Hexis gir kundene makten over laminatene

Foto: Felix Alnemark
PUBLISERT: 27 september 2023
OPPDATERT: 27 september
Joachim Wallgren ga de besøkende en Hex’perience.

På Hexis’ stand var det stort fokus på beskyttelsesfilmer i Bodyfence-serien under Sign&Print Scandinavia. Selskapet hadde biler både utenfor og innenfor inngangen til Kistamässan. De viste også interiørvinyler, folier og laminater.

Materialprodusenten Hexis presenterte sin Hex’perience-serie med effektlaminater for møbler og interiør. Konseptet innebærer at kunder som har kjøpt laminat kan laste ned mønsteret de ønsker å trykke gratis.

– Vi har 63 forskjellige mønstre. Det er naturmaterialer, laminatgulv og mønstre. Vi har en kvinne i Frankrike som er ansvarlig for hele Hex’periencen. Hun lager mønstrene og plukker opp det som er på moten, sier Joachim Wallgren, salgssjef i Hexis Sverige.

«Vi leverer filen og kunden bestemmer»

Han mener Hexis gir kundene flere valgmuligheter enn konkurrentene.

– Forskjellen på oss og alle andre som driver med interiør er at hvis du kjøper et produkt fra noen andre, får du noe som ser ut som for eksempel rust og det er på en folie som er polymer eller monomer. Det er det det er, sier Joachim Wallgren og fortsetter:

– Vi leverer filen og kunden bestemmer. Skulle den være midlertidig kan den sette på et avtagbart trykk. Skal den stå på en veldig merkelig overflate kan du legge på en høyteknologisk folie og trenger du en luftkanal så legger du den på. Du bruker polymer-, monomer- eller støpt folie avhengig av levetiden. Med vårt system kan du lage riktig produkt for riktig bruk. Men alle andre, du får bruke det du får.

En annen fordel er at du ikke trenger å kjøpe en hel rull, men kan produsere materialet som trengs til for eksempel et bord.

Sportsbil ble foliert

Hexis viste også sin egen programvare Matmak som brukes til å lage pre-cut, forhåndsskårne deler av beskyttelsesfilmer i Bodyfence-serien. De viste også tekstiloverføringer og wrappingfolier.

Sistnevnte var ikke minst synlig på sportsbilen av merket Alpine, som var pakket inn under en kraftig lysrigg.

En Alpine-bil foliert i Bodyfence-serien med hardrockbandet In flames sin logo foran vakte oppmerksomhet under en stor lysrigg på Hexis stand.

Tekst: Felix Alnemark

Les videre

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Fresnyhet fra Kimla hos Alvøen

Alvøen selger fra før av to frese- og skjæremaskiner fra polske Kimla, som begge har industrien som hovedmålgruppe. Nå lanseres en CNC-fres som er rettet mot skilt- og messebransjen.
alvoen_kimla_bpfm_webb

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C