Ny internasjonal toppjobb for Tommy Segelberg

PUBLISERT: 16 oktober 2024
OPPDATERT: 16 oktober
Tommy Segelberg har fått en ny rolle. Foto: Felix Alnemark.

Tommy Segelberg er utnevnt til segmentsjef for Digital Packaging innenfor EMEA-regionen for Fujifilm.

– Det føles bra, spennende og utfordrende. Det er gøy at Fujifilm viser at man kan vokse innad i selskapet, sier Tommy Segelberg til Packnews.

Fujifilm skriver i en kommentar at endringen vil la Segelberg få bruke sin kommersielle skarpsindighet og omfattende erfaring til å drive salg, fremme viktige partnerskap og være spydspiss for forretningsutviklingsinitiativer over hele EMEA-regionen, med et spesielt fokus på Fujifilms flaggskip digitale emballasjepresse, Jet Press FP790.

– Det er spennende å lede Fujifilms digitale emballasjeinitiativer i Europa. Jet Press FP790 tilbyr unike fordeler til våre kunder, og jeg er opptatt av å utvide markedstilstedeværelsen ytterligere, sier Tommy Segelberg.

Fujifilm Jet Press FP790 kan skrive ut på underlag opptil 790 mm med en produktivitet på 50 meter per minutt. Oppløsningen er 1200×1200 dpi.
«Alt skal være bærekraftig»

– Hele investeringen i det europeiske markedet kommer direkte og indirekte fra vår kanalstrategi sammen med den tekniske delen av utviklingen vår. Produktene vi produserer utvikles veldig etter markedets behov. Alt skal være bærekraftig, miljøvennlig, resirkulerbart, løsemiddelfritt og PFAS-fritt. Det er en langsiktig strategi som Fujifilm startet i 2006. Fokuset er på bærekraft og vannbasert.

Han sier at bærekraftsarbeid bør gjennomsyre alle deler av Fujifilm som selskap

– Miljøarbeidet vårt i Norden har kommet langt. Vi har fire pågående installasjoner av vår Jet Press FP790, hvorav to er i full produksjon. Vi leverer med fokus på fleksibel emballasje.

Han tar Nordic Bioplastic Association som et eksempel på fremragende bærekraftsarbeid i Norden.

– De er et forbilledlig eksempel på hva de har gjort på underlagssiden og arbeid som vi ser på fra et bærekraftsperspektiv.

Tommy Segelbergs tidligere rolle i Norden overtas av dansken Michael Gram Riemann, men Segelberg beholder en del av rollen i samarbeidet med forhandleren Visutech i Sverige.

«Tommys kommersielle skarpsindighet»

Fujifilm har også utnevnt belgieren Adil Kabel som salgssjef for emballasje innenfor Benelux-landene.

– Disse nøkkelutnevnelsene til teamet vårt representerer en spennende fase i Fujifilms strategi for å konsolidere vår posisjon som en ledende integrert emballasjeleverandør og demonstrere vår forpliktelse til å møte økt markedsetterspørsel. Adils dokumenterte merittliste og dype forståelse av produktporteføljen vår, sammen med Tommys kommersielle skarpsindighet og markedskunnskap, vil være medvirkende til å akselerere vår vekst og levere eksepsjonell verdi til kundene våre, sier Manuel Schrutt, Global Director of Business Strategy for Packaging i Fujifilm. .

Les videre

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Scandraft etablerer lager i Drøbak

Materialleverandøren Scandraft har nylig åpnet ett nytt lager i Drøbak. Dette skal styrke servicenivået til de norske kundene, med ambisjonen om å bli Norges ledende leverandør av grafiske materialer.
Media

Tetra Pak elektrifiserer transporter mellom lagre i Malmø

For første gang bruker Tetra Pak en helelektrisk lastebil. Lastebilen har avgang fra Tetra Pak i Lund, hvor den blir lastet over natten. Deretter lastes den og kjøres til to eksterne lagre i Malmø havn.
tetra-lastbilx

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Siste nytt

Ricoh Norge flytter hovedkontoret

Ricoh Norge åpner sitt nye hovedkontor i Kværnerbyen, hvor 75 ansatte vil være tilknyttet. Kontoret har 28 arbeidsplasser og 6 touchdown-plasser, alle administrert gjennom Ricoh Spaces, en egenutviklet webapplikasjon for bestilling av arbeidsbord, møterom og parkering.
Ricoh-3-kollage

Roland DG lanserer nytt flaggskip i storformatserien

TrueVIS XP-640 er en 64-tommers eco-solvent inkjetprinter som, med et forskutt skrivehodedesign og finere dråpestruktur, leverer både høyere tetthet og hastighet.
XP-640_Printer

PrintVis leverer umiddelbare CO2-beregninger

PrintVis, den skybaserte administrasjonsplattformen for grafisk industri, har annonsert et strategisk partnerskap med CarbonQuota for å integrere automatiserte CO2-beregninger i printhåndteringsløsningen.
Dom-Harris-Kasper-Tomshoj

Addbrand vil vokse noe så inn i Norden: ”Vår ambisjon er konstant vekst”

Addbrand har de siste årene gjort flere oppkjøp, både i Sverige og resten av Norden, og ambisjonen er å vokse videre. Sign & Print har besøkt selskapets hovedkontor i Bankeryd for å høre mer om pågående initiativer og fremtidige vekstplaner.
Kartong