I forbindelse med flytting av bedriften til eget hus i Nannestad og feiring av bedriftens 35-års jubileum i bransjen inviterte ACT Logimark til «åpent hus» for inviterte og offisiell åpning av ACT Experience Center. Her kunne man ta i øyensyn en del av maskinene firmaet hadde stilt ut, maskiner som brukes til å merke forskjellige produkter og emballasjer.
I tillegg hadde firmaets daglige leder Morten Mathiesen arrangert et fagseminar for gjestene, med temaer som de inviterte hadde nytte av.
Sign&Print var til stede og kan rapportere fra arrangementet.
Det hele startet med at Morten Mathiesen fortalte om ACT Logimarks historie helt fra da hans far gikk med tanker om å starte et firma. Med hans erfaring fra Akershus Consulting & Trading.
Med hans erfaring fra salg av merkeutstyr til industrien i Norge ønsket han og skape et Norsk alternativ til de etablerte utenlandske leverandører og Akershus Consulting & Trading ble etablert i 1990.
I moderne tid står ikke ACT i firmanavnet for noe, annet enn et nostalgisk tilbakeblikk på bedriftens opprinnelse. Logimark derimot, sier mer om hva firmaet driver med: utstyr for merking og sporing av emballasje og produkter.

Det ble også anledning til å teste noe av utstyret under dagen.

I tillegg hadde firmaets daglige leder Morten Mathiesen arrangert et fagseminar for gjestene, med temaer som de inviterte hadde nytte av:
• Automatisering av internlogistikk ved Bent Mæhre, Salgssjef, Ito PallPakk AS
• Kunstig intelligens (KI) i norsk vareproduksjon ved Torbjørn Leirmo, forsker i Sintef Industri
• Bølgepappemballasje –Marked, muligheter og krav ved Ruth Nilsen, Markedsdirektør, Glomma Papp AS
• Digitale produktpass; Hva er det, og hva bør jeg gjøre nå? Ved Knut Mathisen, Ansvarlig byggenæringen, GS1 Norway
• Ny emballasjeforordning og endringer i produsentansvaret for emballasje ved Kari Bunes, Administrerende direktør, Emballasjeforeningen.566666i9
• Sikring av produkter med metall- og røntgendeteksjon ved Phil Brown, Sales Director, Fortress Technology
• Hvordan dekke morgendagens krav med 2D-koder? Ved Terje Menkerud, Seniorrådgiver datafangst, GS1 Norway
• Kontaktløs merking med D-koder på ditt produkt ved Chris Clarke, Linx Printing Technologies
I en serie artikler vil Packnews oppsummere noen av disse foredragene.