Fargerikt samarbeid mellom Lessebo Paper og Addbrand

Foto: Felix Alnemark
PUBLISERT: 9 oktober 2023
OPPDATERT: 9 oktober
Ebba Ingvarsson fra Lessebo Paper og Rickard Fredlund fra Addbrand. Foto: Pressebilde/Felix Alnemark

Et nytt fargerikt Småland-samarbeid har sett dagens lys siden Lessebo papir signerte en grossistavtale med den grafiske forhandleren Addbrand. En bredere produktportefølje og sterkere distribusjonskanaler skal være resultatet av at selskapene nå sammen blar om til en ny side.

Papirfabrikken Lessebo Paper lanserte i fjor en ny serie miljøvennlig papir i en palett på 48 nyanser. Lessebo-fargene er spesielt utviklet for å lage emballasje med høy kvalitet og minimal klimapåvirkning.

Addbrand er en forhandler av grafiske produkter rettet mot trykkerier, profilbedrifter og emballasjeprodusenter i Norden.

«Bredere kundebase»

Ifølge Lessebo Paper styrker samarbeidet med Addbrand deres tilbud til markedet.

– Med Addbrands sterke distribusjonskanaler og kompetanse er vi glade for å kunne tilby våre bærekraftige papirprodukter til en bredere kundebase over hele Norden, sier Ebba Ingvarsson Key Account Manager og kommunikasjonssjef i Lessebo Paper.

Lessebo Colors, som ble lansert i 2022, vil nå få enda sterkere distribusjonskanaler i Norden.

Lessebo Papers holder til i det smålandske tettstedet Lessebo, mens Addbrand har hovedkontor i Bankeryd utenfor Jönköping.

– Vårt nye samarbeid med Lessebo Paper gjør at vi både supplerer og utvider vårt produktspekter i vår produktportefølje. Samarbeidet styrker vårt løfte om å gi våre kunder holdbart og høykvalitets premiumpapir, sier Rickard Fredlund, salgssjef i Addbrand.

Les videre

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx

Motvind for Metsä Board som håper på økt etterspørsel etter kartong

Metsä Board gikk med et tap på 800 000 euro i andre kvartal (april-juni 2024). Selskapet tror imidlertid at leveransene av kartong vil øke litt sammenlignet med slutten av fjorårets sommer.
Metsa

Addbrand gjør nok et oppkjøp

Med håp om at 1+1=3 kjøper Addbrand sin kollega EWJ i Danmark. Det vil også påvirke det norske markedet, sier Jesper Røgind, administrerende direktør i den danske Addbrand-avdelingen.
Addbrand_EWJ_01

Siste nytt

Mediehuset Andvord kjøper storformatprodusent

4. september ble det offentliggjort at Mediehuset Andvord kjøper opp Pulp Grafisk. Kjøpet skal innebære at Andvord kan levere trykk på flere og større materialer, samt styrke det kreative teamet.
Andvord pulp

«Duster» gir deg Oslos historie – gate for gate

Det som ifølge Knut Meiner begynte som et "dusteprosjekt" under pandemien, har utviklet seg til å et av de mest spennende foto-, kunst- og byhistoriske prosjektene i Oslo. Nå er alle byens gater dokumentert med foto og tekst – hvor det hele kommer i ut i bokform.
GATADI-19

Epson lanserer ny etikettprinter

Den nye ColorWorks C8000e produserer høykvalitetsetiketter i høy hastighet samtidig som den reduserer kostnader og avfall som vanligvis er forbundet med tradisjonell, analogbasert etikettutskrift.
epson-location-shoot.5

Fremtidens papirfremstilling henger på en dråpe vann

Ny forskning viser at vi kan øke antall ganger papir kan resirkuleres, noe som kan revolusjonere papirindustrien.
bjorn-sjostrandx