Epson lanserer inngangsmodell for DTG med hvitt blekk

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 15 januar 2024
OPPDATERT: 15 januar
Med den nye printeren ønsker Epson å henvende seg spesielt til butikker.

Epson lanserer en DTG-printer på inngangsnivå med hvitt blekk for mørke stoffer. Utgivelsen er for å møte den sterkt økende etterspørselen.

Ifølge produsenten er den nye Epson SC-F1000 den første inngangsmodellen på markedet med hvitt blekk for mørke stoffer og overføringsfilm. Maskinen er rettet mot hobbybrukere, butikker og mindre bedrifter og skal gi en rimelig måte å trykke design av høy kvalitet på spesielt mørkere tekstiler.

– Etterspørselen etter DTF på inngangsnivå har vokst betraktelig de siste tre årene, sier Chris Davies, sjef for produktadministrasjon, kommersiell og industri hos Epson Europe.

Maskinen utfyller Epsons utvalg innen DTF (direkte til film) og DTG (direkte til plagget). Printeren fungerer like godt på lyse og mørke materialer.

Printeren bruker Epsons skrivehodeteknologi, PrecisionCore Micro-TPF, sammen med verifikasjonsteknologien, NVT, for dyser. Dette skal sikre eksepsjonell bildekvalitet og stabilitet.

Ifølge Epson vil kvaliteten på utskriftene øke ytterligere dersom du bruker deres UltraChrome DG2-blekk, som reduserer blødninger mellom gult og svart, mens livlige farger fremhever det grafiske designet.

Skriveren håndterer både DTG og DTF, noe som gir fleksibilitet til å trykke på et bredt spekter av tekstiler. Dette gjør det mulig å produsere alt fra T-skjorter, hettegensere, gensere og puter, noe som gjør printeren godt egnet for printing i butikk.

Liten og hendig

Maskinen kommer med et kompakt design, som gjør at den fungerer godt selv på trange steder. Skriveren har ingen vifte, noe som betyr at den kan plasseres mot en vegg.

Ifølge Epson er printeren enkel å bruke og tilbyr flere funksjoner som gir intuitive og nøyaktige utskrifter av høy kvalitet.

– Denne spennende utviklingen fra Epson tilbyr hobbybrukere og småbedrifter et ekstremt rimelig alternativ som gir enestående kvalitet og en rekke avanserte produktivitetsforbedrende funksjoner, sier Chris Davies.

Maskinen har et stort åpningslokk som gjør det enkelt å legge plagg eller film på trykkbordet. Bordets sensorer oppdager eventuelle uregelmessigheter for å unngå feil under printingen.
Styres via skjerm

Printeren har automatisk avstandsjustering som setter en optimal utskriftshøyde på utskriftsbordet uten manuell handling. Maskinen styres via en enkel og intuitiv berøringsskjerm.

Den kobles til via Wi-Fi eller USB og har funksjoner som minimerer vedlikehold og øker den generelle produktiviteten med automatisk rengjøring og lett utskiftbare blekkposer.

Inkludert i pakken er GarmentCreator2-programvaren, som har forhåndsinnstillinger for rask og enkel utskrift.

Les videre

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

Tekstilgrossist utvider med 640 nye artikler

L-Shop-Team, med virksomhet blant annet i Norge, introduserer over 640 nye artikler i sitt sortiment fra årsskiftet.
L-shop

Fujifilm lanserer nye tonerpresser med spesialfarger

Fujifilm kommer med fire nye produksjonspresser i midt-sjiktet innenfor sin Revoria Pressstm -serie.
Fujifilm_Revoria_SC285S-2048x719

Lettarbeidet nyhet fra Drytac

Materialprodusenten Drytac lanserer nå Polar Smooth 150 Air i Norden. En selvklebende vinyl med en tykkelse på 150 mikrometer som skal være både slitesterk og lett å jobbe med.
Scandraft Polar

Siste nytt

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage