Epson kjøper opp Fiery – setter fart på digitaliseringen

Foto: Pressebilde
PUBLISERT: 25 september 2024
OPPDATERT: 25 september
Amerikanske Fiery blir en del av den japanske Epson-gruppen.

Epson kjøper opp amerikanske Fiery, eksperter på digitale front-end-løsninger og arbeidsflytløsninger for trykkeribransjen.

Avtalen betyr at Fiery blir en del av Epson-gruppen, men vil fortsette å operere under firmaets nåværende navn og struktur.

Med over to millioner solgte DFE-enheter over hele verden, har Fiery skapt en sterk kundebase innen kommersiell trykking, emballasje, grafikk og tekstiler.

Oppkjøpet styrker Epsons posisjon innen digital utskriftsteknologi.

– Vi ser på dette som en mulighet til å drive vekst innenfor vår trykkerivirksomhet og samtidig akselerere den digitale transformasjonen av det analoge trykkerimarkedet. Sammen vil vi fortsette å jobbe for våre kunders suksess og bidra til å forme fremtidens utskriftsløsninger, sier Yasunori Ogawa, administrerende direktør i Epson.

En ny æra for Fiery

Administrerende direktør i Fiery, Toby Weiss, ser på oppkjøpet som et viktig steg i selskapets utvikling.

– Epsons oppkjøp av Fiery understreker vår betydning i trykkeribransjen. Vårt mangeårige fokus på å levere DFE- og arbeidsflytløsninger av høy kvalitet vil nå bli ytterligere styrket under Epsons ledelse.

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong