I disse dager kommer Amedias eget påskemagasin i postkassene til rundt 220.000 abonnenter i 82 aviser over hele landet. Uten ekstra kostnad for abonnentene dukker det 48-siders magasinet opp som innstikk i lokalavisene.
Det er redaksjonene til avisene som ligger under Amedia samt partneravisene i +Alt – sammenslutningen.
– Med et trykt opplag på 350.000 eksemplarer, er dette blant de største redaksjonelle papirutgivelsene i Norge, sier Mathias Høibakk Bergquist, produkteier for nyhetstjenesten ALT i Amedia.
Bergquist, som har ledet prosjektet, forteller at magasinet byr på en variert blanding av tidløst innhold som er egnet til å engasjere og underholde leserne gjennom hele påsken.
– Abonnentene våre kan lese alt fra den prisvinnende historien om Rakel, skrevet av Bergensavisens Marie Skarpaas Karlsen, til spennende påskekrim, gode menneskehistorier, sport og underholdning. Og som seg hør og bør i et påskemagasin: Kryssord, quiz og sudoku.
Totalt er det redaksjonelt innhold fra 17 forskjellige aviser.
For de som foretrekker et digitalt format, har påskemagasinet også vært tilgjengelig som eAvis fra søndag, 17. mars. Det sikrer at alle har tilgang til det samme rike innholdet, uavhengig av hvordan de velger å lese.