
Spandex lovet å utfordre deltakerne grundig i sin kreative folieringskonkurranse under Sign, Print & Promotion. Det løftet holdt de med glans.
Spandex Mystery Wrap-konkurransen vil bli holdt begge dager under messen. På formiddagen er det en kvalifiseringsrunde hvor deltakerne skal foliere et sidespeil på 15 minutter, en jobb som de fleste deltakere nok er komfortable med og ofte gjør i hverdagen.
De tre beste går deretter videre til en siste runde hvor en hemmelig gjenstand må folieres. Da det var tid for finalen på messens første dag og det ble avduket hva deltakerne skulle pakke inn, ble det både hevet øyenbryn og nervøs latter. Under duken skjulte det seg nemlig et klosett.

– Jeg ble litt overrasket, men samtidig syntes jeg det var gøy å foliere noe jeg aldri hadde gjort før. Så jeg tok det på strak arm, sier Torbjørn Aarnes, som har jobbet med foliering hos Skiltmakeren de siste tre årene.
Finalistene fikk 1 time og 45 minutter til å fullføre jobben og dommeren fra Arlon så på både teknikk og kvalitet, men også hvor langt deltakerne var kommet på tildelt tid.
Til slutt var det klart at Torbjørn Aarnes tok hjem førstepremien på 10.000 kroner. Han var den eneste som klarte å fullføre oppgaven og pakke inn hele toalettsetet.

– Egentlig er jeg ikke spesielt rask, men jeg var veldig fokusert og det hjalp nok. Jeg ga bare full gass. – Det er veldig kult å vinne, spesielt siden det er den første folieringskonkurransen jeg har deltatt i, sier han etter prisutdelingen.
Hva skal du med premiepengene?
– Jeg må vel kjøpe folie, sier Torbjørn Aarnes og ler.
For de som ønsker å utfordre seg selv i The Spandex Mystery Wrap Competition, blir det en ny sjanse under messens andre dag. Da vil en annen vinner bli kåret.
Les mer om konkurransen på Spandex nettside, hvor du også kan melde deg på.
