Digitale investeringer for fremtiden

Foto: Anja Degerholm
PUBLISERT: 22 januar 2024
OPPDATERT: 22 januar
Headwears administrerende direktør Björn Mattson håper at investeringene i digitale systemer vil være et løft for selskapet og føre til mer fornøyde kunder. Foto: Anja Degerholm

I år feirer hatte- og caps-forhandleren Headwear sitt 15-årsjubileum. Etter flere år med vekst har det siste året handlet mye om investeringer i digitale systemer. Nå håper selskapet å høste fruktene av det og investerer i fremtiden.

– Ambisjonen for 2024 er å få IT-investeringene på plass. Med digitale ordreflyter skal det være enklere å legge inn bestillinger og å se ordrestatus og leveringsdatoer. Det skal gi en tryggere virksomhet og tryggere leveringstider og forhåpentligvis skape et annet nivå av kundetilfredshet, sier Björn Mattsson, administrerende direktør og medeier i Headwear.

I tillegg til digitale investeringer har selskapet også investert i klær med sublimeringstrykk, som funksjonsskjorter, badebukser og merch-klær. Björn Mattsson påpeker at hatter og capser alltid vil være Headwear sitt «hovedprodukt», men at det er plass til andre ting også. I fjor ble det også startet en markedsavdeling for å jobbe enda mer med markedsføring og også kunne hjelpe forhandlerne med dette.

Flora av nyheter

Malmøbedriften med drøyt 30 ansatte har ikke egen produksjon i Sverige, men har et broderifirma i Polen og partnere som driver med annen bearbeiding og trykking.

– Vi ser på dem som langsiktige samarbeidspartnere og vi trer også inn som medfinansiører for investeringer i maskiner og utstyr, sier Björn.

På Nordic Profile Fair i Jönköping i uke 3 ble det presentert fire caps-nyheter: en kolleksjon med et materiale som både har UV-beskyttelse og er vind- og vannavstøtende, steinvaskede såkalte «cool dad caps», en sportsserie for golfere og en serie for løpere. Produktfloraen utvides kontinuerlig.

Les videre

Summa lover økt presisjon i kutting av tekstil

Summa lanserer L1810 Gen 2.6, som er en laserkutter for tekstilapplikasjoner. Den er rettet mot brukere som har høye volum og krever høy presisjon i kutting.
Screenshot

Høye forventninger til Epsons lave fargesublimeringsprintere

Epson lanserer to nye og lavere 64-tommers fargesublimeringsskrivere. Modellene kan konfigureres med oransje og fiolett blekk for virkelig fargerike utskrifter.
epson1

Epson trykker på etikett og mikroproduksjon

Epson viser flere store innovasjoner innen etikettprinting under Drupa, men også løsninger for tekstiler samt mikroproduksjon og personalisering.
Epson-7-1024x683

Epson viser et-trinns tekstilprinter på Drupa

Epson introduserer tekstilprinteren Monna Lisa ML-13000 på Drupa, som ikke krever tilleggsutstyr for for- og etterbehandling eller damping og vask. Jobben fullføres i ett arbeidstrinn.
Monna-Lisa

Siste nytt

Nå kan tykkere materialer kjøres i Ricoh Pro C9500

Ricoh utvider mulighetene til sin Pro C9500 digitalpresse. Maskinen har fått en ny tjeneste som gjør det mulig å trykke tykkere materialer enn tidligere, som for eksempel diverse emballasje.
pr19021_Erwin-Busselot-768x513

Skap konkurransefortrinn med trykket emballasje

Digitaltrykk utgjør i dag en liten andel av det globale markedet for emballasjeproduksjon, men teknologien har et enormt potensial og byr på mange muligheter for trykkerier og grafiske produsenter som ønsker å utvide produkttilbudet sitt med nye og spennende emballasjeprodukter.
blegen

Antalis lanserer tre nye Coala Interior-kolleksjoner

Antalis lanserer 40 nye dekorative selvklebende vinylfilmer for oppussing og interiørprosjekter innen Coala Interior Film.
LOSQXL_MI2_Coala_Interior_Film_PVC_Free_APPLICATION_00_30072024

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C