kan Visutech sikre fleksible og effektive leveranser.

For ytterligere å styrke sin posisjon som kunnskapsleverandør, investerer Visutech ytterligere i sitt demosenter ved å installere flere av Fujifilms produkter. Visutechs Digital Academy er nå fylt med nye kurs, alt for å inspirere og øke kundenes kunnskap innenfor det grafiske segmentet.

Med fokus på miljø, applikasjoner og lønnsomhet fortsetter Visutech samarbeidet med kunder og marked for å tilby innovative løsninger som møter nye krav og muligheter innenfor den grafiske bransjen.

– Vi er ekstremt glade for det nye samarbeidet med Fujifilm, som gir oss muligheten til å utvide vårt produktspekter og tilby våre kunder et enda bredere spekter av tjenester og printteknologier. Ved å integrere Fujifilm i vår portefølje kan vi enda bedre møte våre kunders varierende behov og tilby komplette løsninger for det grafiske markedet, sier Johan Lidström, Vice President & COO i Visutech.

Les videre

HP lover nyheter om storformat til høsten

På HPs stand under Drupa var det nyheter i Indigo- og PageWide-seriene som skulle være mest i søkelyset. Men snart loves det nyheter også i storformatsegmentet.
HP-Paula-1024x683

De viste linjer med helautomatisk bokproduksjon

Etterbehandlingseksperter fra Horizon demonstrerte hvordan man lager den smarte fabrikken på Drupa.
Horizon-1

Ricoh: «Alle vil se utviklingen på inkjetsiden»

Bli med Sign&Print på en omvisning blant raske jaguarer, ørner og kraftige drager på Drupa-messen. Hva snakker vi om? Ricohs nye maskinavatarer selvfølgelig!
ricoh-DSC0676

Epson trykker på etikett og mikroproduksjon

Epson viser flere store innovasjoner innen etikettprinting under Drupa, men også løsninger for tekstiler samt mikroproduksjon og personalisering.
Epson-7-1024x683

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324