Fargerikt samarbeid mellom Lessebo Paper og Addbrand

Foto: Felix Alnemark
PUBLISERT: 9 oktober 2023
OPPDATERT: 9 oktober
Ebba Ingvarsson fra Lessebo Paper og Rickard Fredlund fra Addbrand. Foto: Pressebilde/Felix Alnemark

Et nytt fargerikt Småland-samarbeid har sett dagens lys siden Lessebo papir signerte en grossistavtale med den grafiske forhandleren Addbrand. En bredere produktportefølje og sterkere distribusjonskanaler skal være resultatet av at selskapene nå sammen blar om til en ny side.

Papirfabrikken Lessebo Paper lanserte i fjor en ny serie miljøvennlig papir i en palett på 48 nyanser. Lessebo-fargene er spesielt utviklet for å lage emballasje med høy kvalitet og minimal klimapåvirkning.

Addbrand er en forhandler av grafiske produkter rettet mot trykkerier, profilbedrifter og emballasjeprodusenter i Norden.

«Bredere kundebase»

Ifølge Lessebo Paper styrker samarbeidet med Addbrand deres tilbud til markedet.

– Med Addbrands sterke distribusjonskanaler og kompetanse er vi glade for å kunne tilby våre bærekraftige papirprodukter til en bredere kundebase over hele Norden, sier Ebba Ingvarsson Key Account Manager og kommunikasjonssjef i Lessebo Paper.

Lessebo Colors, som ble lansert i 2022, vil nå få enda sterkere distribusjonskanaler i Norden.

Lessebo Papers holder til i det smålandske tettstedet Lessebo, mens Addbrand har hovedkontor i Bankeryd utenfor Jönköping.

– Vårt nye samarbeid med Lessebo Paper gjør at vi både supplerer og utvider vårt produktspekter i vår produktportefølje. Samarbeidet styrker vårt løfte om å gi våre kunder holdbart og høykvalitets premiumpapir, sier Rickard Fredlund, salgssjef i Addbrand.

Les videre

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong