Norsk innovasjon i fokus i ny utgave av "The Book"

Foto: Pressebilder
PUBLISERT: 9 oktober 2024
OPPDATERT: 9 oktober
Fra venstre Christine Sagstuen fra Antalis, prosjektleder Sven Mjølhus og designer Hilde B. Lambrecht, MAKE!Graphics i Sandnes.

Den tredje utgaven av Antalis Interior Design Award samlet imponerende 411 prosjekter fra ulike bransjer. Nå har Antalis lansert «The ID BOOK #2», en eksklusiv bok som viser frem de mest kreative og inspirerende prosjektene fra hver kategori. Ikke minst fra Norge.

Antalis Interior Design Award samlet kreative bidrag fra interiørdesignere, arkitekter og trykkerier fra hele verden. Bærekraftige løsninger og originale designuttrykk var gjennomgående i bidragene, som dekket hele spennet fra boliger, detaljhandel, servering, offentlige lokaler og kontorer.

Nå har de beste bidragene blitt samlet i en eksklusiv bok som gir et spennende innblikk i de kreative muligheter som ligger i digital interiørdekor – et vekstområde med uante muligheter.

The ID BOOK

Blant de norske bidragene var det spesielt ett prosjekt som utmerket seg i kategorien «Office». Vinnerprosjektet til MAKE!Graphics med designer Hilde B. Lambrecht kombinerte innovativt design og funksjonelle løsninger med et bærekraftig perspektiv. De imponerte juryen med sitt prosjekt «Office in the Woods» for Fomo, Nordens mest trendy coworking-sted.

Resirkulerte materialer

Med bruk av resirkulerte materialer og fokus på miljøvennlighet, samtidig som de skapte et estetisk tiltalende og funksjonelt kontorlandskap. Designet integrerte naturlige elementer og skapte en atmosfære som fremmet velvære og produktivitet på arbeidsplassen.

Om prosjektet sier Lamrecht: – Vi folierte vinduene i en del av bygningen for å skjerme glassveggene mellom korridorer og kontorer. Løsningen forhindret forstyrrelser utenfra, samtidig som lyset fikk skinne gjennom korridoren.

Les et intervju med Hilde B. Lambrecht her.

Overleverte den første boken

Vinnerprosjektet viste også med tydelighet hvordan norske interiørdesignere er i forkant når det gjelder å kombinere estetikk med bærekraft, noe som er stadig viktigere i moderne kontormiljøer. Ifølge Antalis har denne prisen bidratt til å fremheve Norges rolle i å sette internasjonale trender innenfor design og bærekraft.

Christine Sagstuen fra Antalis besøkte MAKE!Graphics i Sandnes for å overlevere den første boken fra Antalis Interior Design Award til vinneren. Boken, som hedrer de beste prosjektene fra konkurransen, inkluderer fire norske bidrag, og viser bredden av kreativt talent innen norsk interiørdesign. For de som ønsker sitt eget eksemplar av boken, er det mulig å kontakte sin lokale Antalis-selger for et eksemplar.

Dette markerer en viktig feiring av norsk design på den internasjonale scenen.

For de som ønsker å fordype seg i detaljene forefinnes mer informasjon om prosjektene på Antalis’ nettsted.

Les videre

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

«DTF har vært en suksess for oss»

Tekstiltrykk med DTF (direct-to-film) er hett. Det vet Stein Raaness, som har solgt mer enn 40 DTF-printere fra Sublistar de siste årene.
Raaness

Flere spennende nyheter på Packnorth Award 2025

Nå er Packnorth Award 2025 åpnet. Siden 1. februar kan bidrag sendes inn til Nordens største emballasjekonkurranse. I år har konkurransen flere nyheter i form av nye kategorier og internasjonal deltakelse i juryen.
Pris-1024x683

Siste nytt

Canon slår på stortromma på Hunkeler Innovation Days

Under temaet "The Power to Move" vil Canon vise frem hvordan digitalprint kan bringe mennesker og bedrifter fremover, og hvordan vellykkede merkevarer og trykkerier utnytter Canons teknologier, tjenester og støtte.
canon_prostream_3000_01

Gop ønsker å inspirere kunder til å tenke mer sirkulært

Gop har levert plast-, papir- og aluminiumsplater fra ledende varemerker siden 1968. På Sign, Print & Promotion viser de eksempler på platematerialer, men også resirkuleringskonseptet go Circular.
SimenHolm webb

DTF-printere for alle behov og smaker

Vizuell er en leverandør av utstyr og forbruksvarer til trykkeribransjen, med administrasjon og lager i Norge. Firmaet ble etablert i 1997. Til Sign, Print & Promotion tar de med seg blant annet den nyeste DTF-teknologien fra Azon.
Azon Primo Plus & shaker

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_