Ny teknikk for fleksibelt trykk på netthandelsemballasje

PUBLISERT: 2 desember 2024
OPPDATERT: 2 desember
Sekundæremballasje og transportemballasje kan nå tilpasses. Bilde: Sealed Air.

Sealed Air har lansert et nytt on-demand-trykksystem som leverer tilpasset sen-fase-utskrift på sekundær- og transportemballasje.

Teknologien, kalt AutoPrint, er utviklet for å gi logistikk- og leveringsbedrifter en fleksibel og effektiv metode for å møte kundenes behov for personlig merkevarebygging og meldingshåndtering.

Alessandra Secchi, administrerende direktør for Digital Packaging Europe hos Sealed Air, forklarer:

– Varemerker og forhandlere tilpasser i økende grad netthandelspakning for å engasjere forbrukere og øke bevisstheten. Trender som unboxing-videoer på sosiale medier kan øke merkevarens synlighet og støtte salg. Dette skaper ytterligere utfordringer for logistikk- og leveringsbedrifter, som må administrere flere designmaler, samt planlegge bestilling og lagring av forhåndstrykte esker.

Eksempel på «unboxing»-fenomenet i sosiale media:

– AutoPrint løser disse utfordringene. Den digitale utskriftsløsningen kan enkelt integreres i en emballasjelinje for å skrive ut tilpassede design og informasjon direkte på en lukket boks. On-demand-utskrift sparer lagringsplass, arbeidsressurser og reduserer også risikoen for avfall bestående av ubrukte, forhåndstrykte esker og etiketter.

Den nye løsningen fra har en CMYK-printer som automatisk tilpasser seg høyden på esken. AutoPrint kan skrive ut på toppen av esker opp til en maksimal høyde på 200 cm og 14 cm bred. Alternativer for sideutskrift er også tilgjengelige, med planer på plass for å øke den totale utskriftsbredden.

Teknologien kan håndtere femten esker i minuttet og fungerer på hvite eller brune korrugerte esker. Den eliminerer behovet for etiketter og kan konfigureres til å bytte med forskjellige design. Operatører kan raskt og enkelt skrive ut grafikk, tekst og strekkoder av høyeste kvalitet på en boks. Dette kan møte økende etterspørsel etter personlig emballasje, samtidig som det forbedrer samsvar med emballasjestandardene forhandlere og merkevarer satt for logistikkpartnere.

Brukere kan integrere AutoPrint med Sealed Air Brand I-Pack Automated Void Reduction Packaging-systemet, som er designet for å optimalisere oppfyllelse og pakkeprosesser ved automatisk å justere pakkestørrelser. I-Pack beregner produktdimensjoner i sanntid for å riktig dimensjonere, brette, lukke og forsegle korrugerte bokser i henhold til nøyaktig størrelse på det som pakkes.

Siste nytt

Mange inntrykk på Fespa for NGL-stipendiater

En uke før årets Fespa delte Norsk Grafisk Leverandørforening (NGL) ut et reisestipend til to studenter som studerer grafisk design ved Høyskolen Kristiania. Sign&Print møtte dem på messen for å høre hva de så og hvilken kunnskap de tar med seg hjem.
Stipendium 2

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Lakkeffekter uten lakk i Agfas nye planskriver

Agfas nye Onset Panthera FB3216 flatbedskriver er bygget for høye volumer og eksepsjonell hastighet. I tillegg kan maskinen levere lakkeffekter uten lakk.
agfa-DSC0097

Her blir produkt beslaglagt under Fespa etter mistenkt kriminalitet

Uventet drama oppsto på Fespa i Berlin etter at Vivid Laminating Technologies' juridiske team utstedte et påbud med produksjonsstopp mot en kinesisk utstiller, melder Printweek. Dette resulterte i at ett produkt ble konfiskert fra utstillingen.
fespa-kriminalitet

Les videre

Plockmatic satser innen etikett og emballasje

For ti år siden leverte Plockmatic stort sett bare stift- og falsemaskiner for arktrykk. Siden den gang har de gjort seg bredere gjennom oppkjøp, og på årets Fespa var fokuset på noe helt annet: etiketter og emballasje.
Plockmatic

Paul Jenkins og adventskalendere nyheter i Packnorth Award 2025

Dørene er nå åpnet for påmeldinger til Nordens største emballasjekonkurranse, Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nye kategorier og snakker med britiske ThePackHub-sjef Paul Jenkins, som er det nye internasjonale tilskuddet til juryen. Hvilke trender ser han? Og hvordan vil den nye PPWR-forskriften til EU påvirke bransjen?
Screenshot

Agfa utvider Anapurna Ciervo-familien med mindre modeller

Agfa utvider sin Anapurna Ciervo-familie med den nye Ciervo H2050-modellen.
AnapurnaCiervo_H2050

Agfa tilføyer en ny og mindre storformatprinter til Anapurna Ciervo-serien

Anapurna Ciervo H2500 komplementerer den større Anapurna Ciervo H3200, lansert i fjor, og gir den samme eksepsjonelle allsidigheten og ytelsen i et mer kompakt format.
Anapurna-Ciervo-H2500_