Messetjeneste blir en del av Aksell

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 24 juni 2024
OPPDATERT: 24 juni
Pressefoto.

Messetjeneste får nye eiere og blir en del av Aksell-familien. De to har hatt et tett samarbeid siden 2020 og nå har Messetjeneste blitt et heleid selskap under Aksell Invest AS.

Messetjeneste AS er en norsk familiebedrift etablert i 1982 som er totalleverandør av messer og utstillinger. Selskapet er siden 2018 lokalisert i moderne kontorer med lager på 2180 kvm ved grensen til Lommedalen på Bærums Verk.
De skriver på sin nettside at det å bli en del av Aksell markerer starten på en ny og spennende epoke for å styrke og videreutvikle forretningsområdene innen messe-, event- og interiørproduksjon. Som en del av Aksell får Messetjeneste tilgang til et enda bredere spekter av tjenester og produkter. Noen av de nye tjenestene Messetjeneste nå kan tilby er emballasje og logoposer gjennom Rikter Svendsen, skilt og dekor til egne lokaler, trykksaker til messer samt grafisk design layout på stands og oppgradering av nettsider.

Messetjeneste vil fortsatt være en egen juridisk enhet og Per Arne Pedersen fortsetter som daglig leder.

– Selv om vi får nye eiere, så er vi fortsatt de samme menneskene, sier Per Arne Pedersen i en uttale.

Satsingen skal bygge videre på den solide erfaring og kompetanse som selskapene samlet har innen totalleveranser av messe-, event -og interiørproduksjon. Med denne strategiske satsingen vil Messetjeneste nå ha egne kontaktpersoner i både Stavanger, Bergen og Kristiansand, i tillegg til Oslo.

Aksell har 402 ansatte og hadde i 2023 en omsetning på NOK 675 millioner, mens Messetjeneste med sine 24 ansatte hadde en omsetning på NOK 59 millioner samme år. Med Aksell i ryggen har Messetjeneste nå satt et ambisiøst mål om å passere NOK 100 millioner i omsetning innen 2025.

I tillegg eier Messetjeneste 25 prosent av Arena Service Team AS og Aksell 33 prosent av Bergen Expo AS. Dette er joint venture-selskaper som håndterer alt fra mindre arrangementer til store messer og fungerer som et servicesenter for både arrangører og deltakere.

Les videre

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Danish Label Coating lukker – men står klar med en løsning til kundene

28. februar er det slutt. Danish Label Coating legger ned etter mer enn 30 år i bransjen.
Men de etterlater ingen "på perrongen" som eieren, Jørgen Clemmensen uttrykker det. De har en løsning klar for kundene.
DLC_01

CopyCat tilbake som offisiell leverandør

Norges Friidrettsforbund (NFIF) har inngått et spennende samarbeid med CopyCat som offisiell leverandør av markedsmateriell.
ai-generated-8701393_1280

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01