Avslører kommende stornyhet på messen

PUBLISERT: 30 august 2023
OPPDATERT: 30 august
Agfa kommer med en storformathybrid i form av en Anapurna H2050i LED, vist sammen med arbeidsflyten RIP Asanti.

Ulike typer storformatløsninger og programvare som hjelper kundene med å utvikle seg, det er hva Agfa fremhever på årets messe. Besøkende vil også få høre mer om en interessant produktlansering som kommer senere i år.

Agfa-Gevaert-gruppen utvikler, produserer og distribuerer et omfattende utvalg av storformatskrivere og IT-løsninger, hovedsakelig for grafisk industri og helsesektoren, så vel som for spesifikke industrielle applikasjoner. Hovedkontor og moderselskap er lokalisert i Mortsel, Belgia. Konsernets operative virksomhet er delt inn i tre divisjoner: Digital Print & Chemicals, Radiology Solutions og HealthCare IT. Alle divisjoner har sterke markedsposisjoner og veldefinerte strategier.

– Agfa streber etter å være den foretrukne partneren for bildebehandling og informasjonssystemer i alle markeder der de er aktive, sier Anders Österberg, salgsrepresentant for storformat/inkjet i Agfa Sverige.

Anders Österberg, Agfa Sverige.
Viser to meter hybrid

Når Agfa stiller ut på Sign&Print Scandinavia 19.–21. september, tar de naturligvis med seg en av sine storformatskrivere.

– Vårt største fokus er ulike typer storformatløsninger og programvare som hjelper kundene med å utvikle seg. Det vi skal vise er en hybrid, en 2,05 meter bred Anapurna H2050i LED sammen med arbeidsflyten RIP Asanti. Vi har produkter fra 1,6 meter til 3,3 meter brede og hastigheter fra 28 m/t til 1 450 m/t.

Hva er de viktigste produktinnovasjonene du viser i utstillingen din? Blir det noen premierevisninger?

– Vi kan dessverre ikke vise de største printerne på Sign&Print-messen, men vi kan fortelle om dem og vise dem på vårt demosenter i Belgia. Da har vi veldig interessante nyheter på gang som vi kan fortelle om men som vi ikke hadde mulighet til å vise på messen.

Nytt på gang

Hvordan har Agfa utviklet seg som selskap det siste året?

– Vi har gjort en spennende reise når vi har integrert oppkjøpet av Inca Digital for å bli en del av Agfa-serien med lanseringen av Agfas blekk til disse og integrert arbeidsflyten RIP Asanti for Inca med lavere blekkforbruk som resultat.

– I tillegg til dette har vi med Jeti Tauro-serien lansert fleksible rull-2-rull løsninger og lakk. Vi har også utviklet nye blekktyper i tillegg til de som allerede er tilgjengelige for disse, slik at kundene har et større valg av fokus på hva de ønsker å produsere. Så kommer vi med spennende nyheter på slutten av året, som vi gjerne forteller mer om på messen i et pris- og produktsegment som interesserer mange.

Hvorfor velger dere å stille ut på Sign&Print-messen?

– Det er en fin mulighet til å møte kunder og fortelle dem hva vi har å tilby for de som ikke har mulighet til å gå på de internasjonale messene, sier Anders Österberg.

Les videre

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324

Ålgård Offset handlet for 12 millioner på Drupa

Ålgård Offset investerte 12 millioner kroner i ny stiftemaskin fra Müller Martini på Drupa-messen.
aalgaard-drupa1

Taktile bilder på utstilling i Oslo

Norges Blindeforbund og Canon står bak en unik fotoutstilling på Deichmann Bjørvika i Oslo fra 27.-30. juni.
world-unseen

Stor etikettspesial: Mange vil ha en bit av kaka

Etikettindustrien er samlet sett en robust og stabil bransje med mange år med global vekst. Nå melder flere aktører seg på.
etikettspesial-3-xeikon

Siste nytt

Merkur Grafisk og Canon inngår strategisk grønt samarbeid

Merkur Grafisk har som en del av bærekraftforpliktelsen inngått et strategisk partnerskap med Canon. Et samarbeid som er synliggjort gjennom anskaffelsen av en høyhastighets inkjetpresse, og som markerer et betydelig steg i implementeringen av gruppens grønne strategi.
canon_merkur-kopi

GV Reklame doblet omsetningen

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.
GV-Reklame

Mulighetene med KI er store, men det er også utfordringene

I vår artikkelserie om kunstig intelligens (KI) i den grafiske bransjen snakket vi med Adrian Mayr som er direktør for produktledelse hos Müller Martini. De er kjent for å produsere ferdiggjøringsutstyr i industriell skala.
Adrian-Mayr-pfc-bearb

Klima- og miljøministeren stiller til emballasjeprat med næringslivet

EU har vedtatt ny forordning om emballasje og emballasjeavfall, og Miljødirektoratet jobber med endringer i den norske produsentansvarsordningen. Hva vil dette bety for næringslivet, og hvordan kan næringsliv, industri og myndigheter samarbeide for å nå målene?
foto-ntb-kommunikasjon-andreas-bielland-eriksen-scaled-e1697451622324