Fremhever trofast tjener – og kommende hybrider

Foto: Felix Alnemark
PUBLISERT: 20 september 2023
OPPDATERT: 20 september
Anders Österberg og Nils-Arne Sletten i Agfa lover spennende nyheter over nyttår.

I løpet av første kvartal 2024 planlegger Agfa å lansere to helt nye hybridmaskiner. Dessverre så de ikke dagens lys under Sign&Print Scandinavia, men besøkende kunne likevel høre noen detaljer om de kommende nyhetene.

– Vi kan røpe at det dreier seg om to maskiner med hybridteknologi. To UV-skrivere som havner i segmentet mellom Agfas Jeti Tauro- og Anapurna-serier, sier Nils-Arne Sletten, nordisk salgssjef for inkjet i Agfa.

Selv skal han ned til Agfas hovedkontor i Belgia etter messen for å se på de nye maskinene, og hans svenske kollega Anders Österberg, selger i storformat/inkjet, har allerede fått en sniktitt på dem. Så langt er alt veldig hemmelighetsfullt, men etter nyttår er planen å gå ut med en global lansering.

Agfas hybrid Anapurna er noen år gammel, men har blitt oppgradert innholdsmessig.

I stedet var det trofaste Anapurna, modell H2050i LED, som fikk være med på Kista-messen. Nils-Arne Sletten og Anders Österberg beskriver den som en robust og stabil maskin som er godt tilpasset behovene til mange kunder i det skandinaviske markedet.

– I Skandinavia er det mange mindre bedrifter som ofte ikke vet hva de skal gjøre når de kommer på jobb om morgenen. Anapurna er en fleksibel hybridmaskin som egner seg for mange ulike typer jobber, noe som gir en bredde, sier Nils-Arne Sletten.

– Det er en maskin som gjør jobben sin i et nøtteskall. Selv om den har eksistert i noen år, har den blitt oppgradert innholdsmessig, sier Anders Österberg.

Agfa viser også den nyeste versjonen av sin proprietære arbeidsflyt RIP Asanti 6.0.

Les videre

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong