GV Reklame doblet omsetningen

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 26 juni 2024
OPPDATERT: 26 juni
Ole Gunnar Vestvik, daglig leder i GV Reklame, sier at byrået, som er ledende innen fysisk reklame i Nord-Trøndelag, har fokusert på å tilpasse seg markedsendringene.

Verdal-baserte GV Reklame doblet omsetningen nesten uten nyansettelser. Det takket være investeringer i ny Canon-teknologi, mener daglig leder for firmaet, Ole Gunnar Vestvik.

Ole Gunnar Vestvik, daglig leder i GV Reklame, sier at byrået, som er ledende innen fysisk reklame i Nord-Trøndelag, har fokusert på å tilpasse seg markedsendringene.

– I løpet av noen få år har vi klart å doble omsetningen uten betydelige økninger i personalkostnadene. Dette er takket være vår satsing på ny teknologi for å effektivisere produksjonsprosessene. Vi omsetter nå for ca. 33 millioner kroner, noe som er betydelig for en bedrift av vår størrelse, sier han.

Betydelig investering i Canon-teknologi

GV Reklame har gjort vesentlige investeringer i Canon-teknologi, noe som har vært avgjørende for deres effektivisering og vekst. Bredformatskriverne Canon Colorado 1650 og M-serien med UvGel-teknologi gir blant annet muligheten til å kombinere matt og glanset utskrift i én produksjon. Storformatskriveren Arizona 2380 leverer flatbed-utskrifter av enestående kvalitet. Videre optimaliseres produktiviteten med et Zünd digitalt skjære- og fresebord.

– Investering i moderne teknologi er avgjørende for å kunne tilby konkurransedyktige og bærekraftige produkter i et krevende marked, sier Ole Gunnar Vestvik.

Tett partnerskap

Ifølge Ole Gunnar Vestvik, skyldes en del av suksessen det sterke samarbeidet med Canon. Gjennom årene har selskapet levert rådgivning og støtte i tillegg til teknologi.

– Vi har alltid hatt god oppfølging av Canon. Både når det gjelder teknisk støtte og rådgivning om hvordan vi kan utnytte maskinene best mulig. Den nære relasjonen til Canon her i Trøndelag har sikret rask hjelp ved tekniske utfordringer. Hvilket har vært avgjørende for å opprettholde produksjonen og forbedre produktkvaliteten.

Bredt produktspekter

På spørsmål om hvilke produkter de tilbyr, svarer Ole Gunnar Vestvik at GV Reklame leverer et bredt spekter av reklameprodukter og -tjenester. Dette inkluderer storformattrykk som bannere, plakater og messemateriell, samt spesialprodukter som folie- og dekorløsninger for biler og interiør.

– Vi har også nylig kjøpt opp Sats og Trykk AS, et lokalt trykkeri med 25 års erfaring. Hvilket betyr at vi fra juni utvider vårt tilbud med tradisjonelle trykkeritjenester som brosjyrer, visittkort, kataloger og magasiner. En annen positiv konsekvens av oppkjøpet er at vi også fått en Canon V1000. Vi har med andre ord mange ben å stå på, sier Vestvik.

Standardprodukt for transportbransjen

Et av GV Reklames mest betydningsfulle produkter er et spesialutviklet lysskilt, som de begynte å produsere i 2005. I dag utgjør produksjon og salg av lysskilt en tredjedel av bedriftens omsetning.

– Vi har satt en standard for transportbransjen med våre dekorskilt og skapt en nisje med høy etterspørsel. Tidligere lagde vi skiltene manuelt, men med Canon-teknologi kan vi nå masseprodusere for å møte etterspørselen. Dette har vi oppnådd gjennom tidlig produktutvikling, deltakelse på transportmesser og aktivt innsalg, sier Ole Gunnar Vestvik.

– Vi produserer kanskje tusen slike skilt i året, og nå tar det en tidel av tiden vi brukte før. Arizona-printeren skriver direkte på Lexan-platen uten behov for folie, legger han til.

Har trua på papirformatet

Selv om trykkeribransjen har møtt på mange utfordringer de siste årene, har Ole Gunnar Vestvik ikke mistet troen på papirformatet.

– Papir vil fortsatt være et sentralt element i markedsføring. Med våre nye Canon-maskiner og et forbedret ordresystem, har vi nå bedre kontroll på produksjonen enn noen gang. Dette gjør at vi kan produsere mer effektivt, med høyere kvalitet og raskere leveringstider, sier han.

Godt posisjonert for fremtiden

Roger Eck-Opdal, salgssjef for Canon i Trøndelag, sier at GV Reklame har vist at det med riktig investering i teknologi kan oppnås betydelig vekst og mer effektiv produksjon uten å øke kostnadene vesentlig.

– Det er inspirerende å se hvordan de har tilpasset seg markedsendringene og fortsetter å levere produkter av høy kvalitet.

– Ved å implementere ny Canon-teknologi har de forbedret produksjonshastigheten og opprettholdt den høye standarden. De er et forbilde for andre trykkerier som ønsker å vokse ved å bruke moderne løsninger og teknologi, avslutter han.

Les videre

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

To svenske giganter danner milliardkonsern

To av Sveriges største trykkerier fusjonerer. Åtta45 og Exakta Print ønsker å forme fremtiden sammen.
FotoJet-2024-12-17T205718.821

De var de mest leste artiklene i 2024

Hvordan går det egentlig med de største trykkeriene i Norge? Det var det mange som ville vite og det var den mest leste artikkelen her på Sign&Print i 2024.
2024 kollage

Siste nytt

NIZE storsatser med nytt innen print og skjæring

Det nye året begynte med en stor maskinlansering – swissQprints femte generasjon Nyala. Sign, Print & Promotion er en av de første messene som viser Nyala 5, så pass på å besøke forhandleren NIZE equipments stand for å se nærmere på denne planskriveren.
Nize messe

Nye medlemmer i L-Shop-familien

Som en del av sin vekststrategi har tekstilgrossisten L-Shop-Team kjøpt opp varemerkene Mantis og Babybugz. Dette skal styrke selskapets posisjon i segmentet skreddersydde klær.
Prama takes a look at the latest African organic cotton Babybugz production_Mantis World_LR-0012

Finn ut hva DTF er

Det finske selskapet Siirtokuva selger DTF-transfers under varemerket WTF is DTF, og kommer til Sign, Print & Promotion for første gang for å ekspandere på det norske markedet.
WTF is DTF webb

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01