I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.
– Det var en del profiltrykkerier som var i ferd med å danne en egen kjede som i stedet bestemte seg for å bli medlemmer i trykkeri.no og syntes dette var riktig vei å gå. Nå ser det ut til at vi blir rundt 40–42 medlemmer totalt, hvilket er veldig bra, sier Martin Olsen, kjedesjef i trykkeri.no.
Da Sign&Print skrev om profilsatsingen i høst var det rundt 30 medlemmer, så det har blitt et skikkelig tilskudd siden da. Ifølge Martin Olsen er det størrelsen som er kjedens styrke og det innebærer at man kan tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene gjennom felles fordelaktige innkjøpsavtaler, men også slikt som felles markedsføring. Målet er å bli størst i Norge på profilartikler.
Satsingen betyr at trykkeri.no nå både er en trykkeri- og profilkjede. Og det slutter ikke der. Denne våren er planen å utvide også med skilt.
– Det er mer en ”one stop shop”-mentalitet blant kundene nå, de vil at produsentene skal kunne levere flere produkter. Då blir det et naturlig steg for oss å bevege oss i den retningen, sier Martin Olsen.
Håpet er å ha de fleste avtalene på plass før påsken og kunne starte opp en gang før sommeren.
– Vi søker derfor skiltprodusenter i hele Norge som ønsker å jobbe med oss, sier Martin.
Såvel trykk som profilartikler og skilt kommer til å samles under en felles paraply, trykkeri.no.
– Nå skal alt bare skrus sammen ordentlig, men vi er allerede på god vei. Vi går mot en veldig spennende fremtid, avslutter Martin Olsen.
Bilde: Etter satsingen på profilartikler er trykkeri.no nå klar for neste steg: skilt.