Skilt neste steg for trykkerikjede

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 6 mars 2024
OPPDATERT: 6 mars
Etter satsingen på profilartikler er trykkeri.no nå klar for neste steg: skilt.

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.

– Det var en del profiltrykkerier som var i ferd med å danne en egen kjede som i stedet bestemte seg for å bli medlemmer i trykkeri.no og syntes dette var riktig vei å gå. Nå ser det ut til at vi blir rundt 40–42 medlemmer totalt, hvilket er veldig bra, sier Martin Olsen, kjedesjef i trykkeri.no.

Da Sign&Print skrev om profilsatsingen i høst var det rundt 30 medlemmer, så det har blitt et skikkelig tilskudd siden da. Ifølge Martin Olsen er det størrelsen som er kjedens styrke og det innebærer at man kan tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene gjennom felles fordelaktige innkjøpsavtaler, men også slikt som felles markedsføring. Målet er å bli størst i Norge på profilartikler.
Satsingen betyr at trykkeri.no nå både er en trykkeri- og profilkjede. Og det slutter ikke der. Denne våren er planen å utvide også med skilt.

– Det er mer en ”one stop shop”-mentalitet blant kundene nå, de vil at produsentene skal kunne levere flere produkter. Då blir det et naturlig steg for oss å bevege oss i den retningen, sier Martin Olsen.

Håpet er å ha de fleste avtalene på plass før påsken og kunne starte opp en gang før sommeren.

– Vi søker derfor skiltprodusenter i hele Norge som ønsker å jobbe med oss, sier Martin.

Såvel trykk som profilartikler og skilt kommer til å samles under en felles paraply, trykkeri.no.

– Nå skal alt bare skrus sammen ordentlig, men vi er allerede på god vei. Vi går mot en veldig spennende fremtid, avslutter Martin Olsen.

Bilde: Etter satsingen på profilartikler er trykkeri.no nå klar for neste steg: skilt.

 

Les videre

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1

Kreative idéer viktigere enn maskiner for pigg 125-åring

DataTrykk i Stavanger har en historie helt tilbake til 1899. I mange år var det et tradisjonelt trykkeri, men for åtte år siden kastet de ut offsetpressene og staket ut en helt ny retning for familiebedriften.
Hilde Lars 1

RKGrafisk kjøper seg inn i Hurtig-Trykk

RKGrafisk AS har inngått en avtale om å kjøpe 75% av aksjene i Hurtig-Trykk AS. "Denne strategiske investeringen vil styrke RKGrafisk sin posisjon i det norske trykkerimarkedet og utvide selskapets tjenesteportefølje," heter det i en pressemelding fra selskapet.
rkgrafisk_ht

Siste nytt

Fagtrykk lanserte ny produksjonslinje for emballasje

Trondheimsfirmaet Fagtrykk hadde 3. oktober offisiell lansering av deres nye produksjonslinje for emballasje i egne lokaler i Fossegrenda i Trondheim. 
fagtrykk1

Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert "The ID BOOK #2", en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.
Bilde 1

Spandex lanserer nyheter innen interiør- og wrapfolier

Spandex Norge lanserer nå en ny serie interiørfolier fra Coverstyl, men også egne produktserien AUTO Wrap med printfolier og tilhørende laminater til bruk i 1D-, 2D- og 3D-profiler på kjøretøy.
AUTO-Wrap_2_mindre

Merkur Grafisk gjør stor investering i offset

Merkur Grafisk, som flytter til nye lokaler på Langhus neste år, investerer i en Heidelberg Speedmaster XL 106-8P som tilbyr det nyeste av teknologi innen offsetproduksjon.
Kjetil-og-Luth-850x567-1