På Hexis’ stand var det stort fokus på beskyttelsesfilmer i Bodyfence-serien under Sign&Print Scandinavia. Selskapet hadde biler både utenfor og innenfor inngangen til Kistamässan. De viste også interiørvinyler, folier og laminater.
Materialprodusenten Hexis presenterte sin Hex’perience-serie med effektlaminater for møbler og interiør. Konseptet innebærer at kunder som har kjøpt laminat kan laste ned mønsteret de ønsker å trykke gratis.
– Vi har 63 forskjellige mønstre. Det er naturmaterialer, laminatgulv og mønstre. Vi har en kvinne i Frankrike som er ansvarlig for hele Hex’periencen. Hun lager mønstrene og plukker opp det som er på moten, sier Joachim Wallgren, salgssjef i Hexis Sverige.
«Vi leverer filen og kunden bestemmer»
Han mener Hexis gir kundene flere valgmuligheter enn konkurrentene.
– Forskjellen på oss og alle andre som driver med interiør er at hvis du kjøper et produkt fra noen andre, får du noe som ser ut som for eksempel rust og det er på en folie som er polymer eller monomer. Det er det det er, sier Joachim Wallgren og fortsetter:
– Vi leverer filen og kunden bestemmer. Skulle den være midlertidig kan den sette på et avtagbart trykk. Skal den stå på en veldig merkelig overflate kan du legge på en høyteknologisk folie og trenger du en luftkanal så legger du den på. Du bruker polymer-, monomer- eller støpt folie avhengig av levetiden. Med vårt system kan du lage riktig produkt for riktig bruk. Men alle andre, du får bruke det du får.
En annen fordel er at du ikke trenger å kjøpe en hel rull, men kan produsere materialet som trengs til for eksempel et bord.
Sportsbil ble foliert
Hexis viste også sin egen programvare Matmak som brukes til å lage pre-cut, forhåndsskårne deler av beskyttelsesfilmer i Bodyfence-serien. De viste også tekstiloverføringer og wrappingfolier.
Sistnevnte var ikke minst synlig på sportsbilen av merket Alpine, som var pakket inn under en kraftig lysrigg.
Tekst: Felix Alnemark