Ny teknikk for fleksibelt trykk på netthandelsemballasje

PUBLISERT: 2 desember 2024
OPPDATERT: 2 desember
Sekundæremballasje og transportemballasje kan nå tilpasses. Bilde: Sealed Air.

Sealed Air har lansert et nytt on-demand-trykksystem som leverer tilpasset sen-fase-utskrift på sekundær- og transportemballasje.

Teknologien, kalt AutoPrint, er utviklet for å gi logistikk- og leveringsbedrifter en fleksibel og effektiv metode for å møte kundenes behov for personlig merkevarebygging og meldingshåndtering.

Alessandra Secchi, administrerende direktør for Digital Packaging Europe hos Sealed Air, forklarer:

– Varemerker og forhandlere tilpasser i økende grad netthandelspakning for å engasjere forbrukere og øke bevisstheten. Trender som unboxing-videoer på sosiale medier kan øke merkevarens synlighet og støtte salg. Dette skaper ytterligere utfordringer for logistikk- og leveringsbedrifter, som må administrere flere designmaler, samt planlegge bestilling og lagring av forhåndstrykte esker.

Eksempel på «unboxing»-fenomenet i sosiale media:

– AutoPrint løser disse utfordringene. Den digitale utskriftsløsningen kan enkelt integreres i en emballasjelinje for å skrive ut tilpassede design og informasjon direkte på en lukket boks. On-demand-utskrift sparer lagringsplass, arbeidsressurser og reduserer også risikoen for avfall bestående av ubrukte, forhåndstrykte esker og etiketter.

Den nye løsningen fra har en CMYK-printer som automatisk tilpasser seg høyden på esken. AutoPrint kan skrive ut på toppen av esker opp til en maksimal høyde på 200 cm og 14 cm bred. Alternativer for sideutskrift er også tilgjengelige, med planer på plass for å øke den totale utskriftsbredden.

Teknologien kan håndtere femten esker i minuttet og fungerer på hvite eller brune korrugerte esker. Den eliminerer behovet for etiketter og kan konfigureres til å bytte med forskjellige design. Operatører kan raskt og enkelt skrive ut grafikk, tekst og strekkoder av høyeste kvalitet på en boks. Dette kan møte økende etterspørsel etter personlig emballasje, samtidig som det forbedrer samsvar med emballasjestandardene forhandlere og merkevarer satt for logistikkpartnere.

Brukere kan integrere AutoPrint med Sealed Air Brand I-Pack Automated Void Reduction Packaging-systemet, som er designet for å optimalisere oppfyllelse og pakkeprosesser ved automatisk å justere pakkestørrelser. I-Pack beregner produktdimensjoner i sanntid for å riktig dimensjonere, brette, lukke og forsegle korrugerte bokser i henhold til nøyaktig størrelse på det som pakkes.

Les videre

Teknologi, nettverksbygging og gode tilbud

Torsdag 28. november inviterte Antalis til åpent hus i sitt showroom i Oslo. En innholdsrik dag med pølselunsj, mingling og demoer.
Stemning 1

Emballasje pådriver for Heidelbergs vekst

Takket være en ordrereserve på 953 millioner euro, forventer Heidelberg at andre halvår av regnskapsåret 2024/2025 vil være sterkt. Emballasjesegmentet driver veksten.
Heidelberg_01

Boxon lanserer KI-roboten Aiden

Boxon lanserer nå Aiden, en KI-bot som hjelper kunder med å finne riktig emballasje basert på deres unike behov. Foreløpig er det på den svenske Boxon nettsiden Aiden forefinnes.
Aiden

Etiketter er et mareritt for Arla

Uttalelsen falt på Emballasjedagen 2024 i Danmark, hvor blant annet Arla Foods var representert for å forklare deres utfordringer med å følge trender og lovkrav innen emballasje. Sign&Prints danske redaktør Søren Winsløw var til stede.
EM_01

Siste nytt

23 prosent raskere med Nyala 5

Swissqprint lanserer nå en ny og fullstendig omdesignet generasjon av sine UV-LED flatbed-skrivere i Nyala- og Impala-serien. Med lineær motordrift har hastigheten økt betydelig og med en ekstra fargekanal utvides bruksmulighetene.
SQP-A-och-C

På Hunkeler Innovation Days må leverandørene samarbeide

Hvert annet år er Lucerne sentrum for Hunkeler Innovation Days. Det høres kanskje ikke spennende ut, men det er nok det mest spennende stedet å se på ny teknologi og utviklingstrender innen grafisk produksjon.
hunkeler-i-d

Xerox kjøper opp Lexmark

Xerox Holdings Corporation kunngjør at de kjøper Lexmark International i en avtale verdt 1,5 milliarder dollar, inkludert overtatt gjeld. Kjøpet forventes gjennomført i andre halvdel av 2025.
Xerox-logo-sign

Tettere samarbeid mellom FESPA og bransjeforeningen

Grafisk bransjeforening tar over sekretariatet for FESPA Norge. Tanken er å jobbe mer sammen og finne synergier.
Fespa kollage