Skilt neste steg for trykkerikjede

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 6 mars 2024
OPPDATERT: 6 mars
Etter satsingen på profilartikler er trykkeri.no nå klar for neste steg: skilt.

I høst meddelte trykkerikjeden trykkeri.no at de skulle ha spesiell satsing på profilartikler. Det førte til en uventet tilstrømning av medlemmer.

– Det var en del profiltrykkerier som var i ferd med å danne en egen kjede som i stedet bestemte seg for å bli medlemmer i trykkeri.no og syntes dette var riktig vei å gå. Nå ser det ut til at vi blir rundt 40–42 medlemmer totalt, hvilket er veldig bra, sier Martin Olsen, kjedesjef i trykkeri.no.

Da Sign&Print skrev om profilsatsingen i høst var det rundt 30 medlemmer, så det har blitt et skikkelig tilskudd siden da. Ifølge Martin Olsen er det størrelsen som er kjedens styrke og det innebærer at man kan tilby både bedre priser og vilkår enn konkurrentene gjennom felles fordelaktige innkjøpsavtaler, men også slikt som felles markedsføring. Målet er å bli størst i Norge på profilartikler.
Satsingen betyr at trykkeri.no nå både er en trykkeri- og profilkjede. Og det slutter ikke der. Denne våren er planen å utvide også med skilt.

– Det er mer en ”one stop shop”-mentalitet blant kundene nå, de vil at produsentene skal kunne levere flere produkter. Då blir det et naturlig steg for oss å bevege oss i den retningen, sier Martin Olsen.

Håpet er å ha de fleste avtalene på plass før påsken og kunne starte opp en gang før sommeren.

– Vi søker derfor skiltprodusenter i hele Norge som ønsker å jobbe med oss, sier Martin.

Såvel trykk som profilartikler og skilt kommer til å samles under en felles paraply, trykkeri.no.

– Nå skal alt bare skrus sammen ordentlig, men vi er allerede på god vei. Vi går mot en veldig spennende fremtid, avslutter Martin Olsen.

Bilde: Etter satsingen på profilartikler er trykkeri.no nå klar for neste steg: skilt.

 

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong