Digitale investeringer for fremtiden

Foto: Anja Degerholm
PUBLISERT: 22 januar 2024
OPPDATERT: 22 januar
Headwears administrerende direktør Björn Mattson håper at investeringene i digitale systemer vil være et løft for selskapet og føre til mer fornøyde kunder. Foto: Anja Degerholm

I år feirer hatte- og caps-forhandleren Headwear sitt 15-årsjubileum. Etter flere år med vekst har det siste året handlet mye om investeringer i digitale systemer. Nå håper selskapet å høste fruktene av det og investerer i fremtiden.

– Ambisjonen for 2024 er å få IT-investeringene på plass. Med digitale ordreflyter skal det være enklere å legge inn bestillinger og å se ordrestatus og leveringsdatoer. Det skal gi en tryggere virksomhet og tryggere leveringstider og forhåpentligvis skape et annet nivå av kundetilfredshet, sier Björn Mattsson, administrerende direktør og medeier i Headwear.

I tillegg til digitale investeringer har selskapet også investert i klær med sublimeringstrykk, som funksjonsskjorter, badebukser og merch-klær. Björn Mattsson påpeker at hatter og capser alltid vil være Headwear sitt «hovedprodukt», men at det er plass til andre ting også. I fjor ble det også startet en markedsavdeling for å jobbe enda mer med markedsføring og også kunne hjelpe forhandlerne med dette.

Flora av nyheter

Malmøbedriften med drøyt 30 ansatte har ikke egen produksjon i Sverige, men har et broderifirma i Polen og partnere som driver med annen bearbeiding og trykking.

– Vi ser på dem som langsiktige samarbeidspartnere og vi trer også inn som medfinansiører for investeringer i maskiner og utstyr, sier Björn.

På Nordic Profile Fair i Jönköping i uke 3 ble det presentert fire caps-nyheter: en kolleksjon med et materiale som både har UV-beskyttelse og er vind- og vannavstøtende, steinvaskede såkalte «cool dad caps», en sportsserie for golfere og en serie for løpere. Produktfloraen utvides kontinuerlig.

Les videre

Høye forventninger til Epsons lave fargesublimeringsprintere

Epson lanserer to nye og lavere 64-tommers fargesublimeringsskrivere. Modellene kan konfigureres med oransje og fiolett blekk for virkelig fargerike utskrifter.
epson1

Epson trykker på etikett og mikroproduksjon

Epson viser flere store innovasjoner innen etikettprinting under Drupa, men også løsninger for tekstiler samt mikroproduksjon og personalisering.
Epson-7-1024x683

Epson viser et-trinns tekstilprinter på Drupa

Epson introduserer tekstilprinteren Monna Lisa ML-13000 på Drupa, som ikke krever tilleggsutstyr for for- og etterbehandling eller damping og vask. Jobben fullføres i ett arbeidstrinn.
Monna-Lisa

Epson vil endre spillereglene for de små produsenter

Under temaet "Presis, kompakt og energisparende" lanserer Epson sine Drupa-planer.
Det er flere spennende nyheter å se frem til.
Epson_Drupa

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1